Steken en pijn met ademhalen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Steken en pijn met ademhalen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 19:26

:wave: bokkers,

Al een lange tijd loop ik rond met 'pijn in mijn been'. Dit zijn dan van die steken die altijd door mijn rechter (boven) been lopen. Ik dacht er wel is aan om het aan de dokter te vragen wat het kon zijn, maar het is er nooit van gekomen..

Nu heb ik de laatste tijd steeds vaker last van die steken. Nog steeds veel in mijn been, maar ook bij mijn borstkast, oksel, armen, lies.. Je kunt het zo gek niet bedenken. Nu krijg ik ook last met ademhalen, echt pijn kan ik het niet noemen, maar prettig is het ook niet.. Dit is niet zon 'stekende' pijn.

Ik was sowieso al van plan om langs de HA te gaan (met een andere reden, maar dan kan ik dit ook meteen even vragen. Erg prettig is het niet). Maar ik vroeg me af of bokkers dit herkennen ?

zonnebloem18

Re: Steken en pijn met ademhalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 19:51

Als je het in je been ook al hebt zou ik denken aan bloedpropjes, een longembolie kan behoorlijk pijnlijk zijn.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 19:52

Ik zou inderdaad even laten checken op trombose. Als het bloedpropje uit je been omhoog schiet komt het in de longen. Zuurstoftekort in weefsels geeft vaak een stekende pijn. Even naar de huisarts dus

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 20:08

Bedankt voor de reactie's!
Ik denk dat ik onsmam maar even vraag of ze morgen wil bellen en de 'klachten' voor wil leggen (zit zelf op school..). Mocht het nodig zijn dat ik langs kom dan kan ik alsnog naar huis, maar wil niet dat ik onnodig wat mis :). (Anders plan ik volgende week een afspraak wanneer ik niks van school hoef te missen).

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:14

Klinkt alsof je spieren in protest zijn. Die steken bij het ademhalen komen vaak bij je tussenrib spieren vandaan die dan even net niet lekker zitten en zo'n vervelende pijnprikkel geven (vaak bij diep inademen). Maar je kunt altijd even overleggen met de huisarts :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:37

Een stressvolle periode? Ik heb ook een tijd steken in m'n benen gehad, kon er soms bijna niet van lopen. Bleek later stress te zijn.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 15:26

Na een paar keer (diep) inademen is het helaas niet over. Overigens doet het ademhalen 'pijn' , maar dat zijn geen steken.

Stressvolle periode zat ik ook aan te denken, maar dat is het niet. (Niet bewust iig).

Huisarts heeft het over bronchitis en longembolie gehad, maar ze hoort (nog) niks verkeerd oid en gooit het op hyperventilatie (wat ik jammer genoeg maar al te goed ken, en ik het zelf niet in kan plaatsen maar ach, de dokter zal wel gelijk hebben :P ) .

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:01

Ik heb precies t zelfde, al tijden lang, het is bij mij idd door hyperventilatie. Die steken heb ik ook in mn hals (luchtpijp?).. ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor :) vervelend is het wel!

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:58

Misschien even voor de zekerheid langs de dokter?
Ik heb het ook, maar bij mij is het hyperventilatie, ik weet hoe vervelend die steken zijn!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:07

Er wordt tegenwoordig veel actie gevoerd over het herkennen van hartproblemen bij vrouwen.
Een bezoekje huisarts zou echt geen kwaad kunnen.