Detox-kuur, ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Detox-kuur, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 11:56

Hoi allemaal,

Omdat je tegenwoordig steeds vaker hoort dat het goed is voor je lichaam om het eens in de zoveel tijd te ontslakken heb ik gisteren een detox-kuur gekocht, bij de natuurwinkel: Ultimate Detox & Clean.
Volgens de verkoper is het goed voor je ingewanden/organen, je huid, geeft het extra energie en kun je ervan afvallen.

Ik ben benieuwd of er bokkers zijn die hiermee ervaringen hebben.
Voldeed het aan jouw verwachtingen?
Heb je nare bijwerkingen gehad? (volgens de verkoper niet, maar ik heb wel eens gehoord dat mensen kramp of hoofdpijn kregen).

Ik hoor het graag!

djuulsie

Re: Detox-kuur, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:01

Een vriendin van me heeft het gedaan en was er goed over te spreken... (al schijn je die paar dagen wel heel erg te gaan stinken ;) ontlasting enzo... je lijf raakt toch zn afvalstoffen kwijt)

zelf geen ervaring mee, dus blijf het even volgen!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:03

Ik heb er zelf ook geen ervaring mee, maar ik vind dit wel interessant klinken.
Ook ik blijf het even volgen!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 15:00

stinken ja, dat heb ik ook gehoord!

Als dit dan echt de afvalstoffen zijn dan is het toch echt wel goed dat je lichaam daar eens van gezuiverd wordt!

Dit is mijn 2e dag, ik merk nog niets...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:01

Ik volg het ook even.

Hoe werkt het precies wat jij nu doet ts?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 15:46

Dat merk wat ik gekocht is een flesje voldoende voor 12 dagen. (EURO 17,95)
Iedere ochtend op de nuchtere maag moet je 20ml opmengen in een glas water.
That's all!!

Het is geen lekker drankje, ik omschrijf het als een cactus smaak...
Er zitten ook allerlei planten in verwerkt.
Maar even niet aandenken, gewoon snel opdrinken.

Verder moet je de hele dag voldoende blijven drinken.

Wat ik dan ook probeer is extra gezond te eten, want het zo zonde zijn als je het aan de onderkant probeer schoon te krijgen als je dan vervolgens er aan de bovenkant weer ongezonde troep in stop. Dat is zonde van de moeite!
Dus proberen niet te snoepen, geen vette happen, geen alcohol.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:02

Dus buiten het drankje, en gezonde levensstijl, hoef je niets te doen. En kun je eigenlijk alles eten en drinken. Klinkt interessant, ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 18:06

ja, maar het ligt er natuurlijk wel aan wat je doel is.
Is het alleen een grote schoonmaak: ja, dan is het alles.
Wil je daarnaast meteen een paar kgs kwijt: dan zul je nog beter op je eten moeten letten en wellicht meer gaan sporten.

In mijn buik is het inmiddels wel een beetje onrustig geworden....
(ik zal geen onsmakelijk details vertellen).
Ook is er in ene een soort van puistje op mijn kin komen zitten, heb ik eigenlijk zelden last van, kan toeval zijn, maar toch....

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:53

Lees het boek: Wetenschap of kwakzalverij? van Ben Goldacre eens. Staat een leuk stuk in over Detox kuren :D

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 07:20

dit boek heb ik natuurlijk niet.
Is het positief of negatief?
Worden we voor de gek gehouden?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 07:28

oh, ik zie het al: ik heb het boek op google opgezocht en ik snap wat je bedoelt.
Wij mensen willen voor de gek gehouden worden.
Voor een deel geloof ik dat best wel: heel veel zit tussen je oren!
Maar goed: voor de 17,95 wil het wel eens proberen.
Dit is nu de 3e dag, wat er in het drankje zit weet ik niet, maar je lichaam reageert er wel op!
Aan de andere kant: ik heb helemaal geen hongergevoel, ik kan me voorstellen dat dat dan weer tussen je oren zit.
We zullen zien!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 07:32

Wanneer je veel bijwerkingen hebt tijdens een Detox kuur zegt dat iets over hoe vervuild je lichaam is.
Als je er erg last van hebt kun je de dosering wat (terug) aanpassen en na een week bijv. weer overgaan op de volledige dosering.

Ik zou zeggen probeer het gewoon en ervaar zelf hoe je je voelt nadat je de kuur hebt afgemaakt.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 07:49

Precies: gewoon doen en na afloop voel je vanzelf of het effect heeft gehad.
Baat het niet, schaadt het niet!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 17:57

is er echt niemand die hier ervaring mee heeft?
Jammer, ik had er graag meer over gehoord!

Mijn ervaringen na 4 dagen:
- het drankje doet zeker wel wat, misschien hebben ze er een laxerend middel ingestopt:vooral 's morgens rommelt het in mijn buik en moet ik vaker dan normaal naar de wc, maar zonder vervelende kramp en het is goed te doen
- er zit ook een hongerstillend iets in, want ik heb totaal geen honger gevoel. Het is er mij niet om te doen, maar voor diegenen die ook een paar kg kwijt willen raken wellicht handig.

Kortom: mij geeft het een goed gevoel!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:04

Paardenbloem werkt laxerend dus daar kan het vandaan komen!

Wat ik zo´n beetje op internet vind aan wetenschappelijke artikelen die de dingen die ze pretenderen kunnen onderbouwen is vrij weinig. Zo zeggen ze dat mariadistel de lever ondersteunt, maar onderzoek heeft hiervan niks kunnen aantonen ("Er zijn geen voordelen maar ook geen nadelen (zoals negatieve bijwerkingen) gevonden bij het gebruik van mariadistel ter ondersteuning van de lever, en ook niet over het support van mariadistel bij leverproblemen door ziekte"). Er was in het onderzoek geen verschil tussen de leverwaardes van de mensen die Mariadistel slikten en mensen die een placebo slikten.

Drie-kleurig viooltje is te weinig onderzocht dus daar kan ik weinig over vinden. Ook over het effect van de paardenbloem op de spijsvertering is niks onderzocht. Wel kan het laxerend werken. Ook over het effect van berk kan ik niets vinden, alleen onderzoeken over het gebruik van berkenpoeder als bemesting voor planten.
Nu zoek ik alleen via Google Scholar dus kan het zijn dat ik via andere sites meer vind aan wetenschappelijke onderzoeken.

Als het voor jou werkt prima. Maar alles wat op het etiket staat is dus totaal NIET bewezen. (Zo zie je maar dat men alles op het etiket kan zetten....)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:24

Ach vroeger zijn er ook dingen bewezen waar ze later zwaar op terug gekomen zijn. Ik hecht daar niet zoveel waarde aan iig.
Mij klinkt dit wel interessant in de oren. Denk dat ik hier ook eens naar ga kijken. M'n darmen/buik zijn al lange tijd van slag, misschien dat dit daar ook wat voor helpt. Paardebloem en mariadistel zijn sowieso goed voor je buik enzo :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:28

Nou ja dingen die nu bewezen zijn en eventueel later misschien worden gerectificeerd worden en nu op een etiket verschijnen vind ik wel heeel wat anders dan dingen die nu gewoon niet bewezen worden (en nooit bewezen zijn) en dat op een etiket zetten :+ En als de leverwaardes van een groep mensen niet verandert en er geen verschil is met een placebo vind ik dat opzich wel waardevol. Dus ik geloof eerder een objectief wetenschappelijk onderzoek dan een etiket op een flesje wat zo geschreven is dat je het koopt :)) (Maar dat ben ik :) )

En als je buik van slag is zou ik geen product met paardenbloem pakken, omdat dat juist laxerend werkt (en niet kalmerend). Misschien dan iets nemen waar kamille in zit?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:39

Ik doelde meer op bv Softenon. Helemaal goed gekeurd enz maar dat bleek later toch net even anders te zijn. En zo zijn er nog wel wat stoffen te noemen. Ik hecht er gewoon weinig waarde aan. Heb voor m'n studie ook genoeg artikels over onderzoeken moeten lezen. Het een zegt dit, het ander zegt dat blabla. Ik vertrouw er niet zo op iig.
Paardebloem heb ik ook op advies van een natuurarts gebruikt voor m'n buik. Dus daar vertrouw ik op dat dat goed zit.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 07:29

ach ja, als je ziet wat er allemaal te koop is...
Zo las ik ook over een voetenbad, wat ook detox-erend zou werken, nou, dat geloof ik dus niet.
Bij dit drankje heb ik wel een goed gevoel.
Wellicht ook omdat ik mijn eetpatroon goed er op aan gepast heb.

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 08:14

En wat is het resultaat tot nu toe??

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 08:33

Ik zou dit ook heel graag een keer willen doen maar ik weet niet welke ik moet kopen.
Hier iemand die zo'n kuur heeft gedaan en van welk merk was de kuur?

Even een stipje :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 14:38

Nou, dit is mijn 9e dag, dus ik ben bijna klaar met mijn kuur.
Eigenlijk zijn alle dagen hetzelfde verlopen:
's morgens gerommel in de buik, een paar keer naar de wc en dat is het enige uitwendige wat je ervan merk.
Verder heb ik helemaal geen honger/trek gehad, dus in combinatie met mijn gezonde voeding ben ik in deze 9 dagen een goeie 2 kg afgevallen.
Dit was niet het doel, maar is mooi meegenomen.
Ik heb een goed gevoel over deze detox-kuur, het geeft me wel het idee dat er iets gebeurt is met mijn lichaam.
Maar ja, het is natuurlijk niet meetbaar of er afvalstoffen verwijderd zijn.
Voordelen die de fabrikant noemde:
- meer energie: had ik geen gebrek aan, dus weet ik niet..
- goed voor je huid: de 2e dag kwam er in ene een soort van een puistje, terwijl ik daar zelden last van heb, het kan toeval zijn, maar misschien komt het door de "grote schoonmaak".
- goed voor je organen: ja, is ook niet meetbaar.

Al met al zit het dus allemaal tussen je oren, maar ik heb er wel een goed gevoel over. Ik ga het vaker doen!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 14:39

Oh ja Vaalerie: in de opening van deze topic vind je het merk wat ik gekocht heb.
Kun je volgens mij wel bij iedere natuurwinkel kopen.
Anders wel via de website van 't Zonnetje - Wageningen

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 07:33

Vind het wel lastig om te kiezen! Er is zoveel aanbod en wat is wijsheid? Duurder is hier denk ik niet perse beter? Volgens mij doet het wel iets meer dan dat het alleen maar tussen de oren zit.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 11:38

nee, duurder hoeft niet beter te zijn!
Maar je hebt zelf wel enige kennis nodig om te kijken welke ingredieenten welke werking hebben.
Die kennis heb ik dus niet, dus ik heb de verkopen volledig vertrouwd.
Die van mij was 17,95 voor 10 dagen, als je er 2 kocht was het 2 voor 24,95.
Dus ach, heel duur is het niet.