Bang voor muizen/ratten, hoe kom ik ervan af?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Bang voor muizen/ratten, hoe kom ik ervan af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 13:14

Ik ben vast niet de enige, maar ik schijt in m'n broek als ik een muis (nog erger met ratten) zie. ERG vervelend, zo vervelend dat ik het onderhand toch echt wel zat ben en hoop dat er hier iemand is met DE tip.

De stal van de paarden is een deel van een schuur, waar tot ongeveer een maand geleden ratten/muizen gefokt werden. Nu gelukkig niet meer, maar er zaten heel veel muizen. En omdat ze ook niet helemaal wild zijn, gingen ze ook niet aan de kant als ik tegen de deur schopte en een keer een schreeuw gaf. Nu zijn de meeste gelukkig weg.

We hebben thuis ook nog 2 katten lopen, die de afgelopen maanden 3 keer een levende muis mee naar binnen hebben genomen, (lang leve de kattenluikjes) en 2 van de 3 los hebben gelaten op de slaapkamer. (Nu mogen ze dus niet meer op de slaapkamer komen 's nachts :') )

Zodra ik ergens een muis zie breekt het zweet me uit, mijn rug is zeiknat, sta ik daar met klotsende oksel en knikkende knietjes. Meer deo gebruiken of ook deo op m'n rug sprayen werkt niet ;) Mijn vader heeft me als klein meisje een keer een muisje vast laten houden, die meteen vol in mijn pink beet en eraan hing. Maar het lijkt me niet helemaal redelijk om daar nog steeds zo'n trauma van te hebben :+

Dus, is er hier iemand met een tip om mij van m'n muizenangst af te krijgen. Ik heb de laatste tijd veel muizen gezien, en het wordt eigenlijk alleen maar erger. Vraag me ook niet wat ik er eng aan vind (ja, die staartjes), ik vind ze zonder echte reden eng.

XFiemoX

Re: Bang voor muizen, hoe kom ik ervan af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:25

Ik houd dit even bij want ik zelf doe het in mn broek als ik een muis zie, en kan het dan ook niet voorkomen om niet in huilen uit te barsten. ;( . En ik weet ook echt niet waarom ik er zo bang voor ben, enkel dat ik een keer door een hele nest muizen ben aangevallen op stal waar ik toen werkte. Sindsdien is en word mijn angst alleen maar groter, onze kat kwam eerst nooit buiten maar sinds dit jaar wel (enkel in de tuin en weer binnen). Maar ze is nu al een paar keer met een muis in haar bek naar binnen gestormd, en ging er binnen mee zitten spelen. Nou echt ik gilde moord en brand de buren die thuis kwamen kwamen meteen een kijkje nemen ;( .

Hubs hoeft me ook niet te leren van mijn angst af te komen, want hij drukt er dan zo meteen een in mijn hand van alstu ;( .

Maar goed, ik ben benieuwd naar de ideale tip ;)

Anoniem

Re: Bang voor muizen/ratten, hoe kom ik ervan af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:28

Naar een goede fokkker gaan met tamme muisjes :)
Daar dan even naar kijken, en zo verder :)

Maar DE tip... Sorry...

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:57

Idd. naar iemand gaan die tamme muizen of ratten heeft. Ze daar vasthouden en knuffelen, dan zie je al gauw dat het hele leuke beestjes zijn. Als je een x in Groningen komt nodig ik je graag uit om mijn lieve tamme ratten te komen knuffelen hihi! :D Misschien is dit ook een goede tip: registreer je eens op een ratten of muizen forum (ratten.nl/forum is erg leuk). Misschien kan je hier in zien dat er niets engs aan ze is! :D

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:00

Dat ze banger voor jou zijn dan jij voor hun...? :)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:28

_WenDy schreef:
Dat ze banger voor jou zijn dan jij voor hun...? :)

Dat vind ik zo'n dooddoener. Net zoals spinnen. Terwijl ik toch wel 99% zeker weet dat ik banger voor die spin ben dan die spin voor mij. :')

Edit; Ik durf trouwens wel muizen in een bak te aaien maar los ofzo.. Brr, nee dan gil ik moord en brand :')

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:30

Niet :)
Ik ben nu niet meer bang voor tamme ratten maar als ik een wilde zie, dan ren ik nog steeds heel hard de andere kant op.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:45

Ik weet niet of dat echt zou helpen. Een tamme rat/muis is toch nog wat anders als een wilde :) .
Zelf ben ik geen fan van spinnen. En ik heb eens een grote tarantula in mijn handen gehad, dan zou
ik verlost zijn van de angst. Echt niet dus :+ ... brrr

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:08

Muizen vind ik vooral vies, niet echt eng. Daarentegen kan ik al heel hard schrikken van een plaatje van een rat. Dat is zelfs zo erg dat ik het etiket van de muizenkorreltjes heb getrokken omdat ik bleef schrikken van het tekeningetje. :=

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:08

Dat ze heule schattige kraaloogjes hebben, lief en zacht zijn? :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:20

LZP -> MW

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:28

Vudress schreef:
Muizen vind ik vooral vies, niet echt eng.

Ik denk dat je het in het juiste perspectief moet zien.
Wat is er feitelijk vies aan?