Borstkanker bij mannen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Borstkanker bij mannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 17:31

Wie heeft hier ervaring mee?

Ik heb vandaag gehoord dat ze bij mijn vader een pijnlijk knobbeltje op de borst hebben gevonden. Volgende week krijgt hij een mammografie.
Wat moet ik me hierbij voorstellen? Hij is heel slank, dus ik heb geen flauw idee hoe ze een mammografie gaan uitvoeren :o
Verder weet ik niet zo goed wat ik moet zeggen of vragen. Ik maak me gewoon zorgen en ik vroeg me af of iemand iets van borstkanker bij mannen afwist :)

dejavu

Re: Borstkanker bij mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:37

Geen ervaring met borstkanker bij mannen, maar wel met vaders die een knobbeltje in de borst hebben. :+

Mijn vader heeft sinds '96 ongeveer ook een knobbeltje in de borst. Na onderzoek (geen idee of dat een mammografie was) bleek dat het om een cyste gaat. De voorkeur van de artsen was om het te laten zitten, zolang het maar niet groeit. :)

Ik begrijp je zorgen echter heel goed, hoor.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 17:42

Het is ook wel waarschijnlijk dat het om een cyste gaat hoor :) Maar voor het geval dat het wèl kanker is, ben ik alvast op zoek naar ervaringen :)
Mijn vader heeft er nogal op los geleefd en doet dat nog steeds, vandaar dat ik de kans een pietsje hoger acht dan normaal ;)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:51

Geen ervaring mee, maar het komt vaker voor dan je zou denken. Hopelijk is het inderdaad een cyste!