Weglopen voor jezelf ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flaaf

Weglopen voor jezelf ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 18:45

Hallo bokkers,

Ik zit hier in Vancouver, heerlijk van mijn tussenjaar te genieten. Een beetje rustig aan doen, zoeken naar een baantje en tussendoor nog een beetje lol hebben. Heb veel contact met het familie en vrienden, waaronder een hele goeie vriendin. Ze mailde me vandaag dat ik maar eens na moest gaan denken over het feit dat ik niet wegloop voor anderen, maar voor mezelf..

Vond het best eng klinken, maar ik denk wel dat ze gelijk heeft.
Het probleem is eigenlijk, dat ik niet precies weet wat dat ''weglopen voor jezelf'' nou inhoud?
En hoe kan je daar aan werken?

Dilemma..

Rennie89

Re: Weglopen voor jezelf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:46

meer van je verleden weglopen denk ik?
Veel plezier in Vancouver, ben jaloers, zou daar ook in mijn tussenjaar (die ik nu heb) heen willen!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:47

Tja, als je niet weet wat het inhoudt, dan is het ook een beetje een lege kreet en kun je er ook niet aan werken. Hoezo denk je dat ze gelijk heeft?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:47

Te confronterend allemaal?
Ga je jezelf misschien terugvinden nu zo in je eentje?

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 18:53

Ja ik denk dat ik mezelf hier wel ga terugvinden, maar ik zou eigenlijk niet weten hoe. Gaat dat vanzelf, of moet je daar echt aan gaan werken op een of andere manier?

@Knoffer Nou het klinkt me heel vertrouwd, zegmaar ik heb het idee dat het klopt, dat ik altijd al wegloop voor mijzelf. Ik weet alleen niet hoe ik dat moet stoppen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:58

je moet goed zoeken :') ook in kasten , onder banken, tafels etc :')

Nee het houd in dat je ook volgens mij lekker in je vel weer gaat zitten en tevreden bent. Dingen onder ogen ziet enzovoort

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:00

Daar zal je toch moeten graven dan, want dat gevoel komt natuurlijk niet zomaar ergens vandaan, dat heeft een reden. Ik denk dat alleen al erover nadenken kan helpen, dat dat zelfs eig de essentie ervan is. Als je dan weet waar het vandaan komt en wat het precies is waar je voor wegloopt, wat je dwars zit, dan kun je eraan werken.

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 19:03

Oké dat maakt het iets helderder :)

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:08

Hoe komt het dat je denkt dat je vriendin gelijk heeft?

Als je deze vraag kan beantwoorden, heb je ook het antwoord op de vraag die je nu stelt :).

Flaaf schreef:
Ja ik denk dat ik mezelf hier wel ga terugvinden, maar ik zou eigenlijk niet weten hoe. Gaat dat vanzelf, of moet je daar echt aan gaan werken op een of andere manier?

@Knoffer Nou het klinkt me heel vertrouwd, zegmaar ik heb het idee dat het klopt, dat ik altijd al wegloop voor mijzelf. Ik weet alleen niet hoe ik dat moet stoppen.

Ik vind je nogal vaag, niet concreet genoeg (het hoeft ook niet op internet te worden gezet, zolang je zelf het maar precies weet). Omdat iets 'vertrouwd' klinkt, kan je niet veel mee, je hebt meer aan voorbeelden van situaties waarin je dit 'probleem' van jezelf tegenkomt. Nadenken en bewust worden van jezelf dus. Want een vriendin is iemand die je kan vertrouwen en waar verwacht van kan worden dat diegene je kent, dus dat kan het 'vertrouwde' gevoel al verklaren.

Naar mijn idee is iemand zichzelf (en kan diegene zichzelf terug vinden) wanneer diegene altijd eerlijk naar zichzelf en zijn gevoelens is :). Dat houdt het iig voor mij in, maar voor iedereen is de definitie verschillend.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:42

Weglopen van jezelf is voor mij persoonlijk wat jij nu doet: naar het buitenland gaan in de hoop jezelf terug te vinden, om je problemen te laten verdwijnen.
Maar weet je, je problemen gaan overal met je mee naar toe :) Onder ogen zien, accepteren en misschien oplossen werkt beter dan een jaartje buitenland.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:47

Vraag die goede vriendin wat zij precies bedoelt met 'weglopen voor jezelf'.
Zij is nl. degene die het in jou herkent.

Volgende stap is nagaan of jij het als een probleem ziet, als iets wat je wilt veranderen.
Succes!