Scherpe pijn in voet (zonder schoenen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Scherpe pijn in voet (zonder schoenen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 22:50

Hallo,

ik heb al enige tijd (lees maanden) last van een plek op mijn voet bij het lopen zonder schoenen. Ik ontlast die plek ook door mijn voet via de binnenkant te laten afrollen ipv gewoon recht vooruit. De plek zit in mijn linker voet, ongeveer tussen de 2 en 4 cm boven de tweede teen van links. Als ik wel normaal af probeer te rollen heb ik het gevoel dat het botje 'goed' moet schieten (scherpe pijn en daarna een knak) maar die knak komt dus nooit en de pijn wordt alleen maar erger.

Met schoenen heb ik nouwelijks of geen last ervan, waarschijnlijk omdat ik op zware werkschoenen loop waarvan de zool nauwelijks buigt. Volgens mijn dokter heb ik ook een lichte vorm van platvoeten. -Klinkt zo stom XD-

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat deze pijn kan veroorzaken en zo niet, hoe ik bij een podoloog terecht kan komen zonder skyhigh kosten.

Thanks!!

lovehaffie

Re: Scherpe pijn in voet (zonder schoenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:56

Even checken hoeveel je zorgverzekering dekt voor een podoloog. Bij mij was het ruim 75% van het bedrag maar begreep dat het wisselde per zorg verzekering ;) Als ik het zo hoor zou ik er toch even heen gaan je ka ndaarna altijd nog beslissen of je zooltjes wil mocht het nodig zijn maar mijn ervaring was goed bij de podoloog alles goed nagekeken zelfs een soort foto van me voeten gemaakt!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 08:59

Thanks, ik zal dat inderdaad eens uit moeten zoeken *begint te rommelen tussen papieren*

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 10:38

En natuurlijk wordt het niet vergoed :( Wat zijn de kosten ongeveer? Iemand een idee? (zal waarschijnlijk de boel op moeten laten meten, fotos en zooltje).

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:40

Volgens mij was ik toen rond de 160 euro kwijt, maar dat is echt al jaren geleden, weet niet hoe duur het nu is. Ik moet ook weer ernstig aan nieuwe zooltjes, mijne zijn doorgesleten := .
Ik heb die schietende pijnscheut trouwens ook, heb ook hele platte voeten die ik zonder zooltje niet goed kan af rollen. Ik stamp ook best wel zonder zooltjes := .

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:44

Ik heb precies hetzelfde. Je voet zit vast en je kan die buiging in je voet, die je maakt als je loopt, dus niet meer maken. En inderdaad, het voet alsof er een 'knak' moet komen. Ik heb er afentoe last van en het is echt een naar gevoel.. ik ben er dus nog nooit mee heengeweest maar ben best benieuwd wat het precies is..