Duizelig!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xLiezel

Duizelig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 20:49

hallo :)

ik maak dit topic omdat ik het toch even kwijt wil..

ik ben de laatste tijd soms heel erg duizelig het komt dan ook echt zo uit het niks..Vind het echt super vervelend!
ik heb wel erg veel stress op het moment..ik weetniet of het daar mee te maken kan hebben?
Ook heb ik vaak jeuk en druk in / op me oren..

groetjes lisa

marjolein_el

Re: Duizelig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:50

Ik heb het ook wel is, als ik op sta. Goed opletten dat je rustig opstaat dan word het al een stuk minder!

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:50

Als eerste raad ik je eigenlijk aan om naar een huisarts te gaan. Zeker als je het vaker hebt.
Volgens mij kan het opzich wel door stress komen. Verder kan je ook last van duizeligheid hebben als je een lage bloedruk hebt. Dit hebben mijn zus en vader ook. Ik weet niet of je daar last van hebt?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:51

Slaap je wel goed?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:51

Zou een vorm van hyperventilatie kunnen zijn. Als je veel last hebt zou ik toch even langs de huisarts gaan.

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 20:53

Thats_Me schreef:
Zou een vorm van hyperventilatie kunnen zijn. Als je veel last hebt zou ik toch even langs de huisarts gaan.

ik heb inderdaad ook nog eens last van hyperventilatie..
of ik een lage bloeddruk heb weet ik niet!

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 21:01

soms lijkt het ook wel hoe meer ik er op let..hoe erger het word.. ik ben er namenlijk ook erg veel mee bezig, omdat ik het gewoon eng vind. :o
En ik heb de heletijd zoiets van ojeee, straks word ik duizelig..

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:02

Eet je wel voldoende? Misschien last van schommelingen in je bloedsuikerspiegel?
Inderdaad maar een keer met de HA over praten.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:03

Eerlijk gezegt denk ik dat het dan met je hyperventilatie te maken heeft. Klachten komen mij namelijk bekend voor. Je zou even naar de huisarts kunnen gaan er zijn toch wel tips en trucs om er minder tot geen last meer van te hebben. Ook kan hij uitsluiten of het niet iets anders is zoals bijvoorbeeld die lage bloeddruk.

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:03

ik heb dit ook gehad en toen had ik laast van ijzer te kort..
ben je vegatarisch want daar treet het vaker bij op

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 21:04

Ik eet gewoon goed en regelmatig.. ik heb het er al wel met de huisarts over gehad..hij zij dat ik mij veelste druk maak en veel te gestresst ben.. dit klopt ook wel ik maak me vreselijk druk de heletijd..

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 21:06

Thats_Me schreef:
Eerlijk gezegt denk ik dat het dan met je hyperventilatie te maken heeft. Klachten komen mij namelijk bekend voor. Je zou even naar de huisarts kunnen gaan er zijn toch wel tips en trucs om er minder tot geen last meer van te hebben. Ook kan hij uitsluiten of het niet iets anders is zoals bijvoorbeeld die lage bloeddruk.

Dit denk ik zelf ook.. :o maar neemt niet weg dat het erg irrietant is..ik weet ook niet wat ik er tegen moet doen..
misschien als het nog lang aanhoud even langs de huisarts gaan..

ik zit ook helemaal vast in me nek.. ook dit kan er mee te maken hebben weet ik...

maar toch blijf ik twijfelen, ontzettend irrietant.

Ik ben niet vegetarisch :)

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:16

ook ik herken dit, ik heb zelf ook last van hyperventilatie. een aantal jaren geleden via de huisarts terecht gekomen bij haptonomie en dit heeft mij wel geholpen. het gaat er niet weg door maar ik begrijp wat er in mijn lichaam gebeurd en ben niet bang waardoor het een stuk minder is hoor.
laatst ook nog bloed geprikt omdat ik me duizelig voelde maar helemaal niks uit gekomen ook geen lage bloeddruk oid dus waarschijnlijk ook weer de stress....tijd om weer mijn oefeningen vaker te gaan doen.
ik zou je dit zeker aanraden om te doen...mocht je huisarts je verwijzen

E_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:20

Hmmm, ik ben laatst met precies dezelfde klachten + pijn aan buik/benen/hoofd naar de huisarts gegaan en die zei ja ligt aan de leeftijd, gaat vanzelf over...

Ben alleen helemaal niet zo iemand die veel stress heeft maar wel een zeer lage bloeddruk, vaak ijzer tekort (ondanks vitamine etc.).........

Edit: ik lees net dat je ook last hebt van je nek, heb je misschien ook vaak diarree? Sorry, hele rare vraag maar ik ben een hele poos geleden direct van de fysio naar de osteopaat door verwezen, de fysio kon me niet meer helpen, maar lees daar eens iets over.;)

sterre49

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:24

heb hier vorig jaar ook last van gehad.... Had al een tijdje last van druk op de oren....
Toen werd ik zomaar van uit het niets heel duizelig en misselijk, maar misselijk ben jij niet toch?...
Ben toen ook naar de huisarts geweest en ik had toen een ontsteking van mijn evenwichtsorgaan, kreeg toen wat tegen de misselijkheid , maar tegen de duizeligheid was niks tegen te doen..... Heb hier nog wel een 2 maanden last van gehad....
Zal toch even naar de huisarts gaan als ik jou was.
Sterkte :)

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:27

Duizeligheid in combinatie met druk op de oren klinkt als iets met het evenwichtsorgaan. Misschien een ontsteking o.i.d.? Als je er serieus last van hebt, zou ik dat even laten nakijken...

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 07:38

ja druk op de oren de heletijd heletijd het gevoel alsof ze los moeten knappen.. en daarbij krijg je dus ook last van je voorhoofd van die druk.. en duizeligheid misselijkheid dus..

het last van me nek komt puur van de stress die ik op het moment heb.. ik denk dat alles bij elkaar tot deze klachten lijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:01

Ik herken mezelf hier ook in, maar ik heb het nog in combinatie met hoofdpijn. Ik vind dat altijd zo eng, als ik dan duizelig word :/