Kleurenshampoo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SillieXTanja

Kleurenshampoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 19:38

Hoi !

Ik heb een vraagje over haren kleuren.
Ik wil namelijk mijn haren kleuren omdat ik mijn kleur beu ben op het moment.
Maar ik wil geen blijvend resultaat waar je iedere maand terug voor naar de kapper moet.
Dus zat ik te denken aan kleurenshampoo's die zo na enkele wasbeurten uit is, alleen weet ik niet welke goed zijn
omdat ik nog nooit mijn haren gekleurd heb.
Ik heb zelf lichtbruine haren maar wil eigenlijk donkerblond ongeveer en ben bang dat als ik het gewoon doe dat mijn haren dan verprutst zijn :P

( Excuses als hier al een topic over is)
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen ^^

Suusie22

Re: Kleurenshampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:46

als ik jou was zou ik eerst een kleurtje proberen die gewoon dicht bij je eigen kleur is.. dus iets lichter ofzo.. dan kun je zien of het je bevalt en staat (een lichtere kleur). ipv meteen heel erg licht... een beetje mee experimenteren...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:23

Als ik jou was, zou ik van L'oreal casting creme gloss gebruiken. Werkt heel fijn en is er na 28 wasbeurten weer uit!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:27

Je wilt lichter, dan kun je het bijna niet verven. Alleen natuurhaar kun je lichter verven, en dan is het ook niet veel (misschien 3 tinten lichter?) . Is al je haar, tm de puntjes, natuurhaar? (Natuur haar is haar wat nog nooit geverfd is, ook niet een spoeling!) Als je lang haar hebt moet je tot wel 4 jaar terugdenken of je het niet een keer geverfd hebt.

Zo ja, dan kun je het proberen met een spoeling .Een kleurshampoo voor lichter is er niet (wel shampoo's voor blond haar of bijv. een die gelige tonen uit je haar haalt maar daar heb je niks aan als brunette). Zo nee... dan zul je het moeten ontkleuren om het lichter te krijgen, en dat gaat je niet lukken met een shampoo. Ik zou highlights laten zetten bij de kapper, dan oogt het al heel veel lichter, en iedere 2 maanden een paar highlights bij de uitgroei erbij. Oogt super natuurlijk en word je steeds een beetje blonder. Zeker als je lichter wilt zou ik het niet zelf gaan doen, omdat dan de kans bestaat dat je oranje of gelig haar krijgt.

Blonder zonder je uitgroei bijwerken bestaat helaas niet.

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 20:21

Mijn haar is nog nooit geverd en op internet staat dat het best gaat van lichtbruin naar gewoon 1 of 2 tintjes lichter, natuurlijk niet echt blond :p

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:02

Dat is al heel goed, want dat scheelt veel werk. (Mijn haar is dus wel eens geverfd en daardoor heb ik het moeten laten ontkleuren om lichter te worden).

Wat ik dan zou doen is even naar een kapper gaan (voor advies). Je kan ook een spoeling nemen, die vervaagt steeds wat meer met het wassen en (afhankelijk van de kwaliteit van de spoeling) is hij eruit met 8 tot ca 20 wasbeurten. Daar kun je denk ik ook lichter mee worden dan met een kleurshampoo. 2 tintjes is best weinig, ik denk dat je daar bijna niks van merkt namelijk!

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 13:11

Ja idd misschien eens aan een kapper vragen ^^
2 tintjes is idd weinig maar ik heb al sommige blonde plukkjes van me eigen maar gewoon dat het blonder oogt (:
en die spoeling had ik ook al iets over gelezen op internet, straks nog eens even verder internet informeren :p

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:27

Het oogt al heeeel veel blonder als je blonde highlights laat zetten! Dan hoef je niet al je haar te doen en kost ook minder dan verven.

Ik heb dus highlights laten zetten en ben van donkerbruin naar donkerblond gegaan. En doordat ik heel veel highlights heb heb ik heel veel verschillende kleuren, dus oogt het super natuurlijk. (Dus niet zo lelijk 1 kleur geverfd blond).

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 18:43

Jaa dat is idd ook een optie ^^ bedankt voor de info ;D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:51

Je kunt beter geen spul kopen dat er binnen 6-8 wasbeurten weer uit is.
Dit werkt namelijk maar minimaal / helemaal niet.

Beter is een gewone spoeling.