Inmiddels ruim 8 weken geleden kreeg ik van de long-assistente andere medicijnen om te kijken of mijn longfunctie hiermee wat zou verbeteren. Ik had weinig last nog van mijn benauwdheid, alleen bij erg warm/koud weer, maar omdat ik toch kwa percentage gezakt was wilde ze dit proberen. Helaas kreeg ik het hiervan juist benauwd en na 3 weken kwam ik er achter dat de jeuk die ik gekregen had hierdoor kon komen en ben ik ermee gestopt. Ik heb haar gebeld en ben die week erna langs gegaan om te overleggen. Als de jeuk gestopt was zou ik weer met de medicatie beginnen om te kijken of het echt daardoor kwam.
Ik ben nu vorige week maar naar mijn huisarts gegaan omdat ik jeuk blijf hebben op mijn hoofd/nek/hals. Als eerste dacht ik dat ik luizen zou hebben maar na veelvuldige controles/kammen blijkt dit gelukkig niet zo te zijn. De ha vind het ook maar een lastig verhaal. Mijn hoofdhuid is bovenop mijn hoofd wat rood maar verder niet. Hij heeft me pillen gegeven die ik tweemaal daags moest innemen om de jeuk te stoppen maar ook van deze pillen heb ik meer last van de bijwerkingen (concentratieverlies, slaperig) dan dat het de jeuk stop dus ook hiermee ben ik gestopt.
Ik weet het nu ook niet meer en zal van de week weer aan afspraak maken bij mijn ha maar misschien zijn er bokkers die iets in het verhaal herkennen en weten hoe ik ervan af kom?!
Ik ben overigens begonnen met het wassen van mijn haren met hypoalergene shampoo maar dit heeft tot nu toe (4x wassen) ook niet tot vermindering van de klachten geleid.
Voor de zekerheid toch eens luizenschampoo proberen? Anders zou ik het ook niet weten, lijkt me erg vervelend..
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 25-09-11 18:58
Heb je ook haaruitval?
Ik zou in dit geval juist blij zijn met luizen. Dan weet je waar het vandaan komt en kun je er tenminste snel wat aan doen. Dit lijkt me vreselijk. Hopelijk kom je er snel achter! Misschien een allergietest?
Welk merk hypoallergene shampoo? Neutral is erg bekend en ik ben alsnog allergisch voor 1 van diens bestanddelen. Eventueel een contact-allergietest proberen? Dan word je ook getest op conserveringsmiddelen in shampoo's en andere mogelijke boosdoeners. In ieder geval veel sterkte!
Ik heb geen last van haaruitval en luizen zijn het echt niet. Misschien zou dat idd toch wel beter geweest zijn ..
Ik ben begonnen met die van de kruidvat zelf. Ga van de week eerst maar terug naar de ha voordat er hier 5 flessen shampoo staan en dat het ook niet blijkt te zijn
marleen_usar
Geplaatst: 25-09-11 19:04
Luizen shampoo werkt ook goed voor als er met de hoofd huid iets mis is.
Ik heb ook sinds een paar weken gigantisch jeuk op mijn hoofd! Heb ook geen idee wat ik ermee aan moet en waar het vandaan komt.. Ik lees dus even mee.
Ik heb zalf gekregen van de HA tegen de jeuk op mijn hoofd. Was ook een soort eczeem bij mij. Schilfert bij jou de huid ook? Ik weet alleen de naam even niet meer van de zalf.
Ik heb al jaren jeuk op mijn hoofd.. Hoef maar 1x andere shampoo te gebruiken en dan begint het weer... Zoek nog steeds naar een optie T is geen roos, geen luizen maar wat dan wel?!
Ze zeggen dat het gewoon erfelijk is, mijn moeder had het ook
sam_antha
Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-11 19:29
Ik heb geen schilfers of bultjes o.i.d. alleen de roodheid bovenop het hoofd. Verder heeft ook niemand in de familie langdurige jeuk
Er is ook nog gedacht aan stress omdat ik met een nieuwe stage begonnen ben maar aangezien ik daar nu mijn 5e week in ga en me prima op mijn gemak voel is dit ook niet van toepassing. Ben benieuwd wat hij van de week gaat zeggen.
Wietsje92
Geplaatst: 25-09-11 19:35
Ik heb Crohn, dus daar komt de jeuk waarschijnlijk ook vandaan. Heb het trouwens ook in mijn haar, ook een soort eczeem, daar heb ik Tropicorte(?) voor gekregen, werkt erg goed
Ik heb het ook gehad van medicijnen, maar dan enorme jeuk op mijn polsen. Was een allergische reactie. Moest ook direct stoppen van de internist en krijg medicijnen met die stof ook niet meer. Het kan bij bepaalde medicijnen zo zijn dat als je zo'n reactie krijgt, en je stopt er een tijdje mee en daarna weer begint dat je dan geen klachten meer hebt. Maar dan moet je volgens mij wel een aantal weken of maanden met die medicatie stoppen
Edit: Ik krijg voor de jeuk trouwens Flixovate creme.
Laatst bijgewerkt door Wietsje92 op 25-09-11 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Xanneke
Geplaatst: 25-09-11 19:35
Ik heb het ook nu sinds 2 a 3 maand. Jeuk op mijn hoofd, rug en nek. Niets te zien ook geen luizen. Alleen in mijn nek zijn er hele kleine pukkeltjes onstaan, terwijl ik nooit pukkeltjes heb. Echt heel vreemd ook, HA weet het ook niet, die dacht wacht nog maar even af maar het blijft. Ik word er gek van. Ga volgende week ook weer heen, ben benieuwd.
sterkte
marleen_usar
Geplaatst: 26-09-11 06:23
Pukkeltjes en jeuk zijn luizen, je hoeft er maar 1 te hebben en je wordt gek van de jeuk.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 26-09-11 07:01
marleen_usar schreef:
Pukkeltjes en jeuk zijn luizen, je hoeft er maar 1 te hebben en je wordt gek van de jeuk.
Heel kort door de bocht. Er zijn nog veel meer oorzaken die hiervoor kunnen zorgen.