Sinds vorige week woensdag voelt het alsof mijn ooglid van mijn rechteroog steeds zwaarder wordt, ik zie er verder ook niet meer heel scherp mee, en heb daarbij vrij veel hoofdpijn. ik heb laatst nog mijn ogen laten testen, om te kijken of mijn ogen zijn verslechterd. Ik hoef zeg maar nog niet een bril, maar ik zie verder ook niet 100% scherp.
Maar ik moet tijdens de lessen op school gewoon af en toe mijn ooglid optillen lijkt het wel om m'n oog niet dicht te laten vallen.
Echt heel vreemd. Dus ik dacht misschien kan het zijn dat ik een lui oog heb? want met de andere kan ik wel gewoon 'normaal' zien zeg maar,
lui oog heeft niets met het ooglid te maken! zou eerder klinken als ptosis zoals je het nu omschrijft! zou er toch eens mee na een oog arts gaan
Knoffer
Geplaatst: 21-09-11 15:09
Een lui oog heeft niets te maken met je ooglid. Een lui oog wil zeggen dat je hersenen het oog minder laten werken en je oog daardoor verslechterd. (Meest gehoorde oorzaak is scheelheid, maar er zijn ook andere oorzaken).
heb je alleen gesproken met het ziekenhuis? Ik zou me niet zo snel laten afschepen als ik jou was. Wazig zien is erg vervelend en je kunt er flinke hoofdpijn van krijgen. Er moet een reden voor zijn dat jouw oog elke keer dichtvalt.
uit nieuschierigheid toch eens hier na gevraagt aan de othoptiste en de oogarts hoe jij het omschrijft is het zeker een ptosis en moet er verder onderzoek plaats vinden term nervus 3 is gevallen! en andere onderzoeken! dus zou zeker wat sneller na de HA gaan
Iris82
Geplaatst: 22-09-11 08:25
moelly schreef:
heb even met het ziekenhuis gesproken en die heeft gezegd dat ze bij ptosis niet wazig zien.
Maar wat zei 'het ziekenhuis' dan wel?
moelly
Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-11 14:59
Iris82 schreef:
moelly schreef:
heb even met het ziekenhuis gesproken en die heeft gezegd dat ze bij ptosis niet wazig zien.
Vandaag had ik er trouwens niet de hele dag last van, alleen het laatste uur op school, dat was zo uit m'n hoofd van kwart over twee tot vijf over drie. Ook viel hij niet dicht.
Mijn vader heeft gewacht met zijn klachten met wazig zien en lastig scherpstellen. Toen hij bij de reumatoloog/consulent (?) was voor controle (er zit veel reuma in de familie en hij kreeg lichtelijke klachten), werd ie gelijk doorgestuurd naar de oogarts, en daar weer doorgestuurd naar iemand anders. Zijn klachten waren gerelateerd aan een veels te hoge bloeddruk en andere zeer vervelende dingen. Maar hij heeft nu wel een blinde vlek in zijn oog wat niet meer beter wordt, zijn zenuwen daar zijn afgestorven.
Ben je nog vanmiddag bij de huisarts geweest of wacht je het weekend af? Hoop voor je dat het te verhelpen is, en dat je niet net als mijn vader met een blinde vlek verder door het leven gaat..
wazig zien heb ik geen last meer van, alleen hangt m'n rechter ooglid nu wel wat lager dan m'n linker. Ik ben gister langs de oogarts geweest en heb druppeltjes voor m'n oog gekregen, dit moet ik nu 2 weken elke dag in m'n oog druppelen.
Kan het niet verlamd zijn? Sorry het klinkt erg. Maar ik heb een faciales parese gehad. En dat is aangezichts verlamming. Daarbij was mijn hele rechterhelft verlamd. Maar goed Jij hebt alleen je oog zei je? Kan best dat ie verlamd is hoor. Kun je er nog normaal mee knipperen en zo?
klint idd als ptosis. heb je ook andere klachten als moeite met slikken en slissen als je wat vermoeider bent? of minder kracht in andere lichaamsdelen? Er is een heel zeldzaam ziektebeeld myastenia gravis, wat zich vaak uit door een ptosis bij vermoeidheid.
nee, het is alleen mijn oog die (nu) wat lager hangt dan normaal. wat dat betreft lijkt het daar wel wat op, maar het ziekenhuis zei dat je er dan ook andere klachten bij moest hebben, die ik niet heb. dus ik wacht even die 2 weken af..