Likdoorn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bellehorses

Likdoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 12:04

Ik zit eigenlijk al meer dan een half jaar met een likdoorn die maar steeds terugkomt.

Elke maand/2 maand zit ik wel bij de pedicure om dat ding te laten verwijderen.

Afgelopen vrijdag had ik zo'n last van de likdoorn dat ik haast niet meer kon lopen, beetje vervelend als je een hond hebt die er 4 x per dag uit moet en een paard waar ik vaker mee ga wandelen in het bos dan rijden (al doet mijn voet in de stijgbeugel ook pijn omdat daar net die likdoorn zit). Vrijdag ben ik dus weer bij de pedicure geweest en heeft ze de likdoorn weer verwijderdt, echt advies kon ze me niet geven om te voorkomen dat het weer terug kwam. Nou heb ik van haar een zooltje (zie foto) gekregen wat plakt aan 1 kant, deze moet ik dan dus op de likdoornplakken, dit zou het proces van het terugkomen van de likdoorn vertragen, maar dat wil ik natuurlijk niet. Ik wil dat hij helemaal niet meer terugkomt :D

Hebben jullie hier ervaringen mee? Of tips om ervoor te zorgen dat het niet meer terugkomt? Wordt een duur grapje als ik elke keer 20 euro mag betalen voor de pedicure en dat elke maand/ 2 maand.

Afbeelding

Caira

Re: Likdoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:07

kun je dat uit laten snijden dna? ik doe altijd van dat spul erop en dan valt hij er vanzelf af.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 12:14

Ik heb het er nu al een paar keer uit laten snijden, maar steeds komt het terug :(

Nu heb ik dat zooltje gekregen zodat dit het proces vertraagt, maar de likdoorn dus wel terugkomt. Dat zooltje is trouwens ook een vreselijk, als ik heb op mn voet plak, is ie na een half uur al naar de andere kant van mn voet geschoven

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:16

Caira wat voor "spul" als ik vragen mag? Ik heb er zelf ook één en kom er niet vanaf, al jaren! Ergernis haha.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:20

*gaat even kijken*

Formule W heet het

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:22

dat is toch voor wratten dacht ik? Is dat ook voor likdoorns dan? Bedankt voor het kijken trouwens en sorry TS dat ik met mn vraag tussendoor kwam!

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 12:34

Ik zal die formule W eens gaan googlen.

Meer tips zijn altijd welkom.

Geen probleem hoor Leorah, vervelend die likdoorns :( Maar jij hebt er dus al jaren last van?!?

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:35

Ik heb er ook 1 al jaren op de bal van mijn voet, zo vervelend!
Je hebt ook van die rondjes die je er om heen kunt plakken. Dan zou de druk van de likdoorn af gaan en zo kunnen verdwijnen. Bij mij hielp het niet :n

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:36

misschien moet je eens naar een podotherapeut gaan. een likdoorn is eelt wat naar binnen groeit. Waarschijnlijk wordt je voet op die plek dus veel zwaarder belast als de rest. Dit is misschien met een soort zooltje wel voor altijd te verhelpen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:41

Ik heb er twee!!!!! Aan allebei mijn kleine tenen (binnenkant). Een likdoorn (eeltpit) ontstaat door druk / wrijving. Als hij niet zo diep zit gemakkelijk te verwijderen met likdoornpleisters en of formule W. Maar als hij diep zit moet hij verwijderd worden door de pedicure. Je komt er alleen vanaf door ervoor te zorgen dat er op die plek geen druk meer is. Maar in mijn geval is dat moeilijk want de stand van mijn teentjes zorgen zelf voor die druk. Ik heb er dus ook erg veel last van en zou ook wel willen weten of en hoe je er definitief vanaf kan komen.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:42

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 13:03

thanx voor de tip van podotherapeut. Zal eens bij mijn huisarts informeren, of mag je zo een afspraak maken?

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:27

Weet ik niet, ligt misschien aan je verzekering? Gewoon even een belletje naar de huisarts/doktersassistente :)