Bang om flauw te vallen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanH

Bang om flauw te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 13:50

Hooi,
Wie heeft dat ook? bang te zijn om flauw te vallen? ik heb de laatste tijd erg last van het idee dat ik ga flauwvallen. Het gebeurt(nog) niet maar heb wel steeds het idee :o Voorbeeld:Zit ik op de fiets en denk ik ineens dat ik als ik nu flauwval wel kan vallen of ik loop van de trap af en krijg het idee dus loop ik in een noodvaart van de trap, haha :o
Als het idee krijg dat ik flauw val krijg ik het warm en word ik duizelig en hoofdpijn...
Heb het al vertelt tegen me ma maar die zegt het zijn je hormonen O:)
Liefs :)
Laatst bijgewerkt door SuzanH op 26-09-11 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:50

Het lijkt me verstandig je bloed eens te laten testen,of is je bloeddruk erg laag?

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 13:52

marleen_usar schreef:
Het lijkt me verstandig je bloed eens te laten testen,of is je bloeddruk erg laag?

Heb laatst al wat bloed aflaten nemen( 4 buisjes :+ ) Omdat ik altyd erg moe was. maar ze hadden er niks uit kunnen halen :n

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:53

Hoe meer je denkt dat ieder pijntje/symptoom lijkt op flauwvallen des te meer ga je denken dat het gaat gebeuren. Dus, maak je niet druk en denk aan andere dingen.

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:54

Heb ik ook. Ook bloed laten afnemen. Alles was goed. Ik heb een tijdje toch maar ijzertabletten geprobeerd en dit werkte wel iets.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:54

heb dit ook een tijd gehad. was echt bang om te gaan flauwvallen, in winkels, op het werk, in de drukte van bijvoorbeeld een festival. probeer...hoe moeilijk dit ook is, er niet de hele tijd over na te denken!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:55

B12 is dat getest?

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 13:56

Haha,, er niet over na denken is erg moeilijk O:)
Ik heb ook echt zo`n sloom gevoel niet echt dat ik met mn hoofd erbij ben.. Ik d8 misschien vanwege dat ik ook zo vaak moe ben..
Ohjee ,,B12?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:58

Hoi,

Ik kan me je angst om flauw te vallen wel voorstellen. Ik heb zelf met regelmaat last van aanvallen waarbij ik zomaar tegen de grond aan teneerstort. lijkt op flauwvallen/epileptische aanval. Inmiddels heb ik al op de meest onwaarschijnlijke plekken een aanval gehad dat ik nu een angststoornis heb ontwikkeld. Ik durf nauwelijk over straat zonder dat ik een bekende bij me heb..Bang om te vallen en onder een auto te komen (Dat is al bijna een x gebeurd en daardoor is de angst versterkt.) of van de trap te vallen, van mn fiets te vallen, slecht vallen met mn hoofd op een stoep of iets anders..

Ik hoop voor jou dat die angst zich niet zover ontwikkeld zoals bij mij want dat bepaald echt alles wat je (durf te) doet/doe..

Ga eventjes naar de Huisarts en leg het bij hem voor! Hij kan je vast helpen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-09-11 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:59

Je moet niet denken wat er gebeurd als je flauvalt, er kan je de hele dag wel iets over komen. Kom anders in het positief topic buurten.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 14:06

Huisarts vind mn ma niet echt nodig maar ik wel O:) Ze zegt houd het nog ff een week vol :P
Dus ik ga nu maar erg postief denken (Als me dat lukt) :+

Meliaforever

Re: Bang om flauw te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:22

Ik zou er maar niet te lang mee blijven lopen, zeker als het erger wordt. Anders zit je straks met een angststoornis opgescheept (zoals ik).

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 14:23

Meliaforever schreef:
Ik zou er maar niet te lang mee blijven lopen, zeker als het erger wordt. Anders zit je straks met een angststoornis opgescheept (zoals ik).

Nee, dat wil ik idd ook niet..Als ik merk dat het erger word stap ik wel naar de HA

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:01

Klinkt misschien een beetje bot. Maar volgens mij zit het meer in de angst om flauw te vallen dan in het feit dat je echt flauw valt. Je denkt er over na, je maakt je druk, je word ligt in je hoofd etc. etc. en zo 'fok' je jezelf alleen maar meer op en wordt het steeds erger. Schop onder je kont en gewoon gaan en niet over na denken!
Je zegt het eigenlijk zelf ook al:

vosje456 schreef:
last van het idee dat ik ga flauwvallen.
Als het idee krijg dat ik flauw val krijg ik het warm en word ik duizelig en hoofdpijn...

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:02

Klinkt misschien stom en vanzelfsprekend, maar probeer te blijven ademen :)
Als je dat gevoel krijgt word je meestal ook licht in je hoofd, klopt dat? Probeer door je buik langzaam door te ademen, adem bewust. Zo voorkom je dat je gaat hyperventileren en dat het allemaal nog erger wordt.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 15:05

eempiej schreef:
Klinkt misschien een beetje bot. Maar volgens mij zit het meer in de angst om flauw te vallen dan in het feit dat je echt flauw valt. Je denkt er over na, je maakt je druk, je word ligt in je hoofd etc. etc. en zo 'fok' je jezelf alleen maar meer op en wordt het steeds erger. Schop onder je kont en gewoon gaan en niet over na denken!
Je zegt het eigenlijk zelf ook al:

vosje456 schreef:
last van het idee dat ik ga flauwvallen.

Idd daar heb je je ook gelijk in :j de aller eerste x was het echt even van schrik ik ga nu flauw vallen ,maar was niet gebeurd :j En nu hoeft er maar weer iets van zo symtoon gebeuren (warm krijgen of wat) en ik ga er nog meer aan denken dan krijg ik ineens hoofdpijn of ineens duizelig.. dus idd er kan heust wel wat achter zitten dat ik mezelf dan ook ga lopen fokken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:06

De stress maakt het alleen maar erger. Mocht je het idee hebben dat je flauw valt, ga dan door je knieen en stop je hoofd tussen je benen.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 15:08

Olympus_ schreef:
Klinkt misschien stom en vanzelfsprekend, maar probeer te blijven ademen :)
Als je dat gevoel krijgt word je meestal ook licht in je hoofd, klopt dat? Probeer door je buik langzaam door te ademen, adem bewust. Zo voorkom je dat je gaat hyperventileren en dat het allemaal nog erger wordt.

Licht in me hoofd heb ik dan weer niet echt. ben al de hele dag een beetje sloom achtig..(stond al eerder in dit topic.)Ik raak dan een beetje in paniek maar ik blijf volgensmij wel gewoon rustig ademhalen heb ik het idee :P
Het gekke is ik lig nu op de bank en heb nu geen last van het idee dat ik flauwval ofwat :+

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 15:09

Joolien schreef:
De stress maakt het alleen maar erger. Mocht je het idee hebben dat je flauw valt, ga dan door je knieen en stop je hoofd tussen je benen.

Dat is idd wel een slim idee als ik alleen thuis ben.. Alleen op school of op de fiets word het dan wel weer een ander verhaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:12

vosje456 schreef:
Joolien schreef:

Dat is idd wel een slim idee als ik alleen thuis ben.. Alleen op school of op de fiets word het dan wel weer een ander verhaal..

Je kunt ook gewoon doen alsof je je veter moet strikken of last van je voet hebt. (ik heb er ervaring mee, viel een keer bijna flauw in Paradiso, dan doe ik net alsof ik mn schoen goed doe :P )

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 15:15

Joolien schreef:
Joolien schreef:

Je kunt ook gewoon doen alsof je je veter moet strikken of last van je voet hebt. (ik heb er ervaring mee, viel een keer bijna flauw in Paradiso, dan doe ik net alsof ik mn schoen goed doe :P )[/quote]
Haha,, slim :P

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:45

Wat ook helpt is je benen kruisen en je beenspieren aanspannen. Hier ook een flauwval expert. ;-)

Eva_Arno

Re: Bang om flauw te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:48

Ik heb dat ook opeens!
Werk in het ziekenhuis als leerling verpleegkundige. Vind het ook heel interessant om naar operaties etc te gaan, maar hoor van collega's dat ze bijv bij die operatie al eens flauwgevallen zijn omdat het stinkt/bloederig is etc. Sindsdien ben ik zo bang om flauw te vallen terwijl ik eigenlijk nog nooit flauw gevallen ben en t heel interessant vind.
Zoals bij een ruggenprik laatst, was nog niets gebeurd of ik voel dat mn benen ieder 50 kilo zwaarder worden, begin te zweten.. alleen omdat ik van een collega hoorde dat ze is flauwgevallen daarbij. Zo stom! ga bovenstaande tips eens proberen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:55

Omdat je alleen de angst hebt en vage klachten, zou ik juist denken aan hyperventilatie.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 15:55

Saar4 schreef:
Wat ook helpt is je benen kruisen en je beenspieren aanspannen. Hier ook een flauwval expert. ;-)

bedankt handige tip :j