pff rugpijn word er gek van

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

pff rugpijn word er gek van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 21:50

t begon allemaal na me spring wedstrijd op de manege ik had een noodsprong naast een hindernis en toen ik uit de ring was en van me paard moest afstappen kwam ik er bekant niet meer vanaf en kon ik bar slecht lopen...
me hele rug deed zeer die avond ben ik eerst naar de huisarts gegaan omdat ik s'avonds laat bijna niet meer kon lopen van de pijn.
had al van alles geprobeerd': douche, spier rek en strek oefeningen maar de pijn werd enkel erger.
ik kreeg van de huisarts die avond een doorverwijzing naar de spoedeisende hulp voor foto's van me rug.
die avond heel wat uren op de spoed gelegen maar er werd niks gevonden op de foto's dus ik was half 3 savonds eens thuis.
ik heb enkel diclofinac meegekregen tegen de pijn..nu zakte dus de pijn die week best af.
dus ik ging weer vrolijk naar de paarden tot van de week ik ging hoeven krabben en n 1 keer schoot weer de pijn in me rug en zit ik dus nu weer aan de diclofinac word er gek van

maar twijfel of ik morgen maar weer naar de huisarts zal gaan omdat ik graag van de pijn af wil en gewoon normaal wil kunnen lopen en me dingen wil kunnen doen want dit is echt drama..
iemand wel eens zo een last van ze rug gehad en t enorme gevoel dat spieren helemaal strak staan rondom je rug.

moyra

Re: pff rugpijn word er gek van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:53

Mijn tip (chronische rugpijn) naar de fysio.
Laat kijken of je bekken nog recht staan, ook hier kan je enorme rugpijn van krijgen.

Verder mag je dicolfinac in combinatie met paracetamol nemen.
Dit vertelde mijn huisarts ook pas na jaren.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:55

idd fysio, evt icm diazepam (spierontspanners)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:12

lijkt mij te klinken als een heksensjoes, of spit word het ook al eens genoemd. Hoe dan ook, heel veel wandelen niet slenteren maar goed door wandelen, zo'n paar keer per dag, alsof je een lange wandeling met een hond maakt . Dit deed ik vroeger,
Maar nu nog steeds, hoe meer beweging hoe beter ik me voel , om van morfine af te blijven heb je alles voor over, laat ik het daar bij houden.
Maar ook niet overdrijven.
Fysio of manueel therapeut kan wel degelijk mee werken aan je herstel

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:45

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:48

Ga naar de fysiotherapeut, pijnstilling helpt natuurlijk wel tegen de pijn maar neemt de oorzaak niet weg.

Veel succes!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:00

Fred_Kroket schreef:
Ga naar de fysiotherapeut, pijnstilling helpt natuurlijk wel tegen de pijn maar neemt de oorzaak niet weg.

Veel succes!

leuk hoe je het zegt, helaas niet bij mij van toepassing fysio kan niks meer doen bij mij en pijnstilling is voor mij een heilig middel, want mijn oorzaak gaat nooit meer weg

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 22:17

dank jullie wel...ik moet idd waarschijnlijk naar fisio voor oefeningen als de pijn blijft aanhouden

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:10

oOoKellyoOo schreef:
Fred_Kroket schreef:

Veel succes!

leuk hoe je het zegt, helaas niet bij mij van toepassing fysio kan niks meer doen bij mij en pijnstilling is voor mij een heilig middel, want mijn oorzaak gaat nooit meer weg

Dan moet je misschien verder zoeken en naar een revalidatiecentrum gaan. Pijnstilling is een symtoombestrijder en neemt de oorzaak niet weg.

Je oorzaak nooit meer weggaat kan ik vanaf hier natuurlijk niet beoordelen maar je hele leven pijnstillers slikken is ook uitermate slecht voor je lichaam.

En nog even een toevoeging, net zo "leuk" als jij het zegt, ik zet echt niet zomaar een "ongenuanceerde" opmerking neer. De Fysiotherapeut is de eerste lijn die je kan helpen naast eventueel Ergotherapeut, een Maatschappelijk werker, een arts en een Psycholoog.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:04

Ik zou hiermee niet naar de fysio gaan maar naar een manueel therapeut/chiropractor/osteopaat. Die kunnen vaak veel beter helpen bij rugklachten dan een fysio.