Cupping massage

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwelgje

Cupping massage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 13:04

Zijn hier mensen met ervaring wat betreft cupping massage. Voor diegene die niet weten waar ik het over heb. Cupping is een oude Chinese massage techniek waarbij gebruik gemaakt wordt van glaasjes die vacuum gezogen worden op de huid. <
Deze massage technniek zou goed moeten helpen om vaste spieren los te krijgen, bloeddruk te verlagen, te ontspannen enz... .
Ik heb gisteren mijn eerste sessie gehad en dat is me erg goed bevallen. Ik doe het voornamelijk om mijn vaste spieren los te krijgen en te houden. Bovendien hoop ik dat een wekelijkse sessie mij van mijn migraine gaat verlossen.
Zijn er mensen die hier resulaten mee hebben behaald en wat zijn de ervaringen? Ben heel benieuwd. Na mijn sessie van gisteren zijn mijn spieren tussen de schouderbladen wel een stuk zachter en vanmorgen was ik minder stijf. Volgende week weer.

Kwanyin

Re: Cupping massage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:12

Mijn vriend heeft dit ook wel gebruikt, hij is ook zwaar fan, om spieren van zijn rug/schouderbladen. Volgens hem verlicht het bepaalde pijnpunten. Volgens hem heb ik er ook eentje nodig :+ . Hij zegt al lang dat hij het nog eens nodig heeft (hij wil dat ik het leer te doen :P ) maar het moet er nog maar eens van komen :) .

Doet dat trouwens niet een beetje pijn? Hij zij dat dat wel heel even zo kan zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 17:14

Ik ervaar het altijd als iets heel erg pijnlijks, poeh als ik daar nog aan denk, een soort erg branderig gevoel.Maar het werkt heel erg goed.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:29

Ze hebben het bij mij ook gedaan, samen met accupunctuur tegen m'n migraine. Daarvoor heeft het niet geholpen, toen heb ik Chinese kruidenpillen gekregen van de accupuncturiste (het heet Xiao Yao San) en sinds ik die slik ben ik van 2x per week een aanval naar 1 keer per jaar gegaan. Dus die hebben echt geholpen, echt geweldig. (En ik had geen milde migraine, ik had met aura's zien en halfzijdige verlammingen, de medicatie van de huisarts die ik slikte werkte er zelfs al niet meer tegen).

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 11:02

Ik vond het absoluut niet pijnlijk. Maar hij had ook aangegeven dat bij een eerste behandeling de cups niet zo ´strak´ worden gezet. Ook omdat het lichaam er aan moet wennen. In ieder geval zo heb ik het begrepen. Ik verheug me al weer op de volgende sessie.