Ik heb al sinds ik klein ben slechte oren, heb toen een jaar of 6(?) was buisjes gehad. Maar toch bleef het dat mensen vaak moesten herhalen wat ze zeiden. Nu begin ik me er toch telkens meer aan te storen.
Er hoeft maar een klein beetje achtergrondgeluid tezijn(op een verjaardag,tv,geroezemoes) en mensen kunnen al gauw 5x herhalen voordat ik ze versta. Ook kwam mam laatst uit de schuur rennen dat de tv keihard stond, terwijl ik niks hoorden en ik zat er 2 meter naast.... Ook als ik oordopjes in heb vanmijn telefoon, vroeger als hij op zijn harsdt stond deed het pijn aan mij oren, nu hoor ik bijna niks als hij op zijn hardst staat.
Maar mijn vraa is, stel nou ik ga een hoortest doen, en er komt uit dat ik niet goed hoor...Krijg ik dan meteen een gehoorapparaat?Of zijn er nog andere opties en krijg je een gehoorapparaat pas als je echt doof bent?Ik wil namlijk niet op mijn 14de met een gehoorapparaat rondlopen

) en heel vaak buisjes. Ze vielen bij mij telkens eruit. Ik heb slappe trommelvliezen, van teveel druk gaan mijn trommelvliezen haperen en klapt het dicht, zo ook bij harde muziek, veel geluiden etc en ik hoor gewoon niet optimaal. In een stille ruimte hoor ik prima als ik me kan concentreren (bij de gehoortest bijvoorbeeld) maar bij TV kijken staat die bij mij ook aardig hard... Mijn trommelvliezen kenne gewoon niet zoveel hebben