Ik heb 26 juli 2011 een auto ongeluk gehad.
Ik ben zelf met ong 80 km per uur op een zo goed als stilstaande auto geknald.Heb geprobeerd naar liks uit te wijken maar tervergeefs.
Wil je precies weten hoe of wat pb me maar, heb geen zin in verwijten ect.
In eerste instantie was ik zwaar in shock en voelde niks, een half uur later lag ik op een brancard richting ziekenhuis.
Kreeg erge last van mijn hoofd,heup en nek, ging raar en afwezig praten en was duidelijk niet in orde.
Daar zijn foto's gemaakt van mijn nek en rug . Gelukkig was er niks te zien dus mocht ik gewoon naar huis met de mededeling doe het ff rustig aan.
De volgende 2 dagen leek het alsof er 50 treinen over mee heen gereden waren, maar geen enkele blauwe plek te vinden(van de gordel).
Na 5 dagen ben ik weer gaan werken( beveiliging nachtdienst dus heel rustig), dat heb ik 2 dagen volgehouden, Ik werd wakker en wist niet wie ik was, waar ik was ect. Vroeg 20 x per dag welke dag het was en kon echt niks onthouden of me concentreren,
Ook kon ik heel slecht slapen (Trauma).En had verschrikkelijk pijn in mijn rug en nek en was erg duizelig.
Ik naar de dokter gegaan die al snel een whipplash constateerde. Gevolg fysio en pijnstillers en rustig aan doen.
Goed een week thuis geweest van werk, niet tillen en dergelijke.
Toen weer 4 dagen halve dagen gaan werken maar dat ging ook niet, kon maar met 1 persoon tegelijk praten anders werd ik gek en was gesloopt na 4 uur 'aanwezig' zijn.
Ben 2 weken thuis geweest met 2 x per week fysio en veel rusten en medicatie ( tramadol/ paracetamol).
Rugpijn en hoofdpijn ging beter. 1 weekje volledige dienst gewerkt en had daarna 2 weken vakantie dus genoeg tijd om uit te rusten dacht ik zo.
Vorige week( 1ste week vakantie) weer ff op het paard gestapt en ging goed. Ondertussen met de huisarts overlegd om de medicijnen af te bouwen omdat de hoofdpijn weer terug kwam.En die miss van de medicatie kwam.
Ook dat viel in eerste instantie mee, totdat ik na 8 dagen erge angstaanvallen kreeg en in 2 dagen tijd maar 2 uur had kunne slapen ivm rusteloos zijn, constand bang dat er iets verschrikkelijk zou gebeuren. Weer met de huisarts gebeld en die zei dat ik aan het 'afkicken' was
En nu weer een pilletje voorgeschreven, ook weer heerlijk spul, om te kunnen slapen.
Dat was begin deze week. ik heb geen enkele dag zonder kunnen slapen zonder de medicijnen
.En helaas is ook weer mijn hoofdpijn terug en mijn verschrikkelijke rugpijn.
Ondertussen weet ik niet goed meer wat ik moet doen, heb nu echt een leven voor en na het ongeluk en ben totaal niet meer de oude Liset die ik eerst was.
Ben vandaag uit eten geweest en mijn hoofd was daarna een totale spons, al die geluiden daar ppppff.
En gister was ik zo blij dat ik eindelijk weer een boek kon lezen.....Dus dacht dat ik echt vooruit ging.
Mijn vakantie is morgen om en moet,omdat ik financieel teveel mis ivm toeslagen weer volledig aan het werk gaan,
Fysio moet ik nu zelf betalen omdat ik 9 behandelingen al gehad hebt, morgen ochtend kan ik er gelukkig weer heen na een week rust,
Maar weet niet goed wat ik moet of kan doen en hoop dat jullie me een beetje raad kunnen geven... Ga sowiezo morgen de dokter niet bellen want wil door met mijn leven! ben nu vaak een emotioneel hoopje met hoofdpijn die het niet meer ziet zitten....

(Stil zitten is moeilijk he?)