Ik zit een beetje met een probleem, ik heb namelijk een spinnenfobie die steeds erger word.
vroeger vond ik ze wel eng en ik ging ze ook echt niet aanraken ofzo, maar verder maakte het niet zoveel uit.
sinds een aantal jaar woon ik in een huisje in de tuin (wel een echt huis, geen schuur ofzo).
en rond september komen die griezels massaal naar binnen.
langpootspinnen maken me niet uit, die gaan ergens in een hoekje zitten en blijven daar lekker bungelen, maar die engerds die geen web bouwen en super hard kunnen rennen vind ik dus echt heel erg eng.
zo eng, dat ik niet meer in mijn eigen huis/kamer durf.
ik slaap nu bij mijn zusje (hoogste verdieping^^), en die moet dus ook de hele tijd spullen uit mijn kamer halen.
het gaat zelfs zover dat ik al in paniek raak zodra ik een plaatje van een spin zie.
's nachts word ik soms in paniek (half)wakker met het idee dat er overal spinnen zitten en dan ga ik als een dwaas door het huis heen rennen en uiteindelijk slaap ik dan op de bank ofzo.
ik heb de ggz gebeld, omdat die welleens therapieen hebben, maar die verwezen mij door naar de huisarts en die verwees mij weer door naar de psycholoog. omdat die denkt dat er onverwerkte emoties achter zitten ofzo.
nu ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die hier last van hebben, en hoe zij ermee om gaan of wat ze ertegen hebben gedaan?
want ik wil eigenlijk mijn eigen kamer wel weer in...