In 4 weken 10 kilo afgevallen.. Reden???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zilvermoon

In 4 weken 10 kilo afgevallen.. Reden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 15:08

Hallo

Ik doe niet veel anders dan anders. Maar ben in de laatste 4 weken toch 10 kilo afgevallen. Ik ben vrachtwagenchauffeusse en moet vaak uit de auto. (dus zit niet de hele dag alleen maar op mn kont) Ik eet op een dag 4 boterhammen en een appel. Een halve tot 1 liter water en koffie. Mijn werkdagen zijn van 5 uur sochtends tot ongeveer 8 uur savonds. Savonds is de honger voor het avondeten wel over dus daar eet ik niet veel van. Ik eet eigenlijk niet veel minder dan ik hiervoor deed en toch ben ik de laatste 4 weken 10 kilo afgevallen. Zou er iets anders aan de hand kunnen zijn? Ik voel me verder prima eigenlijk..

Thirty

Re: In 4 weken 10 kilo afgevallen.. Reden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:09

Wat denk je van even naar de HA?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:10

Inderdaad, ik zou gelijk een afpsraak maken. Zoveel gewicht verliezen in een korte tijd is echt niet normaal :n

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:11

je kunt toch ook nooit genoeg hebben aan 4 boterhammen een appel en wat water en koffie??

ben je bang om dik te worden dan?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:12

Zou maar een afspraak maken bij de HA. Misschien heeft het iets te maken met je darmen. Ik ben ook 10 kilo verloren in een maand tijd, zonder er iets voor te doen, en dat lag aan m'n darmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:14

Ik vind het niet zo gek dat je zoveel afvalt als je zo weinig eet en zulk zwaar werk doet. Mijn vriend doet hetzelfde en neemt 8 plakken brood mee.. Haalt ook vaak nog wel iets bij onderweg :j

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 15:15

Ik ben niet bang om dik te worden. Begrijp me niet verkeerd! Ik ben niet 1 van de dunsten maar zat prima in mn vel hoor! Tis gewoon zo dat ik geen honger heb. Niet de drang om iets te pakken zeg maar. Ik eet mijn broodjes ook op omdat ze toch op moeten en ik weet dat ik niet op lucht kan leven. Ik doe het niet bewust! Het gebeurt gewoon.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:17

Als jij weet dat je eetpatroon niet echt eranderd is met eerst, dan zou ik zeker even kontact opnemen met de HA.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:17

als je er achter bent, deel je geheim dan ff :+

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:18

dan inderdaad even naar de huisarts..

beterschap en ben benieuwd wat de huisarts zegt.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:22

Je zegt dat je 's avonds al over je honger heen bent, je voelt het zelf niet meer, maar je lichaam heeft er wel tekort aan lijkt me. Niet zo gek dus als je slechts 4 boterhammen op een dag eet. Je lichaam heeft behoefte aan een normaal voedingspatroon én aan avondeten (wat jij imo niet binnenkrijgt).. Zou eerst op je avondeten letten en daarna pas naar de HA gaan

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:25

Ik zou ook eerst weer normaal gaan eten en dan pas naar de ha, want vind het niet raar dat je hiervan afvalt ;).

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:25

Als je je eetpatroon niet verandert hebt en je valt vanzelf zoveel af: dan even naar de HA.
En anders, als je het wel verandert hebt en je wil niet afvallen, weer terug naar je oude eetpatroon ;).

Succes!!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:27

Als je ook geen trek meer hebt in eten, dan zou ik zeker even langs de HA gaan :j Beter het zekere voor het onzekere nemen toch? Zoals ik al zei, ik viel ook zoveel af, en had steeds minder eetlust en bij mij was het dus een darm "probleem".

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:39

Citaat:
Savonds is de honger voor het avondeten wel over dus daar eet ik niet veel van.

Misschien omdat je veel te weinig eet... :\

Maak gewoon toch iets dat je lekker vindt, of haal wat bij bijv. pizzeria, ik denk dat je meer honger hebt dan je denkt...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:48

Je eet sowieso veels te weinig!
Hoe oud ben je, want 10 kilo is als je al niet zo zwaar was best veel.
Ik ben ook dik 10 kilo kwijtgeraakkt en ben van maatje 40/41 (64 kilo) naar kindermaat en kleine 36 gegaan ( nu nog 52 kilo)
Maar dat kwam wel door een probleem aan mijn longen! Er is dus iets niet goed en ik denk dat je buiten je gewicht verlies, toch ook andere problemen hebt...denk alleen al eens aan stress ?

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:58

Lastig te zeggen zo zonder te weten wat je gewicht was, als je makkelijk 10 kg kwijt kon en nu op een gezond gewicht zit dan zou ik zeggen, prima, gewicht vast houden nu en iets meer gaan eten en gezond gaan eten dus ook avondeten. Een aantal vrachtwagenchauffeurs hebben eerder last van overgewicht dan van ondergewicht, ook al moet je een aantal keer eruit om te laden en of te lossen het meerendeel van de dag zit je. Als je je verder goed voelt wat je ook schrijft dan zou ik me niet te druk maken maar dat zou ik wel doen als je die 10kg eigenlijk niet kon missen en je andere verschijnselen erbij krijgt, vermoeidheid, weinig energie,hoofdpijn etc etc.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 16:05

Jaa tis een gejaag in de transportwereld. Maar daar maak ik me volgens mij niet zo heel druk om. Ik ben 23.

Net zoals ik hier al zeg. Ik val niet bewust af. Ik merkte het dat ik mn riem 2 gaatjes strakker moest doen en een vriendin zei: Goh jij bent afgevallen!. Mijn gewicht was 91 kilo en nu dus 81. Ik was wat te zwaar. Maar wat ik net zei: ik zat prima in mn vel. En met t loonwerk en transportwerk wat wij doen. ( vrij zwaar) is het ook niet handig als je super dun bent. Je moet wel een beetje pit in de mouwen hebben om t zo te zeggen. K paste nog in een kledingmaat 42 dus je hoorde mij niet klagen.
Ik zat hiervoor in het loonwerk. Ook een gejaag maar met tussendoor meer rust.
Nu maak ik gewoon constant lange dagen. En doordat t zo druk is gun ik mezelf niet de rust om te eten denk ik. En daardoor heb ik ook geen honger.
T werk bevalt me prima. Begrijp me niet verkeerd! Vind het heeeerlijk om alle dagen met mn truckie op pad te zijn. Alleen k begon me nu toch af te vragen waardoor t afvallen nou kwam. Ik ga t in de gaten houden. En als t nog erger word ga ik langs de HA.

En met het werk wat wij op dit moment doen klim ik per half uur gemiddeld 3x in en uit de auto en klep schoonmaken enzo.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:10

linsim26 schreef:
je kunt toch ook nooit genoeg hebben aan 4 boterhammen een appel en wat water en koffie??

Dat is vrij normaal hoor, volgens mij zelfs veel.
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel tussendoortjes je neemt, neemt ze dat niet, is dit inderdaad weinig.

sowieso even lang de HA gaan voor meer zekerheid.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:15

TO eet echt wel te weinig!! als ze nu naast nie 4 boterhammen en een appel een flinke porte warm eten at (dus groenten/aardappel/stukje vlees) dan ging het nog wel.

Ik denk dat ze niet boven de 1000kcal per dag uitkomt...nou dan val je wel af en verdwijnt je honger gevoel vanzelf...

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 16:23

Nou laat ik het dan zo zeggen. Vandaag ben ik vrij. Ik begin de dag met drinkontbijt 1 glas. Toen heb ik boodschappen gedaan, stallen uitgemest enz enz. en om 2 uur een boodje gezond van bakkerij bart gegeten. En ik zit er nu nog bomvol van. Nog absoluut geen zin in eten. En vandaag ben ik niet aan het werk. Dus geen stress enzo.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:33

Als je bomvol zit terwijl je zo weinig eet zou ik al helemaal naar de dokter gaan. Dat is gewoon niet goed..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 17:36

Ik zou me er niet te druk over maken. Zo te horen kan je het nog best hebben. Zodra je richting de 55-60 gaat zou ik me eens druk maken. Voorlopig lijkt mij er weinig aan de hand. Ik heb ook periodes dat ik snel volzit en weinig eet. Je moet luisteren naar je lichaam. De meeste mensen eten juist teveel, die eten terwijl hun lichaam daar nog niet om vraagt. Dan kom je juist aan.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 17:37

moelly schreef:
linsim26 schreef:

Dat is vrij normaal hoor, volgens mij zelfs veel.
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel tussendoortjes je neemt, neemt ze dat niet, is dit inderdaad weinig.

sowieso even lang de HA gaan voor meer zekerheid.

:=

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:36

Het is wel raar dat je zan dat kleine beetje zo vol zit want dat is echt heel weinig.

Dus ff naar de HA