Goede pijnstillers bij hoofdpijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Goede pijnstillers bij hoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 14:34

Ik heb af en toe zware hoofdpijn (artsen durven niet te zeggen dat het migraine is, maar ook geen spanningshoofdpijn; ze hebben het maar allergie-hoofdpijn genoemd omdat het altijd na een zware allergische aanval komt.
Het doet iig heel erg veel pijn :+

Maar ik slik momenteel paracetamol met codeine ervoor. Dit werkt niet altijd afdoende (al word ik er wel erg fijn suf van), wat kan ik nog meer aanvragen? Mag niet té zwaar zijn; ik spuug de ibuprofen direct uit.

Andere oplossingen mogen ook hoor, hoeft niet perse medicatie te zijn :) (cold pack werkte niet, warme douche wel maar op een gegeven moment is de boiler ook leeg haha)

milou123

Re: Goede pijnstillers bij hoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:36

Wat mijn moeder doet (heeft ze van mijn oma) is een doek heel strak om haar hoofd binden. Dat verlicht de pijn.

Ik heb iemand ook geregeld gemasseerd, haar nek dan, en dan was het over. Maar dat is denk ik meer voor spanningshoofdpijn?

En een pittezak/warmtekussen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 14:39

Doek strak op het hoofd binden, hmm valt te proberen :j

Ik kan verder geen warmte op mijn hoofd verdragen; douche is meer als afleiding voor de pijn zeg maar := Dat de rest van mijn lichaam ook niet spontaan in de kramp schiet door de pijn.

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:49

Misschien aleve intense 550 eens proberen? dat is een sterke pijnstiller, daar mag je er ook maar 1 van op een dag. Volgens mij kan je ze tegenwoordig alleen nog bij de apotheek halen. Ik neem die pijnstillers altijd als ik door mijn rug ben gegaan en bij mij helpen ze goed :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 14:52

Maar is de aleve geen familie van de ibu?

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:54

ik smeer men hals en schouders altijd in met een warme spier zalf tantum extra warm en pak een ibu! werkt perfect denk ook dat het komt door de afleiding van de brandende tantum zalf :D

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:54

Hm, dat weet ik niet. Maar als ibuprofen al te zwaar voor je is, is dit misschien ook wel te zwaar.. Wel vervelend zeg!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:55

Aspro bruis misschien?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 14:57

hahaha tantum heb ik ook al geprobeerd: bleek ik zwaar allergisch voor te zijn. Hoofdpijn voelde ik iig niet meer, maar mijn huid werd onherkenbaar en jeukte als de pest hahaha :D

Aspro buis zal ik even naar kijken :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:58

Aleve is familie van de ibu, maar dat je niet tegen de ibu kan, wil niet zeggen dat je niet tegen de aleve kan. Ik kan bijvoorbeeld prima tegen ibu, maar absoluut niet tegen Diclofenac, wat eveneens familie is. Dat is gewoon een kwestie van uitproberen.
Maar iets in die trant erbij zou eerste keuze zijn qua medicatie. Heb je overigens weleens een triptaan mogen proberen? Dus bijvoorbeeld Maxalt of Imigran?

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:00

Ibuprofen en Naproxen (Aleve) zijn allebei NSAID's en behoren dus tot dezelfde groep, maar het is voor zover ik weet wel een ander stofje. Het is dus niet gezegd dat je op Aleve net zo sterk reageert als op Ibuprofen. :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:01

je mag 1000mg paracetamol (panadol werkt bij mij het beste) samen slikken met 250mg naproxen. Die 2 pijnstillers versterken elkaars werken en blocken andere soorten pijn waardoor het veel effectiever is :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:03

Daro hoofdpijnpoeder werkt bij mij echt super en bij een vriendin van mij met migraine ook!
Gewoon bij de appotheek te krijgen (denk ook nog wel bij de da)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 15:04

De triptanen heb ik niet geprobeerd, omdat de arts niet de diagnose migraine durfde te geven. Word je van triptanen ook zo suf? of kun je dan wel beter functioneren? (want dat is natuurlijk wel het doel)

(ik reageer overigens ook op diclofenac, maar ik kan de naproxen altijd proberen natuurlijk )

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:08

Jespri schreef:
Daro hoofdpijnpoeder werkt bij mij echt super en bij een vriendin van mij met migraine ook!
Gewoon bij de appotheek te krijgen (denk ook nog wel bij de da)

Hier werkt Daro hoofdpijnpoeder ook het beste :)

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:09

voltaren k

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:01

Saridon helpt bij mij altijd goed tegen hoofdpijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:56

vuurneon schreef:
De triptanen heb ik niet geprobeerd, omdat de arts niet de diagnose migraine durfde te geven. Word je van triptanen ook zo suf? of kun je dan wel beter functioneren? (want dat is natuurlijk wel het doel)

(ik reageer overigens ook op diclofenac, maar ik kan de naproxen altijd proberen natuurlijk )

Na een migraine aanval ben je sowieso altijd bekaf, maar triptanen maken dat wel erger ja :)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:58

Sarixell!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:02

mag je geen speciale medicijnen van de HA?

Ik heb imigran voor me migraine van de HA, is het enige wat bij mij werkt.
Helaas zijn ze wel erg zwaar (mag je maar 1 van in de week nemen)

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:06

Hoofdpijn, praat mij er niet van! Ik heb dus wel spanningshoofdpijnen, maar heb het idee dat ik soms ook migraine heb. Weet het niet zeker en ga verder ook niet naar de dokter. Heb paar weken geleden wel op de eerste hulp gezeten om de hoofdpijn. Ze waren bang voor nekvliesontsteking omdat ik plotseling mijn nek niet meer kon bewegen, uiteindelijk dus een spierenprobleem.....dus spanningshoofdpijn.

Ik slik altijd Advil bruis 400mg met een paracetamol. In het ziekenhuis zeiden ze dat je ze het beste kan combineren omdat ze elkaar versterken. Maar dat werd hierboven ook al uitgelegd. Het is mij pas een keer gebeurd dat het niet werkte. Advil is overigens volgens mij wel ibuprofen......... weet niet of je dat aandurft.

Succes in ieder geval!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:11

Ik word behoorlijk stoned en moe van triptanen, helpt wel tegen de hoofdpijn maar die dag erna een mega katergevoel hebben is ook niet alles. Daro hoofdpijnpoeder (gewoon bij drogist te krijgen) helpt mij meestal wel behoorlijk en geen bijwerkingen, dit heb ik al van meerdere mensen gehoord.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 11:20

_Daniella schreef:
mag je geen speciale medicijnen van de HA?

Ik heb imigran voor me migraine van de HA, is het enige wat bij mij werkt.
Helaas zijn ze wel erg zwaar (mag je maar 1 van in de week nemen)

Ik mag wel van de huisarts andere medicatie, maar ze durft niet snel triptanen voor te schrijven omdat ze de diagnose migraine niet durft te stellen want ik mis daarvoor wel een aantal kenmerken. Alhoewel de pijn wel overeenkomt := Dus misschien toch maar even terug :) Van paracetamol met codeine ben ik ook zo stoned als een garnaal haha, dus dat maakt geen verschil. Jammer, had gehoopt dat triptanen juist wat normaler functioneren betekende... :=

Daro hoofdpijnpoeder haal ik ook even, valt zeker te proberen.

Paracetamol met ibu heb ik ook al geprobeerd... maar goed, afgezien van dat het totaal niet werkte spuugde ik het ook uit.

Zal naproxen voor mij wel safe zijn als ik zowel van ibu als diclofenac ga spugen? Of maar gewoon even uittesten?

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 12:18

Ik zweer bij Advil. een half uurtje en ik heb nergens last meer van.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:02

Naar een hoofdpijn poli gaan. Zoek de oorzaak op en niet de symptomen bestrijden, over een paar jaar is je maag, lever en nieren naar de nering omdat je zoveel pijnstillers hebt geslikt. Na een tijd wordt je zelfs afhankelijk van medicijnen en krijg je ontwenningsverschijnselen waardoor je ook hoofdpijn krijgt en voila! Daar is de vicieuze cirkel!