Sinds halverwege de zomervakantie heb ik kleine witte vlekjes tussen mijn borsten. Ik dacht destijds zelf dat het door het vervellen kwam en heb er toen verder niet echt meer naar omgekeken. Inmiddels zijn we bijna 2 maanden verder, en hebben de vlekjes zich wat uitgebreid. Daarom besloot ik vorige week even langs de huisarts te gaan, die me duidelijkmaakte dat het een lichte vorm van een schimmelinfectie was (in principe niet besmettelijk, is niet open en altijd bedekt).
Ik heb zalf gekregen tegen schimmelinfecties en ben vervolgens op internet op zoek gegaan. De symptomen van een schimmelinfectie zien er totáál anders uit dan hetgene wat ik heb, en na wat zoeken ben ik op het volgende gestuit:
Bij mij zitten de vlekjes tussen mijn borsten, op een oppervlak van ongeveer 5 x 10 cm. De vlekjes zien eruit als pigmentvlekjes.
Iemand een idee wat het meest waarschijnlijke is? Schimmelinfectie? PMH? Of weten jullie iets anders wat het zou kunnen zijn?
patos
Geplaatst: 26-09-11 09:12
Dat is wel een erg zeldzame aandoening hoor, op basis van incidentiecijfers is een schimmelinfectie het meest waarschijnlijk. Vaak gaat het dan om pytiriasis versicolor of verwante schimmelinfecties. Qua klinisch beeld lijkt het bijzonder veel op de afbeelding van PMH die je laat zien, ik vind de diagnose van je huisarts daarom ook helemaal niet zo gek. Ook de lokalisatie past er bij: 'Meestal op het bovenste gedeelte van de romp en de bovenarmen, maar het komt ook voor op de bovenbenen en op het hoofd, vooral in de hals en nek'. Voor meer info: http://www.huidziekten.nl/zakboek/alfab ... framep.htm Ik zou de zalf die je van je huisarts hebt gekregen volgens voorschrift gebruiken, als de klachten niet verdwijnen kun je dit ziektebeeld aan je huisarts voorleggen.
bij pigmentvlekjes is de huid of heel bruin of helemaal wit. En dat witte valt heel erg op. Ik ga voor de kunde van je huisarts.
princesmax
Geplaatst: 26-09-11 09:24
ik heb dat ook en heb toen selsun gekregen moest het na een half jaar herhalen, dat heb ik gedaan. Het is nog steeds niet weg maar volgens mij komt dat omdat ik deze zomer geen een keer in de zon heb gelegen en dat het weer moet bijkleuren.
tengeltje11
Geplaatst: 26-09-11 09:47
ik heb ook zo'n witte plekjes op de onderkant van mijn kin,loopt een beetje verder in mijn nek.
soms zie je het meer dan anders,is precies het pigment die uit mijn huid verdwenen is.
het zit er al zo'n jaar of 5.plots was het daar.
ik ben er ook mee naar de HA gegaan,en die wist me te vertellen dat zoiets plots kan voorkomen,als het niet groter wordt en het blijft gewoon zoals het is,dat ik me er dan zeker geen zorgen moet over maken.
voorlopig is het ook hetzelfde gebleven.
nu,zoiets komt wel niet meer 'normaal' volgens mij,omdat het pigment verdwenen is en dat komt niet meer terug lijkt me.
Ik heb wel eens van die kleine witte vlekjes op mijn schouders gehad. Was idd een lichte schimmelinfectie. Zalfje voor gekregen en is nooit meer teruggekomen.
Ik heb ook witte vlekjes gehad, op me borst en op mijn rug. Op me rug ging het vanzelf weg, maar op me borst werd het steeds erger. Ik kreeg toen van de huisarts spul voor schimmelinfectie en dat moest ik er dan opsmeren en in de lente zag je eigenlijk pas echt goed het resultaat omdat dan je huid weer bruin gaat worden.