Hallo meiden,
Wauw wat doet het mij ontzettend goed dat ik 2 van zulke lieve berichten heb gekregen. Wat ik zo lees is het ook voor jullie twee nog steeds goed om er over te praten.
Ik zal proberen om op beide berichten te gaan reageren, ik vind het echt ontzettend tof dat jullie de tijd er voor hebben genomen. Bedankt!
@Sassol: Gave zeg je, dat vind ik grappig. Aangezien ik ook altijd heb gedacht dat ik een soort van gave had. Toen mijn 14e denk ik, hebben mijn ouders en ik een gesprek gehad. Over het feit dat hun zo vaak ruzie hadden, maar vooral dat het zo hard ging. Schreeuwen enzo. Het is een weekje of 2 goed gegaan, maar als hun ruzie hebben. Ik kan het meteen merken. Zelfs als ze vrolijk doen. Dit heb ik echt bij iedereen, maar als ik eerlijk ben, zou ik willen dat ik dat nooit had.
Schuldig voelen is bij mij een rol die heel groot is omdat ik dingen gedaan heb waar ik heel veel spijt van heb. Wat ik al in mijn verhaal zette was dat ik foute vrienden had, dus dan kun je het wel raden met teveel drank en drugs. Maar dat is nog niet eens het ergste deel, want ik tegen mijn ouders, mijn moeder, heb gezegd en gedaan is niet normaal.
Mijn vader is sinds 10 jaar weer een beetje in zichzelf gaan geloven, kom ik aan met mijn gedrag. Nu waren mijn ouders niet meer diegene die ruzie maakte, maar ik. En je reageert je woede af op iemand die het dichts bij je staat. En dat was mijn moeder. Als mijn moeder mij probeerde te helpen, deed ik zo verschrikkelijk banketstaaf. Gewoon van die kleine voorbeeldjes.
@zelito: Schaamte voor mij is eigenlijk pas later gekomen. Ik ben eerder naar een psycholoog gegaan, alleen die vrouw kon alleen maar met z’n vingertje naar mij wijzen. Dit heb jij fout gedaan en dat ook. Dat deed mij toen niets, want dat wist ik wel. Totdat ik naar die man ging van dat kamp, hij vertelde eerst zijn verhaal. En daaruit kwamen heel erg veel herkenpunten wat ik ook voelde. Dus hij had mij al op een hele andere manier aan het praten gezet. Bij hem kwamen ook de eerste echte tranen.
Mag ik bij jou iets vragen, als je het niet wilt beantwoorden dan hoeft dat niet. Je zegt dat je leefde met angst en dat heb ik ook. Mijn angst is dat ik iemand kwijt raak. Door mijn gedrag. Terwijl ik aan de andere kant goed weet, stel nou dat een vriendin mij ‘dumpt’. Het ook geen goede vriendin was. Maar ik leef ook in een hele kinderachtige angst over dat iemand roddelt over mij. Ik moet altijd in een goed daglicht staan. Dit heeft denk ik ook weer met mijn gevoeligheid te maken.
Ik heb ook al met mijn moeder besproken dat ik mij laat inschrijven voor een kamer. Aan de ene kant vind kan ik het gewoon niet verdragen om mijn moeder achter te laten. Alleen ik moet voor mezelf kiezen.
Het doet mij echt goed dat hier zo op werd gereageerd. Ik heb veel aan jullie verhalen.
Het enige waar ik nog echt heel erg mee zit is het feit dat mijn ouders bij die man het kamp 4 keer op gesprek moeten komen. Alleen mijn angst is heel sterk dat hij gaat zeggen, ‘ het is niet erg om uit elkaar te gaan.’ Bla bla bla. Dit kan ik wel zeggen dat mijn grootste angst is.
Ik kan het niet voor stellen dat ik straks op verjaardag moet van 1 van mijn familie en dat ik dan alleen met haar zit. Ik vind het een verschrikkelijk idee.
Bedankt bedankt bedankt voor het reageren.
SA12345