Wegen voor operatie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horseees

Wegen voor operatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 18:48

Hoi bokkers,

Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor een operatie en ik ben echt zenuwachtig.
Ik zit ook een beetje met de vraag of je gewogen wordt voor de operatie, en zo ja, wanneer dit gebeurt? Bij opname (dat zal morgen om half 4 zijn) of de maandagochtend (voor ik word geopereerd)?
Het is misschien een stomme vraag, maar ik heb een eetstoornis en ben door ziek te zijn weer wat gewicht kwijt en het gaat ook niet zo goed op gebied van eten, mijn ouders zouden meteen 'flippen' en dat kan ik nu even niet hebben. Ik ben van plan opnieuw hulp te zoeken als de anorexia weer wint :)
Maar goed, als ze me wegen, mag ik dan vragen dat mijn ouders weggaan, is dit met kleren/zonder kleren etc?
Ik zou het raar vinden als ze me om half 4 wegen omdat ik dan al gegeten/gedronken heb en dus meer weeg, niet?
Ik moest onlangs mijn wijsheidstanden laten weghalen, ook onder volledige narcose en ik moest mijn gewicht gewoon op een papier invullen.
Dit is wel een serieuzere operatie, via mijn lies.
Ik ga in het UZ Gent, België als dit helpt. :) Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groetjes

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:51

Allereerst wil ik je alvast heel erg veel sterkte wensen!!!
Misschien is het voor jou anders, omdat je problemen met eten hebt, maar anders wegen ze je alleen tijdens het eerdere gesprek met de anestesist (een aantal dagen/weken voor de operatie) i.v.m. het goed afstellen van de juiste hoeveelheid narcose middel (en bij ons was het met kleding). Of is het zonder narcose??? (dan kan ik me helemaal niet voorstellen dat je gewogen moet worden!)
Maar laat je angst je er alstjeblieft niet van weerhouden je te laten wegen mocht dat nodig zijn!?!? Het zou toch verschrikkelijk zijn als je teveel van dat middel zou krijgen!!!
Uiteraard kun je gewoon vragen of je ouders daar niet bij aanwezig zijn!!
Laatst bijgewerkt door Kentaro op 24-09-11 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Re: Wegen voor operatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:53

Je kunt ook vragen of ze het gewicht voor henzelf willen houden. Dat je je ouders wegstuurd en jij je ogen dichthoud? (ik kan me namelijk voorstellen dat jij ook weer allerlei problemen gaat krijgen door het wegen)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:54

Ook erg mocht je te weinig krijgen, dan maak je nog vanalles mee.. Lijkt me niet top!!
Maar voor de narcose moet je al uren van tevoren nuchter zijn, dus mag je niks meer eten. Dus ik snap niet helemaal met wat je bedoelt ''dan heb ik al gegeten''.
Wegen is gewoon met kleren, zonder jas en schoenen.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 18:55

De laatste keer dat ik de dokter zag was in maart denk ik. Toen is er niets gebeurd qua weging. Ook niet bij het vooronderzoek, wat wel niet onder volledige narcose was.
Ik hoop dat het gewoon zo'n papier is, zoals bij mijn wijsheidstanden.. Maar dat geluk zal ik wel niet hebben.
Ik ben niet van plan om te weigeren van me te laten wegen hoor. Zo ben ik nu ook weer niet :)

Macs schreef:
Ook erg mocht je te weinig krijgen, dan maak je nog vanalles mee.. Lijkt me niet top!!
Maar voor de narcose moet je al uren van tevoren nuchter zijn, dus mag je niks meer eten. Dus ik snap niet helemaal met wat je bedoelt ''dan heb ik al gegeten''.
Wegen is gewoon met kleren, zonder jas en schoenen.

Als ze me morgen wegen, bij opname en regeling van alle papieren e.d., is het in de namiddag en heb ik al gegeten. Maandagochtend ben ik uiteraard nuchter dan.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:56

Oh ik dacht dat je morgen geopereerd zou worden..

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 18:57

Macs schreef:
Oh ik dacht dat je morgen geopereerd zou worden..

Nee, sorry als dat niet duidelijk was. Morgen gebeurt de opname al, zodat ik er 's nachts al ben, de operatie zelf is maandagochtend.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:08

Mij hebben ze gewogen met kleren en gips 1 of 2 dagen voor de operatie.

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:21

Ik werk als bij de anesthesie in het ziekenhuis. Ze zullen je bij de pre operatieve screening vragen naar je gewicht. Als je dat gewoon verteld dan is er niets aan de hand en hoef je ook niet ter plaatse gewogen te worden. Het is ook helemaal niet zo dat het op de kilo nauwkeurig komt. Of je nou 52,58 of 60 kilo weegt, dat maakt niet zoveel uit. (het is wel een klein beetje afhankelijk voor wat voor operatie je komt) Overigens kan je altijd vlak voor de narcose even zeggen hoeveel je echt weegt. De medicatie wordt toch pas ter plaatse voor jou gemaakt. Alleen als je echt een ongezond laag gewicht hebt, moet je dat tijdig aangeven want je lichaam moet de operatie wel aankunnen natuurlijk.....veel succes!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:56

Je moet wel erg ligt zijn wil er bij hun een lampje gaan branden,en hun zitten daar ook niet voor.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 09:11

marleen_usar schreef:
Je moet wel erg ligt zijn wil er bij hun een lampje gaan branden,en hun zitten daar ook niet voor.

Ik heb ondergewicht, maar niet serieus momenteel, er zijn meisjes zonder eetstoornis die gewoon even mager/magerder zijn.
Ze weten wel van mijn eetstoornis. Achja ik hoop dat alles goed gaat..

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:22

Veel sterkte!!!

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 11:24

Dankjewel :)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:27

Ik wil je heel veel sterkte wensen!
Moet je op de vernieuwde kinderafdeling in het UZ of in die oude gebouwen (k12?) (sorry ben er benieuwd naar, aangezien ik daar vaak naar toe moet :P )

Als je niet wil dat je ouders het weten kan je inderdaad wanneer je afscheid van hun moet nemen, het daarna zeggen tegen de artsen.
En als je het wel zegt, top! Je ouders zien jou, je gewicht kan je niet verbergen je ziet aan iemand of die afgevallen is of niet.

Probeer alsjeblieft om eerlijk te zijn, zo is er ook minder kans op fouten in het toedienen van de narcose!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 06:55

Hoe is het gegaan???

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 18:23

Het is redelijk goed gegaan, 1x complicatie maar ben nu van in de namiddag thuis en alles is min of meer ok. Ben blij dat ik daar weg ben, werd echt helemaal gek van verveling :+
Ik heb m'n gewicht gewoon moeten invullen, ze hebben me ook niet gewogen, dus uiteindelijk paniek voor niets :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 11:33

+:)+
Fijn dat je weer thuis bent!