Hoofdpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PINK

Hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 19:16

Al zo'n dik 2/3 weken heb ik heel veel last van hoofdpijn. Gaat dwars door paracetamol heen.
Nu heb ik woensdag nacht een bezoekje moeten brengen aan het ziekenhuis. Dik rond de ogen, viel flauw, enorme hoofdpijn, koorts.
Bleek dat ik voorhoofdsholte ontsteking heb/had. Maar voor die ontsteking had ik ookal enorme hoofdpijn en was ik heel moe.
Nu zit ik aan een zware antibiotica kuur maar ook daar gaat de hoofdpijn dwars doorheen, is dit normaal?

Ik word er helemaal gek van. Gaat geen dag meer voorbij zonder hoofdpijn..

Danielle86

Re: Hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:17

jeetje dat lijkt me vreselijk meis..
ik zou je reiki energie kunnen sturen op afstand misschien dat dit wat verlicht voor je...
maar zou zeker aanraden nog eens terug te gaan naar je huisarts

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 21:21

Danielle86 schreef:
jeetje dat lijkt me vreselijk meis..
ik zou je reiki energie kunnen sturen op afstand misschien dat dit wat verlicht voor je...
maar zou zeker aanraden nog eens terug te gaan naar je huisarts

Wordt er ook compleet gek van. ;(
Helpt dat dan? Ken het verder niet. Ja was ik ook van plan als het na de antibiotica kuur nog aan zou houden.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 04:37

Alsof ik mezelf hoor praten...

Ik heb nu zo'n 2 maanden dagelijks hoofdpijn.
En niet te zuinig!

Ik heb een "blocker" gekregen...
Propranolol... Maar werkt niet.

Ik sta er mee op en ga er mee naar bed... Mijn HA wil er verder niks mee doen dus ga proberen om in t ziekenhuis te komen. Heb het helemaal gehad met die koppijn.

Hoe gaat het met jouw hoofdpijn?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 14:42

Ja ik herken helemaal wat je zegt. Vreselijk is het. Word er helemaal gek van.
Ik heb verder niks gehad want was ziek dusja ze dacht dat het daar door kwam maar nee dus. Nu wilde ik vandaag dokter bellen maar het was ineens weg en ben net thuis en de ellende begint weer!

Ik sta er ook mee op en ga er mee naar bed. Nou ik ga maandag meteen de HA bellen als het nog niet over is.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:12

Ik heb donderdagnacht NIET geslapen. Heb om 6 uur de spoedpost gebeld maardie konden helaas niks doen. Toen om 8 uur nog een keer de HA gebeld en uiteindelijk na een aantal boze woorden eindelijk een doorverwijzing gekregen naar de neuroloog. Dus donderdag 22 september mag ik erheen.

Ja echt vreselijk!
Bij mij is het ook met griep begonnen ja!
Als ik jou was zou ik een verwijzing vragen, huisartsen kunnen niks. Heb letterlijk tegen de mijne gezegd: " ik kan iets 20 keer uitleggen maar je luisterd gewoon niet!" en toen kreeg ik pas die verwijzing.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 16:27

pff laat even weten hoe het ging meiss! :) Ik ga maandag ook gelijk de dokter bellen.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:32

vandaag hele dag hippiade gehad. (gelukkig wel met een leuk resultaat) maar de hoofdpijn is er niet minder op geworden ;(

hoe gaat het met jouw hoofdpijn?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 10:39

Pff dat is wel vervelend. Naja gister niet echt last van gehad maar vandaag weer wel. Dus ga zo maar weer liggen. Hoe gaat het met jou hoofdpijn vandaag?

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:25

Oei dat is vervelend!!

Hier weer een drama. Probeer wel dingetjes te doen maar t is gewoon pijnlijk.
Kan me ook niet concentreren op gesprekken endergelijke!

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:31

Hoofdpijn is sta er mee op en ga er mee na bed. Dit is bij mij al zeker 15 jaar zo. Ben verschillende keren langs de HA geweest eerst kreeg ik med. voor migraine voor geschreven maar helpt niet. later pijnmedicatie hielp ook niet. Toen moest ik een hoofdpijndagboek bij houden. Kwam ook niks uit volgens de HA.
Doorsturen wil ze niet. zij denkt dat het te maken heeft met de vele ongelukjes die ik heb gehad waarbij ik de nodige hersenschudingen van heb gehad.
Ik heb me er nu maar bij neer gelegt en probeer er mee te leven. maar er is niks zo erg als hoofdpijn.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:38

Ik heb ook altijd veel hoofdpijn..
Als ik het zo'n lange periode achter elkaar heb komt het door teveel spanning. Heb je toevallig meer stress?

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:39

Heel vervelend! Misschien dat ik je wat tips kan geven. Heb een aantal jaar bijna continu hoofdpijn gehad met momenten van een een paar weken waarin ik gewoon een soort van "uitgeschakeld" was, gewoon compleet van de wereld zeg maar.

Heb van alles geprobeerd, de HA nam me ook niet echt serieus en stuurde me steeds naar huis met een andere pijnstiller of gewoon zonder iets, een keer stuurde hij me door naar de fysio maar dat hielp ook niks. Heb toen om een verwijzing naar de neuroloog gevraagd, die stuurde me wederom naar huis met pijnstillers, maar deze keer met "troep tegen hartkwalen en depressies" zoals propanolol en amytriptyline. Ik heb het een tijdje gebruikt maar het werkt maar even en dan moet de dosering weer omhoog. Omdat het gewoon troep is en ik daar niet nog een hele tijd mee door wilde gaan ben weer verder gaan zoeken.

Uiteindelijk ben ik erachter dat het gewoon aan mijn pil lag, hormonale hoofdpijn dus. Sinds ik ben overgestapt naar een spiraaltje ben ik zo goed als hoofdpijnvrij. Omdat mijn hoofdpijn een combi was van hormonale en spierspannings hoofdpijn heb ik alleen nog wat hoofdpijn als ik iets teveel stress heb en mijn spieren in mijn schouders/nek vastzitten. De chiropracter is daar weer een oplossing voor geweest.

Ik dacht ook altijd dat het misschien zou komen door de hersenschuddingen die ik heb gehad. Maar blijkbaar was het dus wat anders.
Hopelijk heb je hier wat aan (en de andere posters ook), want het is verschrikkelijk om altijd hoofdpijn te hebben!

Edit: nog even een aanvulling op het spiraaltjesverhaal, mijn HA vond het geen goed plan. Ik was te jong volgens hem en moest het eerst maar eens proberen door een paar maanden te stoppen met de pil. Maar dat vond ik eerlijk gezegd niet zo'n strak plan. Ben toen rechtstreeks naar de gynaecologie poli in het ziekenhuis geweest en die kunnen je ook gewoon helpen zonder doorverwijzing van de HA.
Laatst bijgewerkt door xxappiexx op 18-09-11 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:42

xxappiexx schreef:
Heel vervelend! Misschien dat ik je wat tips kan geven. Heb een aantal jaar bijna continu hoofdpijn gehad met momenten van een een paar weken waarin ik gewoon een soort van "uitgeschakeld" was, gewoon compleet van de wereld zeg maar.

Heb van alles geprobeerd, de HA nam me ook niet echt serieus en stuurde me steeds naar huis met een andere pijnstiller of gewoon zonder iets, een keer stuurde hij me door naar de fysio maar dat hielp ook niks. Heb toen om een verwijzing naar de neuroloog gevraagd, die stuurde me wederom naar huis met pijnstillers, maar deze keer met "troep tegen hartkwalen en depressies" zoals propanolol en amytriptyline. Ik heb het een tijdje gebruikt maar het werkt maar even en dan moet de dosering weer omhoog. Omdat het gewoon troep is en ik daar niet nog een hele tijd mee door wilde gaan ben weer verder gaan zoeken.

Uiteindelijk ben ik erachter dat het gewoon aan mijn pil lag, hormonale hoofdpijn dus. Sinds ik ben overgestapt naar een spiraaltje ben ik zo goed als hoofdpijnvrij. Omdat mijn hoofdpijn een combi was van hormonale en spierspannings hoofdpijn heb ik alleen nog wat hoofdpijn als ik iets teveel stress heb en mijn spieren in mijn schouders/nek vastzitten. De chiropracter is daar weer een oplossing voor geweest.

Ik ben inmiddels al 4 maanden geheel gestopt met de pil. Merk hier geen enkel verschil in. (helaas)
heb idd ook al therapie gehad voor mijn houding omdat mijn nek en schouders vast zaten dit hielp ook niet.
Ik zou idd ook een keer na een neurolog ofzo willen gezien mijn moeder ms heeft en ook ernstige hoofdpijn klachten.
Ik wil niet zeggen dat ik dat nu ook heb maar het is wel fijn om dingen uit te sluiten.
Ik dacht ook altijd dat het misschien zou komen door de hersenschuddingen die ik heb gehad. Maar blijkbaar was het dus wat anders.
Hopelijk heb je hier wat aan (en de andere posters ook), want het is verschrikkelijk om altijd hoofdpijn te hebben!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:00

Propranolol heb ik nu ook!

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:05

Vicky_88 schreef:

raar dat ze dat voor schrijven bij hoofdpijn gezien dit een middel is tegen hartkwalen

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:21

Ik heb ook al heel lang last van hoofdpijn.
Ook verschillende keer naar de HA geweest.
Heb toen als ik hevige hoofdpijn had en niks hielp diclofenac mee gekregen omdat ik me toen heel moeilijk kon ontspannen, die nam ik snachts in en paracetamol met codeïne, die nam ik ook alleen maar savonds in.

Bij mij was de oorzaak spanningen en stress.
Ik loop op het moment ook weer bij therapie, al mijn spieren tussen mn schouderbladen en nek zitten helemaal vast, gaat nu weer wat beter gelukkig.

Kan soms ook met eten te maken hebben of drinken.
Als ik bv veel chocola eet dan krijg ik er soms wel last van.

Veel drinken van cola, redbull enzo kan ook uitwerken op hoofdpijn.
Bepaalde merken sigaretten voor de rokers, soms is menthol dan wel weer een oplossing als je niet wilt stoppen.

Op sommige bedrijven waar ze veel verlichting hebben, kan ook nog hoofdpijn veroorzaken.

Er zijn zoveel oorzaken, maar probeer vaak de juiste mar eens te vinden.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:49

xxxmarexxx schreef:
Vicky_88 schreef:

raar dat ze dat voor schrijven bij hoofdpijn gezien dit een middel is tegen hartkwalen

Ook bij migraine, als onderhoudsmiddel, als al het andere niet werkt. Zo staat t tenminste in de bijsluiter.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:50

Oke. dat wist ik niet. ik ken het alleen al een hart medicatie. werkt het bij jou?

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 15:24

xxxmarexxx schreef:
Oke. dat wist ik niet. ik ken het alleen al een hart medicatie. werkt het bij jou?

Propanolol maakt de bloedvaten wijder dacht ik, zoiets vertelde de neuroloog. Dus dat zou dan weer invloed kunnen hebben op de hoofdpijn. Weet het alleen niet meer 100 % zeker.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 15:26

ja klopt de bloedvaten worden wijder. dit wordt vaak bij hartklachten voor geschreven zodat het hart minder hard hoeft te werken. maar ik snap het verband dan met hoofdpijn niet helemaal. misschien omdat je extra zuurstof in je bloed dus ook bij je hersens ?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 15:28

Helemaal gek word je er van.
Ik heb maanden last van mijn nek en rug gehad waar ik hoofdpijn van kreeg.
Sinds een week ben ik er van af en ben ik een totaal ander mens!

Hoofdpijn door paracetamol heen.. Hele stomme vraag, maar heb je last van je nek of rug?
Ik heb heel lang nagenoeg geen rugklachten gehad voor het kwartje viel dat het daar vandaan kwam.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 15:30

ik heb altijd veel rugklachten voor gehad en ook voor behandelt. tijdens die behandelingen was mijn rug ook een stuk beter. helaas is mijn hoofdpijn nooit beter of minder geweest tijdens of na de behandelingen dus of dat da de oorzaak is???

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 15:38

Herkenbaar. Ik heb ook een periode erg hoofdpijn gehad.
Ik ben er nu al een poos vanaf. Denk dat dat komt door mn zwangerschap.

Daarvoor was t gelukkig al stukken minder TOT weg.
Ik ga regelmatig naar een mssseur en let op mn voeding.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 15:39

wat bedoel je met let op mijn voeding? laat je bijvoorbeeld dingen? zoals suikers of?