Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Renslover schreef:Hmm, ik ben gelukkig niet iemand die gaat slaan, maar ik krop het nogal op, en mijn hele omgeving heeft er vaak last van als ik sjaggerijnig ben... Meestal ligt het nogal ingewikkeld en dan weet ik ook niet hoe ik het moet uitleggen aan iemand, en daardoor snappen hun niet waarom ik zo doe, en dan loop ik vaak weg... Niet de goede oplossing, maar ik weet gewoon niet wat ik anders moet doen...
Ook maak ik dan vaak verkeerde opmerkingen, die bij iemand anders heel gemeen overkomt, terwijl ik het niet zo bedoel.
tante_trien schreef:Verschillende emoties, verschillende manieren om er mee om te gaan.
Verdriet, dan sta ik mezelf toe om 1 dagdeel te zwelgen in zelfmedelijden, maar daarna is het klaar. Ik zet een tranentrekker(s) (film of muziek) aan, koop een flinke dosis chocolade en zet een pot thee of pak een flesje wijn. Ik vreet me vol, huil tot ik niet meer kan.
Boos, als ik boos ben en het is mijn paardrijddag, is het heel simpel, lekker een uurtje het bos in en uitwaaien, heeeerlijk. Of lekker een stukje op de brommer rijden, en natuurlijk mijn hart luchten bij vriend(inn)en.
Stress, ik ervaar zelf vrij snel stress. Om dit te voorkomen of te verhelpen, zorg ik eerst dat ik duidelijkheid en structuur heb. Opgeruimd huis, als er iets gepland staat wil ik hier een duidelijke planning van, etc. Als ik stress heb vanwege school zorg ik dat ik een overzichtelijk lijstje maak met wat ik moet maken. Dan begin ik met de kleine opdrachten, en pak echt door, stop niet omdat het niet leuk is (hoe moeilijk ook). En dan maar strepen.
Lijkt mij voor jou handig dat je je boosheid onder controle gaat krijgen, en een andere uitlaat klep vind, desnoods ga je een uur hardlopen ofzo.
Het huis is hier op een uur terug zuiver
... 
Balou_k schreef:Hmm vorig jaar was ik ook snel opgefokt en heb ik hier thuis een deur, laptop en mijn knokkels kapot geslagen.. Nu heb ik dat gelukkig niet meer je moet toch echt proberen je woede en/of verdriet beter te sturen..
Mijn laptop leeft weer, de deur is gemaakt maar je ziet wel kleur verschil dus die moet nog geverfd worden, mijn knokkels staan nog lichte littekens op van het schaven.
Het levert je niks dus waarom?
Tegenwoordig als ik boos ben kan ik het goed sturen en ga niet meer tegen dingen slaan of met dingen gooien..
Met verdriet, tegenslagen en onzekerheid kan ik nog steeds niet goed omgaan, ik klap dicht en hou alles binnen tot het er op een gegeven moment uitkomt en ik wel een hele dag verdrietig kan zijn..
Dan ga ik eten en ook erg veel roken..
Wat natuurlijk ook niet goed is, maar nu ik mijn woede onder controle heb kan ik daar aan ga
Ik ben de laatste tijd ook weer veel bezig met het schrijven van wat ik voel en of denk, dit gaat niet heel soepel omdat ik het niet goed kan verwoorden maar het helpt wel..
Probeer afleiding te zoeken dat helpt ook