Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Vergeet niet te stretchen
liberty22 schreef:isometerische oefeningen moet je gaan doen die stimuleren de fijne motoriek in je iegen lijf , denk aan oefeningen doen op een basketbal bijv. met je ellebogen erop steunen en op je knieen dan een elleboog en tegenovergesteld been liften.doel is dus de kleine spiertjes in je lijf trainen.
als je alleen de grote spieren traint denk fitnes fietsen , moet je uit balans zijn ook al vrij groot zijn voordat die in werking treden de kleine spiertjes vangen de kleinste disbalansen op dus blijf je beter in balans hetzelfde princiepe als bij het paard.
zo zijn er heel veel varrianten op te bedenken die vind je wel op internet.
jameson schreef:Ah zo. Een goede vriendin van mij doet aan pilates en yoga en dat helpt haar goed om bewust te worden van haar lichaam en spiergebruik. Maar hiervoor moet je vaak wel naar de sportschool. Je zou anders aan thuistraining kunnen gaan doen, dat is tegenwoordig best haalbaar. Maar ja, dat moet je wel fijn vinden. Verder aparte oefeningen opzoeken idd, maar een opstart met begeleiding of handvat zoals bv video zijn in mijn ogen fijner.
MissCharlie schreef:Ook ik kan hardlopen aanraden. Dat is zeker wel een 'total body work out'. Geloof me, je leert spieren kennen die je nog nooit had gevoeld. Als je dit combineert met verschillende rek en strek oefeningen kom je aardig op weg. En met hardlopen bedoel ik geen joggen maar echt er tegenaan, veel bulten meepakken e.d.
Janine1990 schreef:MissCharlie schreef:Ook ik kan hardlopen aanraden. Dat is zeker wel een 'total body work out'. Geloof me, je leert spieren kennen die je nog nooit had gevoeld. Als je dit combineert met verschillende rek en strek oefeningen kom je aardig op weg. En met hardlopen bedoel ik geen joggen maar echt er tegenaan, veel bulten meepakken e.d.
Oh daarmee kan je niet de kleine disbalansen oplossen, controle over je gehele lijf hebben. Zie reactie van liberty22