migraine?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 21:06

hoi!

Ik raadpleeg bokt maar weer eens, omdat ik een probleem heb waar ik op internet geen antwoord op kan vinden.

Ik heb sinds vanmiddag 2 uur ongeveer, last van hoofdpijn. Begon als 'gewoon' hoofdpijn wat meestal wel over gaat met een pijnstiller. Na mn werk (4 uur) dus 1 pijnstiller genomen. Die werkte na een uur nog niet, dus heb er rond half 6 nog een genomen.

Nu heb ik net een warme douche genomen, maar het gaat alleen maar slechter. Zelfs licht van mijn telefoon doet pijn aan mijn ogen. Ik voel mijn hele hooofd kloppen.

Een ibuprofen nemen is niet zo'n goed idee? Wat kan ik wel dooen? Slapen ofzo word hem echt niet, door de hoofdpijn. Help!

,

zonnebloem18

Re: migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:12

Waarom is ibuprofen geen goed idee?
Als het echt migraine is werkt slapen toch wel het beste voor zover ik weet.

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:12

Ik ben een ervaringsdeskundige op het gebied van migraine helaas... :=
Wat ik doe als ik er weer last van heb is paracetamol nemen (ibu werkt bij mij ook, maar is slecht voor je maag), geen tv kijken of achter de pc zitten, en tja liefst plat liggen en ogen dicht..
En als slapen niet lukt, slaappil nemen. Meestal (bij mij iig) is slapen het enige werkende middel. Liever een melatonine pil trouwens, niet zo'n dikke pil dat je meteen omvalt, das ook niet goed voor je.
Ik hoop dat je er wat aan hebt...

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:16

Hier werkt alleen een zetpil omdat bij migraine alles wat er bovenin gaat er weer uitkomt helaas, en dan inderdaad op bed, alles donker en proberen te slapen (om er na 24 uur weer bovenop te zijn)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 21:22

hmm, okee dan word het dus echt slapen zo ;(
Ik heb dus al 2 paracetamol gehad, lijkt mij dat ik dan geen ibuprofen meer moet nemen? Die werkt bij mij ook altijd, maar heb die niet genomen omdat ik eigenlijk nu buurtfeest heb en wat wilde drinken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 23:43

ik nam altijd eerst 2 x 1000mg paracetamol, 2 uur later nogmaals 2, heb ik daarna nog last, nogmaals 2 :+ zo blijf ik doorgaan. Houd er wel 2 uur tussen. Blijf in het donker, wat ook helpt is "de pijn verplaatsen"... Dus een stoel pakken en met je hooft op de punt gaan, dan verplaatst de pijn zich en heb je minder last van de migraine zelf. Sterkte!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:03

Lifaya je moet met paracetamol wel oppassen als je zo hoog gaat doseren. Als je tabletten van 1000mg hebt dan mag je er maar 6 van op een dag. Eventueel kan je wel een keer 7 of 8 nemen met voldoende tijd ertussen. Slik dan liever 2 500mg tabletten paracetamol met een naproxen of ibuprofen, dat is "gezonder" dan 2000mg paracetamol iedere twee uur.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:48

Rubber_Duck schreef:
hmm, okee dan word het dus echt slapen zo ;(
Ik heb dus al 2 paracetamol gehad, lijkt mij dat ik dan geen ibuprofen meer moet nemen? Die werkt bij mij ook altijd, maar heb die niet genomen omdat ik eigenlijk nu buurtfeest heb en wat wilde drinken.

Als ik migraine heb denk ik nog niet eens aan een buurtfeest en "wat willen drinken" :\
Gewoon bed in lichten uit en hopen dat je de slaap kan vatten. Ik neem als medicijn sumatriptan, enige dat bij mij helpt

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:07

inderdaad, als ik echt migraine heb moet ik alleen al bij het idee van een feestje over mijn nek en komt het niet eens in me op om erover na te denken erheen te gaan.
Maar TS , slapen is denk ik toch het enige middel hiertegen. Van mijn HA mag ik paracetamol en ibuprofen te gelijk gebruiken omdat het elkaars werking versterkt. Als dat nogf niet wert heb ik almogran. (middel tegen migraine).
Hoe is het nu en ben je nog naar dat buurtfeest gegaan?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:07

als ik migraine heb lig ik gewoon het liefst in bed en wil ik niet eens iets doen met veel lawaai :+

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:11

Als je last hebt van licht, soms geluid en geur. Dus alle prikkels lijken sterker dan normaal en een eenzijdige hoofdpijn die ondragelijk is, dan zou het best migraine kunnen zijn. Ga liggen in een donkere stille ruimte en wacht af wanneer het minder wordt.

Ik had het ook, nu gelukkig niet meer maar dat waren de symptomen die ik had, het kan altijd verschillen per persoon maar meestal zijn dit de meest voorkomende zaken waar je last van kunt hebben. Ik werd altijd heel misselijk en als had overgegeven voelde ik me een stuk beter, ik had er gemiddeld 2 dagen last van.

Succes en beterschap en je kunt altijd even je huisarts laten komen of om informatie vragen!