Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elan_GV schreef:Ik zou als ik jou was gewoon eens bij een lokale manege wat lessen nemen, dan kun je het weer opbouwen en kijken of het gaat met je rug.
Misschien dat je als je het leuk vind te zijner tijd een leuk verzorgpaard kan vinden waar je dan mee kan gaan lessen.
oOoKellyoOo schreef:tip begin niet meteen met een uur les, overleg evt met de mangehouder, of je eens mag beginnen met een kwartiertje, de draf voornamelijk lichtrijden, en als niet gaat meteen stoppen volgende keer gaat misschien beter.
Wat je als voor bereiding kunt doen is je buik en rugspieren trainen zodat je een soort van spiercorset traint , dit zal ook al een hoop opvangen en verlichting geven
it_is_me schreef:Kijk op Marktplaats, dan weet je in ieder geval snel genoeg wie er bij jouw in de buurt zit. En dan aan de hand van de gegeven informatie bepalen welke het meest past bij jouw. Wellicht ook even een mailtje heen sturen met wat info over jou en wat diegene daarmee kan. Na een tijdje uitproberen, kan je altijd weer wisselen van instructeur als het toch niet helemaal is wat je zoekt.

HippoLogic schreef:Miosschien moet je op zoek naar een centered riding instructeur. Sally Swift heeft deze manier van paardrijden ontwikkeld omdat zij zelf niet/nauwelijks kon rijden wegens een ernstige scorliose. Centered riding is gebaseerd op oa Alexander techniek en Feldenkreis (manieren om je houding te verbeteren).