chiropratie stoppen of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

chiropratie stoppen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 10:25

Ik heb al van jongs af aan problemen met mijn rug vooral onderin en heb door de jaren heen al vanalles geprobeerd.
Ontzettend veel verschillende therapieen, zoals revalidatie, mensendieck, fysio, ortho manueel.
Dingen als de ortho manueel helpen wel maar wel maar 2 maanden, ik mag niet zo snel weer behandeld worden omdat dit niet goed is en ontstekingen kan veroorzaken.
Dus moet ik eerst weer een tijd wachten tot het weer heel erg is en dan kan ik weer gaan.
Daarbij is het ontzettend duur en wordt haast niks vergoed.
Nu ben ik wat anders gaan proberen chiropractie en het heeft me van mijn hoofdpijn afgeholpen maar voor onder in mijn rug doet het bijna niks.
Ook dit moet ik uit eigen zak betalen voor een groot deel en omdat het niet veel lijkt te doen voor mijn onderrug ben ik misschien van plan te stoppen.
Ik ben nu van eind juli bezig en heb in het begin twee behandelingen in de week gedaan en daarna 1x in de week, nu voor het eerst 1x in de twee weken maar ik blijf zoveel last houden en dus is de twijfel toe gaan slaan.

De huisarts zegt gewoon je moet ermee leren omgaan en ga maar sporten en fysio doen.
Oja er is doormiddel van mri scoliose en discopatie vanst gesteld en mijn bezinksel is nooit goed maar geen hond die hier naar kijkt.
Ik ben een beetje ten einde raad met deze hele situatie.
Maar mijn vraag is zal ik stoppen of doorgaan met de chiropractie?
Ik zit over mijn behandelingen heen waar ik een gedeelte van vergoed krijg dus moet nu alles zelf betalen en dat met bijna iedere week een behandeling is ernstig duur.

Succubi

Re: chiropratie stoppen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:30

Ik zou allereerst even stoppen met alles en laten onderzoeken wat er aan de hand is.
Als je namelijk teveel laat kraken kan het sneller slijten en nog erger, als het verkeerd gaat kan je verlamd raken.
Ik heb zelf ook 24/7 pijn aan mijn (onder)rug. Eens per 2 jaar laat ik bij de manueel therapeut elk werveltje (per consult 1 wervel) losmaken en fysio oefeningen voor mijn buikspieren.
Voor de rest blijf ik 24/7 alert op mijn houding, goed matras, stoel en bank die ondersteunt tot aan een paard die vlakke gangen heeft en blijf ik er voor de rest echt vanaf.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 10:33

Ik zie ook door de bomen het bos niet meer, de een zegt probeer dit eens de ander zegt dat.
Ik wil van die verschrikkelijke pijn af, paardrijden doe ik al niet eens meer, want daar lik ik een week van als ik pech heb.
Ik denk dat ik ook eens stop, onderzoeken doen ze me niet mijn ha vind dat niet nodig.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:41

Zonder onderzoeken weten ze niet wat je hebt, als je niet weten wat je hebt kunnen ze ook niet helpen.

Een kennis van mij had jaren last van zijn rug, al jaren bij de chitopractor en gezien de pijn steeds sneller en heviger terug kwam toch maar laten onderzoeken... Zijn wervels waren zo beschadigd dat er nog maar 1 of miss 2 behandelingen van de chiro kon hebben voor hij verlamd zou raken.

Ik loop zelf al zo'n 15jaar met rug/lijfpijn. Het heeft heel wat jaren geduurd om te onderzoeken wát ik had (oa fybro myalgie) en daarna nog wat jaar om echt fijne artsen te vinden.
Er zijn zoveel therapieen en het is zo persoonlijk dat je niet 1 therapie kan voorschrijven voor 1 probleem.
Ik heb baat bij manueel en fysio. De ander door elektro therapie, wat bij mij juist weer averechts werkt.
Mijn fysio raadde paardrijden ten strengste af... Na een maand niet te hebben gereden dwong hij mij weer om te gaan rijden omdat het achteraf tóch ontspannend werkte. (helaas na het rijden op een verkeerd zadel was al mijn werk voor niks en mijn rug weer verknald).

Maar eerst kijken wát er is en dan pas naar een oplossing zoeken.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 11:37

Ik ben wel onderzocht en toen is oa die mri gemaakt ik was toen 22/23 jaar nu ben ik 31 jaar en ook bij mij is de diagnose fibromyalgie gesteld.
Ik heb altijd veel gereden maar ben juist minder en minder gaan rijden om maar geen pijn meer te hebben.
Ik heb ook geen idee waarom er verder niks aan gedaan word, maar ook mijn baan wordt steeds moeilijker.
Ik sta de hele dag en maak lange dagen en ga stiekum tussendoor zitten, ik hou dat gewoon echt niet vol.
Voor ik met chiropractie begon is er wel een scan gemaakt van mijn rug daar en hier was de scoliose heel duidelijk zichtbaar op, zij zeiden dat ze het opgelost kregen.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:36

Ja... Soms kan er niet meer gedaan worden...
Ik leef ook 24/7 met pijn en al zijn beperkingen.
Veel fysio's hebben mij ook hoop gegeven dat er van alles gedaan kon worden maar pijnvrij is niet gelukt.