) mogelijk doorheen te komen. Ik ben sowieso van plan om de geijkte dingen als goed en gezond eten (doe ik sowieso), op tijd naar bed gaan en veel naar buiten gaan te (blijven) doen. Gelukkig heb ik nu een hond die er een paar keer per dag uit moet, dat is een mooie stok achter de deur.
Verder ben ik gisteren naar de HA geweest voor info over lichttherapie, helaas ben ik daar niet veel wijzer van geworden. Ze wist niet of (en zo ja, wat) er iets vergoed kon worden en wat het beste bij me zou passen. Ik weet namelijk niet of ik voor bv. een Energylight moet gaan, om overdag (?) te gebruiken, of voor een Wake-up Light, omdat de ochtenden bij mij het zwaarst zijn. Ik ben sowieso geen ochtendmens, maar als het nog donker (en koud) is als ik op moet staan voelt alles echt dramatisch en zie ik vreselijk op tegen de hele dag. Als ik er eenmaal een uurtje of 1-2 uit ben gaat het weer beter. Dus misschien moet ik vooral in de ochtenden investeren? Ik weet het niet zo goed.
Heeft iemand ervaring met lichttherapie, en tips? Ook aanvullende do's en don't bij een winterdepressie zijn welkom!

Voel mij dan echt helemaal fit weer
Dan kom ik tenminste de dag door