De bright light headset van Valkee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hazel

De bright light headset van Valkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 14:59

De Valkee NPT-1000 koptelefoon is ontwikkeld door wetenschappers van de Universiteit van Oulu in Finland. Het is in dat land beduidend minder lang licht, zeker in de wintermaanden wanneer er maar vier tot zes uur zonlicht is. Een mogelijk gevolg is dat mensen lijden aan een Seasonal Affective Disorder (SAD), wat kan leiden tot problemen die kunnen variëren van een licht vermoeid gevoel tot een zware depressie.
Het menselijk brein is gevoelig voor licht. Helder licht dat via het oorkanaal de lichtgevoelige delen van het brein stimuleert zou stemmingswisselingen zoals angst en vermoeidheid kunnen verhelpen.
Op basis van het onderzoek van de Finse universiteit heeft het bedrijf Valkee de Valkee NPT-1000 koptelefoon ontwikkeld die helder wit LED-licht in het oorkanaal schijnt. Het beste resultaat schijnt te worden bereikt als je de oortjes ’s morgens acht tot twaalf minuten gebruikt een half uur tot een uur na ontwaken. Dat je er mogelijk als een halve kerstboom bijloopt, moet je erbij nemen. De Bright Light Headset kost 185 euro.

http://www.valkee.nl/

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... ia-de-oren

Heeft iemand al ervaring met deze vorm van lichttherapie? Ik heb het geduld niet om achter mijn energy light te gaan zitten dus dacht dat dit misschien wel de oplossing is!

mysa
correspondent/vertaler

Re: De bright light headset van Valkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:15

Kwam ik toevallig ook op terecht, ik zou het niet weten, zou wel wat meer onafhankelijk onderzoek willen zien. Ik snap ook niet zo goed hoe dat licht via trommelvlies en slakkenhuis de gehoorzenuw moet bereiken, want ik neem aan dat die het licht verder naar de hersenen transporteert. Heb zelf een storing in de gehoorzenuw, daardoor slechthorend, dus denk dat dat sowieso een opstakel is.

Als je geen geduld hebt voor die brightlight, kun je een andere aanschaffen, lightbook Elite, hoef je maar heel kort te gebruiken. Ik denk zelf toch aan een brightlight. (dus als je hem wilt verkopen..............)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:49

die was bij Editie NL laatst. En daar was een wetenschapper/onderzoeker uit een ziekenhuis hier in NL geloof ik en die verklaarde het als klinkklare onzin. Dat onderzoek waar ze telkens naar wijzen schijnt ook niet helemaal wetenschappelijk verantwoord te zijn, tenminste dat zeiden ze dus bij die reportage van Editie NL.

hazel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 21:40

Jammer zeg, het klonk zo goed! Ben benieuwd of er een bokker in het bezit is van de headset.