emoties

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

souL1991

emoties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 02:06

Hoe ga jij er mee om?
Of het nou stress,boosheid is, woede van verdriet of puur verdriet noem het maar op!

Zit nu in de put en ben **^^$@% boos op mezelf en gewoon alles en iedereen, maar heb vaak de slechte eigenschap om te gaan slaan..dan wel tegen n bokszak maar toen t net uitwas met mn ex heb ik 6 knokkels en 4 midden knokkels(hoe die ook heten) gekneusd omdat ik tegen betonnen muren sloeg......en nu laatste keer uit stress iets te hard tegen de bokszak geslagen en weer gekneusd...ik WEET dan dat ik het niet moet doen maar door een of andere reden ...tja is het op dat moment zo lekker om ff je agressie eruit te slaan!

Iemand tips of eigen ervaring ?

Angela

Re: emoties

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 14:57

HK -> MW

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 14:58

Cursus zelfbeheersing?
Tot 10 tellen voordat je gaat slaan?

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 14:59

Het van je afschrijven helpt echt, doe ik altijd.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:00

Bokshandenschoenen kopen.

Ik ben zelf voor de radicale beslissingen als ik boos ben, spreekwoordelijke deuren dicht slaan waar ik later spijt van krijg. Soms blijf ik dan bij m'n beslissing, al heb ik er spijt van, en maar één keer in mijn leven ben ik terug gekomen op zo'n boze beslissing. Tijd moet nog zeggen of dat een goede beslssing was of niet...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:02

Hmm vorig jaar was ik ook snel opgefokt en heb ik hier thuis een deur, laptop en mijn knokkels kapot geslagen.. Nu heb ik dat gelukkig niet meer je moet toch echt proberen je woede en/of verdriet beter te sturen..
Mijn laptop leeft weer, de deur is gemaakt maar je ziet wel kleur verschil dus die moet nog geverfd worden, mijn knokkels staan nog lichte littekens op van het schaven.

Het levert je niks dus waarom?

Tegenwoordig als ik boos ben kan ik het goed sturen en ga niet meer tegen dingen slaan of met dingen gooien..
Met verdriet, tegenslagen en onzekerheid kan ik nog steeds niet goed omgaan, ik klap dicht en hou alles binnen tot het er op een gegeven moment uitkomt en ik wel een hele dag verdrietig kan zijn..
Dan ga ik eten en ook erg veel roken..
Wat natuurlijk ook niet goed is, maar nu ik mijn woede onder controle heb kan ik daar aan gaan werken :)

Ik ben de laatste tijd ook weer veel bezig met het schrijven van wat ik voel en of denk, dit gaat niet heel soepel omdat ik het niet goed kan verwoorden maar het helpt wel..
Probeer afleiding te zoeken dat helpt ook :)

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:05

Hmm, ik ben gelukkig niet iemand die gaat slaan, maar ik krop het nogal op, en mijn hele omgeving heeft er vaak last van als ik sjaggerijnig ben... Meestal ligt het nogal ingewikkeld en dan weet ik ook niet hoe ik het moet uitleggen aan iemand, en daardoor snappen hun niet waarom ik zo doe, en dan loop ik vaak weg... Niet de goede oplossing, maar ik weet gewoon niet wat ik anders moet doen...
Ook maak ik dan vaak verkeerde opmerkingen, die bij iemand anders heel gemeen overkomt, terwijl ik het niet zo bedoel.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:07

Renslover schreef:
Hmm, ik ben gelukkig niet iemand die gaat slaan, maar ik krop het nogal op, en mijn hele omgeving heeft er vaak last van als ik sjaggerijnig ben... Meestal ligt het nogal ingewikkeld en dan weet ik ook niet hoe ik het moet uitleggen aan iemand, en daardoor snappen hun niet waarom ik zo doe, en dan loop ik vaak weg... Niet de goede oplossing, maar ik weet gewoon niet wat ik anders moet doen...
Ook maak ik dan vaak verkeerde opmerkingen, die bij iemand anders heel gemeen overkomt, terwijl ik het niet zo bedoel.

Heel je stuk is hier ook bekend, maar vooral die laatste zin heb ik ook vaak last van..
Ik ben trouwens niet iemand die mensen gaat slaan, ik sla voorwerpen, nee sloeg, woede hoef ik nu niet meer lichamelijk te uiten.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:11

Verschillende emoties, verschillende manieren om er mee om te gaan.

Verdriet, dan sta ik mezelf toe om 1 dagdeel te zwelgen in zelfmedelijden, maar daarna is het klaar. Ik zet een tranentrekker(s) (film of muziek) aan, koop een flinke dosis chocolade en zet een pot thee of pak een flesje wijn. Ik vreet me vol, huil tot ik niet meer kan.

Boos, als ik boos ben en het is mijn paardrijddag, is het heel simpel, lekker een uurtje het bos in en uitwaaien, heeeerlijk. Of lekker een stukje op de brommer rijden, en natuurlijk mijn hart luchten bij vriend(inn)en.

Stress, ik ervaar zelf vrij snel stress. Om dit te voorkomen of te verhelpen, zorg ik eerst dat ik duidelijkheid en structuur heb. Opgeruimd huis, als er iets gepland staat wil ik hier een duidelijke planning van, etc. Als ik stress heb vanwege school zorg ik dat ik een overzichtelijk lijstje maak met wat ik moet maken. Dan begin ik met de kleine opdrachten, en pak echt door, stop niet omdat het niet leuk is (hoe moeilijk ook). En dan maar strepen.

Lijkt mij voor jou handig dat je je boosheid onder controle gaat krijgen, en een andere uitlaat klep vind, desnoods ga je een uur hardlopen ofzo.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:13

Zoek professionele hulp. Dat zou jou kunnen helpen om een meer effectieve manier aan te leren om met je gevoelens om te gaan. Iets zegt mij dat je daar op dat moment niet goed raad mee weet. Hoe dan ook : sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:53

tante_trien schreef:
Verschillende emoties, verschillende manieren om er mee om te gaan.

Verdriet, dan sta ik mezelf toe om 1 dagdeel te zwelgen in zelfmedelijden, maar daarna is het klaar. Ik zet een tranentrekker(s) (film of muziek) aan, koop een flinke dosis chocolade en zet een pot thee of pak een flesje wijn. Ik vreet me vol, huil tot ik niet meer kan.

Boos, als ik boos ben en het is mijn paardrijddag, is het heel simpel, lekker een uurtje het bos in en uitwaaien, heeeerlijk. Of lekker een stukje op de brommer rijden, en natuurlijk mijn hart luchten bij vriend(inn)en.

Stress, ik ervaar zelf vrij snel stress. Om dit te voorkomen of te verhelpen, zorg ik eerst dat ik duidelijkheid en structuur heb. Opgeruimd huis, als er iets gepland staat wil ik hier een duidelijke planning van, etc. Als ik stress heb vanwege school zorg ik dat ik een overzichtelijk lijstje maak met wat ik moet maken. Dan begin ik met de kleine opdrachten, en pak echt door, stop niet omdat het niet leuk is (hoe moeilijk ook). En dan maar strepen.

Lijkt mij voor jou handig dat je je boosheid onder controle gaat krijgen, en een andere uitlaat klep vind, desnoods ga je een uur hardlopen ofzo.

Dit zijn goede tips! :)

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 07:43

Mijn gedachten volledig proberen te verzetten door te gaan wandelen met mijn dochter
in het bos. Mss heb jij een hond waar je mee kan wandelen/rennen dan?
En als mijn woede heel hoog zit, dan ga ik een sigaret roken!
Ik probeer altijd afleiding te zoeken als de stress en woede hoog is. Afwassen gaat dan heel goed en
snel :') Het huis is hier op een uur terug zuiver :') ...

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 12:47

Balou_k schreef:
Hmm vorig jaar was ik ook snel opgefokt en heb ik hier thuis een deur, laptop en mijn knokkels kapot geslagen.. Nu heb ik dat gelukkig niet meer je moet toch echt proberen je woede en/of verdriet beter te sturen..
Mijn laptop leeft weer, de deur is gemaakt maar je ziet wel kleur verschil dus die moet nog geverfd worden, mijn knokkels staan nog lichte littekens op van het schaven.

Het levert je niks dus waarom?

Tegenwoordig als ik boos ben kan ik het goed sturen en ga niet meer tegen dingen slaan of met dingen gooien..
Met verdriet, tegenslagen en onzekerheid kan ik nog steeds niet goed omgaan, ik klap dicht en hou alles binnen tot het er op een gegeven moment uitkomt en ik wel een hele dag verdrietig kan zijn..
Dan ga ik eten en ook erg veel roken..
Wat natuurlijk ook niet goed is, maar nu ik mijn woede onder controle heb kan ik daar aan ga

Ik ben de laatste tijd ook weer veel bezig met het schrijven van wat ik voel en of denk, dit gaat niet heel soepel omdat ik het niet goed kan verwoorden maar het helpt wel..
Probeer afleiding te zoeken dat helpt ook :)

Ik ken t ja...kben al 1knokkel kwijt...ingeslagen ofzo heb er aardig. Spijt van ja...maar ik heb ook een stomme (of goede...weet ik nog niet) beslissingsvgedaan in mn woede en stress het uitgemaakt met mn 2,5jarige relatie...door een kleine stomme ruzie...ja bn er nogsteeds n beetje verdrietig over!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 15:32

herkenbaar, ik wordt meestal heel driftig. er komt dan gewoon een explosie op want ik niet kan tegenhouden, kan zijn doordat iets niet lukt, iemand me boos maakt. deuren keukenkastjes zijn bij mij ook vaak de pineut.. wordt hier thuis al vuurvreter genoemd :')

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 15:41

oh nee dingen kapot maken doe ik niet, ik sla tegen de muur....of de bokszak, nooit meubels daar krijg je snel spijt van haha...botten enzo helen well weer denk ik vandaar een muur

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 15:46

Ben blij dat mijn manier wat minder pijnlijk is.. Ik begin te janken. :+
Als ik boos ben, verdriet heb, als het me allemaal erg hoog zit dan draai ik de kraan open en kan gerust een paar uur janken.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 15:55

oh jezus nee ik niet haha....soms wel jammer moet ik zeggen want de laatste tijd na de breakup met mn ex krijg ik traanoogjes bij de kleinste dingen die me emotioneel raken :/

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:02

Dat is toch niet erg, of wel? Op de een of andere manier moeten de emoties toch hun weg naar buiten vinden. Liefst zonder jezelf of anderen daarbij fysiek pijn te doen. De emotionele pijn is meestal al erg genoeg.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:03

Ga een stukje hardlopen om je agressie kwijt te raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:08

Of een hockeytraining :D
Klaar ik altijd van op...

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:11

Wandelen, en niet even, gewoon net zo lang tot alle boosheid weg is. Daarna eventueel nog van je afschrijven.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 16:23

ik sport al elke dag ...en dat helpt niet!
http://www.youtube.com/watch?v=ErZUNIU7 ... ideo_title
wat ik in me sportschool nu paar keer per week doe, dit tijde geleden opgenomen toen het net uit was, kheb een uur lang non stop dat lopen doen, dit was dan ook de laatste 10minuten dus ik was al GESLOOPT hahahaa
maar tis zooo lekker om ff alles eruit te slaan!

wel leuk om al die mensen zo rustgi te zien lopen terwijl ik helemaal in me eigen wereldje zit hahahaha