Helaas, is dat ook het enige fijne, want er is dus niets aan te doen.
Toch vroeg ik me af of er mensen hier op bokt zijn met ervaring in deze aandoening. Misschien zijn er wat huis tuin en keuken dingen om de klachten te verminderen waar ik nog geen weet van heb..
Op deze site staat een stuk over Tuba Aperta: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... issen.html (wat naar onderen)
Verder heb ik aan beide kanten een ontsteking zitten in de huid van de gehoorgang (die dus chronisch is en regelmatig terug komt). Maar bij Tuba Aperta schijn je vaak ontstekingen te hebben in je oor (ik heb ook heel vaak ontstekingen). Mijn gehoorgang zelf is ook erg smal waardoor het lekker snel kan gaan broeien.

Het bizarre is dat mijn gehoor extreem goed bleek te zijn, heb vandaag een gehoortest gedaan. Ik moet me dan wel echt op de lage tonen concentreren want door deze aandoening hoor ik dus heel veel 'rommel' waardoor ik gesprekken niet altijd goed kan volgen en mensen niet altijd goed kan verstaan.
Ik dacht dus eigenlijk ook dat ik doof begon te worden, maar gelukkig is dat niet het geval!
, aan de andere kant, er is niets aan te doen...
.
.