Ik open dit topic voor mijn nicht die een baby heeft van 5 maanden. Zij gebruikt op dit moment wegwerpluiers maar een artikel over wasbare luiers in wij jonge ouders heeft haar interesse gewekt. Nu is de aanschaf hiervan behoorlijk prijzig maar op de langere termijn verdien je de kosten wel terug, zeker als je ze nog voor een tweede kindje gebruikt. Tevens is het een stuk beter voor het milieu. Nu wil ze graag ervaringen horen met wasbare luiers. Aan reacties als: ieuw dat lijkt me smerig terwijl je er geen ervaring mee hebt heeft ze niks dus die kunnen jullie achterwege laten. Ik zal tevens een link erbij plaatsen van de type luiers dat ze in gedachte heeft. Misschien heeft iemand van jullie goede ervaring met een ander merk, dan is zij daar ook erg benieuwd naar.
Is dit niet wat de mensen eerder altijd deden? ik heb altijd gewone luiers om gehad als kind omdat pampers er eerst nog niet waren, en later nog steeds super duur waren. Mijn zusje heeft wegwerpluiers omgehad. Hoezo terug naar vroeger hahahaah.
Ik heb voor mijn dochter altijd de katoenen luiers gebruikt. Waren volgens mij wel veel goedkoper dan die van kaatjekatoen. En inderdaad, als meer kinderen ze kunnen gebruiken, is het volgens mij milieuvriendelijker en goedkoper. Waste ze gewoon op 90 graden, inderdaad de vuile luiers in een emmer met water laten weken, die uitspoelen, vies water in de wc en ook wassen. Ik gebruikte ook plastic broekjes erbij, van die strikslips, die kocht ik bij de Hema, geen idee of die er nog zijn. En weet je wat volgens mij echt het allergrootste voordeel is? Mijn dochter was heel snel zindelijk, die natte luiers voelde ze op een gegeven moment heel goed en plassen op het potje veel prettiger. Moet wel zeggen dat ik op het laatst wel pampers 's nachts gebruikte, zo'n katoenen luier is toch te klein voor een wat grotere plas en om iedere keer nog 's nachts een baby te verschonen .... Voor mijn rust waren pampers dan wel weer de oplossing. Maar echt, ik zou het zo weer doen, maar weinig mensen nemen echt de moeite!