Slecht horen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BlackShadowZ

Slecht horen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 17:00

Hoi,
Ik heb al sinds ik klein ben slechte oren, heb toen een jaar of 6(?) was buisjes gehad. Maar toch bleef het dat mensen vaak moesten herhalen wat ze zeiden. Nu begin ik me er toch telkens meer aan te storen.

Er hoeft maar een klein beetje achtergrondgeluid tezijn(op een verjaardag,tv,geroezemoes) en mensen kunnen al gauw 5x herhalen voordat ik ze versta. Ook kwam mam laatst uit de schuur rennen dat de tv keihard stond, terwijl ik niks hoorden en ik zat er 2 meter naast.... Ook als ik oordopjes in heb vanmijn telefoon, vroeger als hij op zijn harsdt stond deed het pijn aan mij oren, nu hoor ik bijna niks als hij op zijn hardst staat.

Maar mijn vraa is, stel nou ik ga een hoortest doen, en er komt uit dat ik niet goed hoor...Krijg ik dan meteen een gehoorapparaat?Of zijn er nog andere opties en krijg je een gehoorapparaat pas als je echt doof bent?Ik wil namlijk niet op mijn 14de met een gehoorapparaat rondlopen :o

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:05

Je krijgt een apparaat waneer je meer dan 40 decibel gehoor verlies hebt, en wanneer je zelf aan geeft te weinig te horen.Mijn dochter was 6 toen ze haar eerste apparaat kreeg.Zitten je oren niet verstopt, daar kan je ook goed slecht horend van zijn.

moelly

Re: Slecht horen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:07

ik zou sowieso even een gehoortest laten doen, daarna kun je als het goed is(net als met een bril) alsnog besluiten er een te nemen of niet. en het hoeft niet altijd zo'n groot ding te zijn he?!
ook inderdaad even kijken of je oren niet verstopt zitten..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:10

Zijn je oren nog wel eens na gekeken van binnen?

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 17:13

Ik heb al hoorproblemen sinds ik klein ben, en vroeger is er al heel vaak naar gekeken. Maar ik merk dat het de laatste jaren alleen maar erger wordt. Dus niet dat ik het pas sinds een week ofso heb

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:18

Je moet het heel goed laten testen,Schoonenberg is een hele goede zaak.Beter horen schijnt iets minder te zijn.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 17:31

marleen_usar schreef:
Je krijgt een apparaat waneer je meer dan 40 decibel gehoor verlies hebt, en wanneer je zelf aan geeft te weinig te horen.Mijn dochter was 6 toen ze haar eerste apparaat kreeg.Zitten je oren niet verstopt, daar kan je ook goed slecht horend van zijn.

Maar stel nou het is minder? Ik vind het wel echt vervelend zo....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:38

Wat bedoel je met stel het is minder?

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 17:42

Als ik minder dan 40 decibel gehoorverlies heb, wat doen ze dan?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:44

Dan moet jij beslissen of je een apparaat wil,je krijgt een apparaat aan het oor waar je slechts mee hoort.Tegenwoordig heb je al apparaten die je nauwelijks ziet.Waar stoort het je nu pas, dus dat je slecht hoort.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:52

Tegenwoordig zijn de apparaatjes zo klein en fijn, dat ze amper opvallen.
Zeker als je wat langer haar hebt valt het niet op.
Ik zou als ik jou was eerst goed na laten kijken of je geen vuil in je gehoorgang hebt.
Is dit goed, dan is het toch wel raadzaam om te overleggen met de huisarts wat de mogelijkheden zijn om je gehoor te laten testen.
Je bent nog volop aan het leren, waarbij taal heel belangrijk is, en dus ook je gehoor! ;)
Denk aan je toekomst!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:22

helaas, ik begrijp hoe je je voelt :=

Toen ik klein was heb ik echt onwijs vaak oorontsteking gehad (ik noemde het een "snotoor" :') ) en heel vaak buisjes. Ze vielen bij mij telkens eruit. Ik heb slappe trommelvliezen, van teveel druk gaan mijn trommelvliezen haperen en klapt het dicht, zo ook bij harde muziek, veel geluiden etc en ik hoor gewoon niet optimaal. In een stille ruimte hoor ik prima als ik me kan concentreren (bij de gehoortest bijvoorbeeld) maar bij TV kijken staat die bij mij ook aardig hard... Mijn trommelvliezen kenne gewoon niet zoveel hebben :')

Iig zou ik zeker een bezoekje aan de KNO wagen, even uit laten spuiten en een gehoortest bij de HA doen. dan merk je de uitslag vanzelf! Ik heb er geen nodig, thank god, maar mensen vinden het wel irritant als ik telkens vraag of ze het kunnen herhalen :')

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:55

Ik heb precies het zelfde.. ik zit ook te twijfelen of ik naar een audicien moet gaan ja of nee. De tv moet onwijs hard volgens mijn vriend en als er mensen praten in een ruimte moet ik de telefoon echt helemaal tegen mn oor aandrukken. Als ik op mn werk de headset op heb en er is geroezemoes versta ik het ook niet. Soms heb ik het ook met tvprogramma's (zoals GTST) met een achtergrondmuziekje, dan versta ik het gewoon echt niet!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:58

BlackShadowZ schreef:
Als ik minder dan 40 decibel gehoorverlies heb, wat doen ze dan?

Zonder jouw toestemming doen ze niks ;)
Ze geven je de resultaten en de mogelijkheden en dan kun je zelf heus wel even nadenken.

Niet bang zijn, nu weet je immers net niks.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:59

Ik zit in hetzelfde schuitje, ben in mijn kinderjaren al 3x geopereerd.
De gehoorbeentjes waren door alle oorontstekingen aan elkaar verkleefd en zijn bij de laatste operatie van elkaar gehaald.
Ik ben voornemens naar de huisarts te gaan en me door te laten sturen naar een KNO arts.
Mocht deze er "nog iets aan kunnen doen" verkies ik dat boven een gehoorapparaat.