Witte stukjes in ontlasting, wormpjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rensje101

Witte stukjes in ontlasting, wormpjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 17:23

Ik heb al een tijdje witte stukjes in mijn ontlasting, mijn moeder heeft ooit tegen mij gezegd dat die ook van bepaalde voedingsstoffen kan komen en als je in je ontlasting geen witte stukjes ziet bewegen dat wormen vrijwel zijn uitgesloten.
Ik heb daarbij toen eigenlijk ook vrijwel bij neergelegd omdat ik verder ook geen jeuk had.
Nu sinds 2 maanden let ik er weer een beetje op, en heb ik nog steeds witte stukjes in mijn ontlasting. Daarnaast heb ik een paar keer (3/4keer in die 2 maanden) jeuk gehad. Ik heb een beetje info op internet opgezocht en zie dat je van een worm infectie ook heel moe, en vage buiklachten kan krijgen. Nou ben ik wel al een geruime tijd nogal snel en vaak moe, en buikklachten heb ik ook (maar heb ook PDS dus daar kan het natuurlijk ook aan liggen ;) )
Ik vroeg me af of je bij een worminfectie altijd zichtbare wormen moet zien of dat het ook kan door gewoon kleine wit/lichtgele stukjes op je wcpapiertje en/of in de toilet te zien.
Daarnaast lees ik op internet dat je bij een infectie altijd alles wat op 60gr kan wassen moet doen omdat je anders keer op keer weer geinfecteerd kan worden (die dingen blijven dus weken/maanden leven!)
Maar ik kan moeilijk heel mijn stoelen/banken en meubels gaan reinigen waar ik toevallig misschien ook wel eens met mijn boxershortje op heb gezeten..
Heeft er iemand tips/adviezen of toevallig ervaringen met een worminfectie?

Zira1994

Re: Witte stukjes in ontlasting, wormpjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:29

ik weet in ieder geval stel dat het een worminfectie is je daar gewoon tabletjes voor kan halen bij de drogist. sterkte ermee

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:30

ahum, tja

Ik vind het toch lastig om wat te reageren :o
Een worm besmetting kan mogelijk zijn kwa jeuk frequentie ga ik niet direct uit van een worm besmetting dan heb je veel vaker (lees elke dag voornamelijk savonds) jeuk. Normaal gesproken zie je bij een worm infectie naast de jeuk ook levende wormen in je ontlasting, die hoeven niet direct zichtbaar te zijn soms is even wachten bij de wc met ahum de daad er in genoeg om te zien of er leven in zit :o

Wel zal ik als je standaard of veelal stukje in je ontlasting ziet en niet toevallig veel vliezige groenten of rijst hebt gegeten een afspraak maken bij de huisarts. Deze kan je onderzoeken en mocht het nodig zijn een kuur voorschrijven.

Kwa wassen is mij niet bekend, en ik ga ervanuit dat, dat meer om een andere wormbesmetting gaat dan de veelvoorkomende aarsmade :o

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:41

Kleine, witte stukjes, kan wijzen op lintworm.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 17:42

Solleke_Noah schreef:
Kleine, witte stukjes, kan wijzen op lintworm.

Ik dacht juist dat lintwormen veel grote stukjes bevatten van ongeveer 1-3 centimeter...

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:10

Ik heb het ook wel eens als ik champignons oid heb gegeten.
PDS heb ik ook, vind regelmatig onverteerde voedselresten terug (heb dan ook te snel gegeten)

Niet echt een lekker praatje, maar goed

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:19

klopt brittol heb ik ook met PDS :)) vandaar dat ik aangaf de rijst of vliezige groenten ea

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:11

Rensje, gezien ook je vele andere topics, denk ik dat het heel verstandig is om 'medische' dingen met je huisarts te bespreken. Door continue hier op bokt van allerlei medische topics aan te maken, ga je van heel verschillende (vaak ook onervaren/ondeskundige) mensen vragen wat hun mening is. En volgens mij maak je je heel veel zorgen om van alles. Ik zeg dit dan ook om jezelf te beschermen. Sterkte hoor!

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:14

Klopt wel dat je dingen moet wassen inderdaad, maar daar wordt dan vaak ook knuffels van kleine kinderen mee bedoeld. omdat die vaak met hun handjes misschien aan hun kontjes zitten, en daarna aan de knuffeltjes en dergelijke. Maar wat marjoleintje hierboven al zegt, bespreek deze dingen met je huisarts. :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 07:27

Meis houd alsjeblieft op met jezelf gek te maken bij elke scheet die dwarszit. Ga naar een dokter of psychiater want je hebt echt hulp nodig