Durf niet te plassen na cystoscopie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Durf niet te plassen na cystoscopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 18:21

;(
Lieve bokkers, help ik ben ten einde raad... Vanmiddag cystoscopie gehad en die is goed verlopen, het was geen pijnlijk onderzoek. Meteen na het onderzoek moest ik uitplassen en dat ging ook prima. Maar nu... Als ik denk aan plassen staat het kippenvel op mijn rug... Ik probeerde het zojuist, maar nog voor er een druppel uit was zat ik al te janken van de pijn. Kon echt niet plassen, waarschijnlijk is mijn blaas/plasbuis geïrriteerd door t onderzoek ;(

Maar nu... Ik moet toch ooit een keer plassen, maar ik durf gewoon niet. Zijn er bokkers die dit ook hebben gehad en tips hebben? Heb overigens al een Aleve ingenomen.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:23

mischien onder de douche dat verlicht de pijn waarschijnlijk, door het water heb je dan minder schraal gevoel

pinuts

Re: Durf niet te plassen na cystoscopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:25

miss helpt wat vaseline?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:25

In een warm bad. :j En daarna ff douchen.
Het werkt wel.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:26

Ik zou even lekker ibuprofen halen, 400mg. Ik heb net blaasontsteking op dit moment en voordat de AB ging werken heb ik mooi wat Ibu genomen, was ook op advies van de dokter. Het helpt!

Stanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:27

Je kan ook op de wc spoelen met een kan lauw water. Dat verzacht het plassen.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:27

Is dat het onderzoek waarbij ze je blaas volpompen met water en dat je het dan op commando uit moet plassen?
Zo ja, dan heb ik dit vroeger ook een aantal keer gehad. (zo'n 20 jr. geleden, dus vandaar dat de naam me even ontschoten is ;))

Onder de douche is wel een idee, maar omdat het meer in je urineweg zeer doet moet je in ieder geval proberen te ontspannen. Als je nl. in de kramp schiet, dan vernauwd het daar ook en doet het alleen maar meer zeer.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:31

Oh gosh ik moet binnenkort |( en dan kom ik dit topic tegen.. :\
Naja plassen deed al heel erg zeer maar ik krijg een roesje (ben een aansteller i know :o ) en pijnmedicatie tijdens het onderzoek (dus werkt ook nog erna).
Ik zou kamillethee gaan drinken, misschien helpt dat. Of cranberrysap. Plassen met een volle blaas doet bij mij minder zeer dan die kleine plasjes.. Onder de douche lijkt me een aanrader.. Succes!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:42

Ik heb een tijdje heel hevig blaasontstekingen gehad (pas na 3 zware kuren eindelijk over), en in de tijden dat ik niet kon plassen van de pijn ging ik in de douche zitten, water lekker warm aan, goed ontspannen, en dan rustig uitplassen. Door de warmte en het ontspannen gaat het makkelijker :)

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:45

Onder een warme douche gaan staan en daar proberen te plassen? Als het echt niet gaat zit er misschien een bloedklonter oid voor de opening van je blaas. Dan moet je even bellen naar het ziekenhuis.
Ik kan me voorstellen dat dit heel pijnlijk is. :(:)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:45

bloedklont lijkt me niet.. Ik denk dat het geirriteerd is, dat is normaal. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 19:30

Pffff, jongens ik heb geplast, ben nog nooit zo blij geweest met een lege blaas :')
Ben inderdaad maar even onder een warme douche gaan staan, toen kon ik goed ontspannen en daarna diep adem gehaald en in één keer uitgeplast. Vooral het begin is heel naar, toen het eenmaal liep ging het wel.
Nu zit ik een beetje na te puffen, ik zou eigenlijk even goed moeten drinken, maar dat durf ik ook al niet. Veels te bang dat ik zometeen weer moet, bah wat een ellende zeg :\

Macs: echt waar, krijg je een roesje voor je cystoscopie? Het stelt echt niks voor hoor, doet echt geen pijn :n Het is eigenlijk een beetje apart gevoel, maar goed uit te houden. De pijn komt (bij mij dan) naderhand pas.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:43

wat fijn dat het toch onder de douche gelukt is, dat moet een hele opluchting geweest zijn
gewoon bij je volgende plasje weer lekker doen scheelt een hoop pijn ;)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:18

Ik wordt nu al duizelig nu ik er aan denk, en mn urinebuis en blaas zijn nu al heel gevoelig en pijnlijk, vandaar.. Ik wil er gewoon niet bij zijn :')

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:21

bij mij hebben ze een stant in gebracht van me nier naar me blaas. die is er poli klinisch uit gehaald. wat ze mij adviseerde als pijnstiller: voltaren K, 3x daags 2 tabletjes. dat werkt echt heel goed.

voor de rest echt veel blijven drinken hoor. anders krijg je nog meer last straks

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:25

Ik heb overigens geen idee of het klopt wat ik zeg maar, het lijkt mij dat als je veel water drinkt je urine ook wateriger wordt en dus ook minder pijn gaat doen?

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:29

Heb ik vorig jaar ook gehad, maar ik had nergens last van.. Moest je 2 dagen voor de cystoscopie ook een zakje antibiotica nemen? Ik kreeg er 2 (1 per dag) om te vermijden dat ze met het onderzoek een blaasontsteking zouden opwekken.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:33

Wel blijven drinken hoor! Door te plassen plas je ook bacteriën uit. En dat is heel belangrijk na zo een onderzoek!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 20:34

Smurfje: dat kan kloppen, in voltaren zit diclofenac en dat is een goeie pijnstiller. Ik had er hier ook nog wat van liggen in 50mg maar kan ze niet vinden.

Xjosee: je hebt gelijk hoor. Maar plassen doet me nu zo afschuwelijk veel zeer dat ik er ff geen zin in heb om te drinken. Net wat water en een kopje thee op. Morgen kijk ik wel of plassen beter gaat en dan zal ik braaf 2 liter water drinken :)

Miekemuis: ik zit al 2 maanden aan de AB als onderhoud. Zodra ik stop krijg ik blaasontsteking, dat is ook de reden van het onderzoek.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 07:44

Dat is wat ze mij mee gaven. en dat werkte echt top.
Ik deed het op slecht momenten ook met 3 x daags 1 of 2 paracetamolletjes.

hoop dat het vandaag al beter is.
beterschap

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:42

Mas, wat je ook kunt doen is een petflesje (of bidon) vullen met lauw water en dat langs je onderkant laten lopen op het moment dat je plast. Dit werd mij aangeraden na mijn bevalling (oh, wat deed plassen pijn!!) en dit werkte echt súper! Het liefst plaste ik onder de douche, maar kon moeilijk daar de hele dag blijven staan.

Succes!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 11:18

Bedankt allemaal voor de tips en adviezen, vandaag gaat het stukken beter. Vanmorgen toen ik uit bed kwam moest ik zo nodig dat ik de gok maar genomen heb om het op de wc te proberen. Gelukkig pakte dat vrij goed uit, t is nog steeds branderig maar beter dan gisteren :j

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:44

Fijn :)

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:04

ai, klinkt n beetje pijn als bij een blaasontsteking?
kan namelijk ook mega pijn doen met plassen!
ik ging zelf dan onder de douche plassen,
ja heel gedoe ik weet t, maar t meot er toch uit!
neem aan dat je nu thuis zit, en niet lekker de stad in gaat...
dus badjas aan, en af en toe naar de douche,
en de straal (niet te hard) dr op en plassen... succes!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:17

Heb dat onderzoek een half jaar gelden ook gehad, de eerste paar druppels doen echt mega pijn, maar daarna valt het mee, hoe meer je drinkt en plast, hoe eerder het weer hersteld is. (ik lag toen in het ziekenhuis ivm een gekneusde nier en met een infuus pomten ze het vocht wel naar binnen omdat ik geen zin had om zoveel te drinken :( :+ ) Maar na 2 dagen was het ook helemaal over