Ontzettend veel slaap nodig...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Ontzettend veel slaap nodig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 19:42

Hebben jullie dit ook?
Ik kan en moet echt zoveel slapen... Anders ben ik echt een zombie..
Ik heb toch echt minimaal 8 uur op een nacht nodig, en als het even kan wat meer..

Vannacht ook, ik schrok er net zelf van, had even uitgerekend hoeveel ik geslapen heb.. 16 uur!! :oo
Ik kwam gister terug van stage om half 7.. Even eten gemaakt, gegeten, ben ik op de bank in slaap gevallen om 20.00.. Om 22.00 maakte een vriendin me wakker omdat ik mn msn nog aan had laten staan, toen ben ik gelijk naar bed gegaan, en het licht ging vanmorgen niet weer eerder aan dan 12.00...

Nu is dit wel een extreem lange nacht hoor al zeg ik het zelf... Maar als ik vrij ben, slaap ik die nacht tot echt zo 12 uur aan 1 stuk door.. Nu op dit moment ben ik ook alweer heel moe.. Als ik nu naar bed ga, slaap ik zo..

Nu heb ik ook wel een erg druk schema, zal daar ook wel aan liggen, heb 3 hele lange dagen op school.. Van s morgens vroeg tot in de avond. 2 volle dagen stage en 1 dag werken. Dus ik ben maar 1 dag vrij, en op die dag moet ik mn huis schoonmaken, huiswerk, enz enz enz. En af en toe moet ik op die dag ook nog werken...

Maar heeft iemand een tip voor me? Om niet zoveel te slapen?
Ik moet ook trouwens echt mijn wekker zetten, anders word ik niet wakker uit mezelf..

Suusie22

Re: Ontzettend veel slaap nodig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:44

misschien heb je wel last van HB te kort.. dan moet je veel ijzerrijke dingen eten.. dat had ik 2 jaar geleden ook.. alleen maar slapen en eten.. na veel ijzerrijke dingen knapte ik wel weer op..

of pfeiffer?
of bloedarmoede??

ik zou als ik jou was naar de huisarts gaan morgen ;) die weet er ook wel raad mee..

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:45

Ik heb t zelfde hoor. Ik slaap iedere nacht van 22.00 tot 7.30 uur.. En dan 's avonds ben ik alweer aardig moe en val ik dus weer snel in slaap. Ik loop iedere dag stage van 8.30 tot 17.30 en heb ook nog een uur reistijd heen en terug. Op zaterdag heb ik paardrijles en moet ik thuis mn dingetjes doen. Zondags ben ik bij mn vriend.. Daarnaast rijd ik sowieso nog 2 a 3 keer doordeweeks en ga ik ook nog sporten en naar vrienden. Ik heb geen tips.. Sommige mensen hebben gewoon veel slaap nodig. Als ik een avond laat naar bed ga, word ik gewoon heel snel ziek. Ik ga dan ook niet uit, bang om ziek te worden..

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:47

Ik heb ook wel mijn slaap nodig, maar 12 tot 16 uur vind ik wel heel erg veel.

Inderdaad net wat suusie zegt, even langs de huisarts om bloed te prikken, misschien heb je wel een tekort aan iets.

edit; stel, je gaat om 23.00 uur naar bed en zet je wekker om 08.00 uur, dan heb je toch 9 uren slaap gehad, wat genoeg zou moeten zijn. Ben je dan ook echt moe als de wekker gaat of ben je wel gewoon fit?
Laatst bijgewerkt door bellehorses op 18-09-11 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:48

hier hetzelfde probleem.
ik gun mezelf geen rust.

2 dagen per week half 5 er uit, lange stage dag, zelf nog een aantal paarden doen, en dan word het al snel 10 uur voor ik thuis ben. als ik een keer uitslaap is het ook een uur of 15.00 dat ik wakker word. en dan slaap ik om 23.00 uur..

tip, goed en gezond eten,

3line

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:50

ik heb er ook erg last van..
Ik slaap ook nachten van 22.00 tot 7.30 en op vrije dagen wordt ik niet eerder wakker dan 12.00.

Ik heb een tijd last gehad van pfeiffer, maar dat voelde anders, lomer. Nu ben ik gewoon na een uur of 12 op te zijn weer moe.

Een middag dutje werkt heel goed, misschien klinkt het als een opa/oma iets :o maar het werkt wel!

en idd, goed groente en fruit eten

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 19:52

3line schreef:
ik heb er ook erg last van..
Ik slaap ook nachten van 22.00 tot 7.30 en op vrije dagen wordt ik niet eerder wakker dan 12.00.

Ik heb een tijd last gehad van pfeiffer, maar dat voelde anders, lomer. Nu ben ik gewoon na een uur of 12 op te zijn weer moe.

Een middag dutje werkt heel goed, misschien klinkt het als een opa/oma iets :o maar het werkt wel!

en idd, goed groente en fruit eten

nou heeeeeeel af en toe als ik de tijd heb wil ik dat nog wel eens doen, maar dan wil ik bv uurtje.. maar dat kan ik dan weer niet.. ik slaap dan gewoon door mn wekker heen.. en slaap dan zo 3 uur ofzo..

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:53

Ik heb ook gewoon veel slaap nodig. :j Toen ik laatst minder dan 8 uur had geslapen ben ik tijdens het eten in slaap gevallen. :+ Middagdutjes helpen bij mij ook altijd!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:54

Ik kan ook eindeloos slapen. Is altijd al zo geweest en er is echt niets mis met me.
Moet wel echt een wekker zetten anders slaap ik rustig iedere dag tot 10 uur :+

Tijdens mijn schooltijd vroeger had ik echt 10 uur per nacht nodig. De een heeft gewoon meer hersteltijd nodig dan andere.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:56

Heb je verder wel een vast ritme? Soms kan dat ook schelen dat je geen ritme heb.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:57

Hier ook iemand die enorm veel slaap nodig heeft. 12 uur haal ik hier gemakkelijk halen per nacht als ik werk/stage heb, nu even vakantie en dan kan ik af met minder.

Als ik ziekjes ben of wat extra vermoeid loopt dat gemakkelijk op naar 16 uur als ik dat toelaat.

Omdat zoveel slapen gewoon je leven beperkt probeer ik dat niet te doen en toe te komen met 8 tot 10 uur. Ik loop dus vaak (heel) moe rond, ben daar een beetje aan gewend geraakt. Het is leefbaar.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 20:01

fjordjes schreef:
Heb je verder wel een vast ritme? Soms kan dat ook schelen dat je geen ritme heb.

ja ik heb een vast ritme.. :)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 23:43

Bij mij komt het oa door mijn hersenletsel en nu ook nog zwanger! Maar 10 tot 12 uur op een dag is bij mij normaal. En dan soms ook nog een einde middag dutje...

Maar moet er dan wel bij zeggen dat ik overdag niet heel erg veel die in vergelijking met jou. Denk dus ook niet dat het echt te vergelijken is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 00:14

Ik heb ook veel slaap nodig, maar ben juist absoluut niet uitgerust na een lange nacht slapen. Bij mij is het dan wel het geval dat ik momenteel absoluut geen ritme heb en veel te laat slaap, waardoor ik op zondag ongeveer heel de dag slaap om bij te komen. Maar een tijd terug toen ik wel een gewoon ritme had kon ik ook rustig door blijven slapen. Ik heb altijd wel als tip gekregen, gewoon je bed uit te komen en niet door te slapen. 8 uur slaap zou voldoende moeten zijn. Je kan ook heel makkelijk te veel slapen waardoor je juist ontzettend moe ben.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 00:19

Het ligt er ook een beetje aan hoe oud je bent en of je nu plots meer moet doen (zowel lichamelijk als geestelijk) het kan gewoon zijn dat je hersenen bijvoorbeeld veel meer prikkels te verwerken krijgt en dat je hierdoor langer slaapt.
als je een tiener bent slaap je ook veel langer.
een tip is om zoveel mogelijk een vast ritme aan te houden (ja ook in het weekend dus vroeg opstaan :+ )
en bijvoorbeeld maar 8 uur te slapen en niet meer... als het ondanks dit aanhoudt of je krijgt andere klachten als hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid enz. dan zou je even langs de huisarts moeten gaan!

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 07:33

Ik heb ook veel slaap nodig. Doordeweeks ben ik druk met werken, paardrijden en sociale contacten onderhouden waardoor ik nog al eens te laat naar bed ga... Dit merk ik dan meteen de volgende ochtend omdat ik dan eigenlijk mn bed niet uit kan komen en pas in de middag wat actiever wordt.

In het weekend slaap ik wel uit, niet al te laat zodat ik niks meer aan mn dag heb maar doe het dan wel lekker rustig aan zodat ik weer wat energie heb voor de komende (drukke) werkweek.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:10

TS: weet je al wat meer? of gaat het al beter?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:14

als ik het zo lees ben ik de enige, maar 8 uur op een nacht slapen is toch normaal? Doe ik ook altijd, en in het weekend kom ik ook zo aan 12 uur hoor :) Ligt eraan hoe laat ik naar bed ga.

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:19

Ik slaap ook erg veel.... hoor geen wekker niets :o
maar ik merk wel: hoe meer ik slaap, hoe moeier ik wordt. Dus: wederom op zoek naar een andere wekker en max 9 uur te bedde.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 21:20

ehm deze week gaat het wel iets beter volgens mij.. maar slaap nog steeds veel..
van mn lerares moest ik het in de gaten houden en evt naar de dokter omdat ik ook dagen heb dat ik echt ontzettend veel naar de wc moet... kom een samenhang van dingen zijn zei ze..

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:25

dat klopt als je langer blijft liggen word het alleen maar erger.. vaste bed tijden enz op sta tijden helpen wel.. duurt even maar word het wel beter van

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:38

Ik ben ook veel vermoeider wanneer ik erg lang geslapen heb. Als mijn wekker na een uurtje of 7 afgaat ben ik ook moe, maar niet zo moe als ik echt 12 uur of meer geslapen heb, dan blijf ik het liefste de hele dag liggen. :Y)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:46

Ik heb echt 10 uur nodig. Heb bloed laten prikken maar ik heb juist teveel ijzer in mijn bloed :+

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 07:37

En heb je ook veel dorst dan?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:54

Ik heb het ook.. Ik kan ook altijd en overal slapen. Sommige zijn er jaloers op, maar ik vind het soms irritant om geen film te kunnen zien of boek te kunnen lezen omdat ik na 2 blz al in slaap val. Ik probeer echt op tijd naar bed te gaan maar heb het ook ontzettend druk. Als ik elke dag van half 11 tot 7 slaap en daarbij stage loop en mijn paardje doe ben ik op vrijdag helemaal dood en kan ik savonds ook alleen maar slapen, zaterdag hetzelfde verhaal. Zondag ben ik iets wat opgeknapt en dan begint het alweer. Daarbij word ik ook heel snel ziek als ik het druk heb en te weinig slaap. Ik heb het al zo lang, ik weet echt niet wat ik eraan kan doen..