Tuba Aperta

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

Tuba Aperta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 16:02

Eindelijk, na jaren, kan ik dan eindelijk een naam geven aan mijn constante oor problemen.. Tuba Aperta.
Helaas, is dat ook het enige fijne, want er is dus niets aan te doen.

Toch vroeg ik me af of er mensen hier op bokt zijn met ervaring in deze aandoening. Misschien zijn er wat huis tuin en keuken dingen om de klachten te verminderen waar ik nog geen weet van heb..

Op deze site staat een stuk over Tuba Aperta: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... issen.html (wat naar onderen)

Verder heb ik aan beide kanten een ontsteking zitten in de huid van de gehoorgang (die dus chronisch is en regelmatig terug komt). Maar bij Tuba Aperta schijn je vaak ontstekingen te hebben in je oor (ik heb ook heel vaak ontstekingen). Mijn gehoorgang zelf is ook erg smal waardoor het lekker snel kan gaan broeien. -O-

Het bizarre is dat mijn gehoor extreem goed bleek te zijn, heb vandaag een gehoortest gedaan. Ik moet me dan wel echt op de lage tonen concentreren want door deze aandoening hoor ik dus heel veel 'rommel' waardoor ik gesprekken niet altijd goed kan volgen en mensen niet altijd goed kan verstaan. := Ik dacht dus eigenlijk ook dat ik doof begon te worden, maar gelukkig is dat niet het geval! :)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Tuba Aperta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:10

Klinkt heftig! Ik kan je helaas niet helpen maar wil je er veel sterkte mee wensen.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:26

Klinkt bekend! Vooral dit stukje:
DarkDreamer schreef:
... want door deze aandoening hoor ik dus heel veel 'rommel' waardoor ik gesprekken niet altijd goed kan volgen en mensen niet altijd goed kan verstaan. := Ik dacht dus eigenlijk ook dat ik doof begon te worden, maar gelukkig is dat niet het geval! :)
Vooral in grotere groepen mensen heb ik moeite het gesprek te onderscheiden van de 'ruis'. En wat op de website van je link staat
mens-en-gezondheid schreef:
Hierbij klinkt de eigen stem voor korte duur of permanent abnormaal hard, hol, vervormd of met een echo. De stem klinkt van 'binnenuit'. Een begeleidend hard gebrom tijdens spreken maakt een gesprek een beproeving die vermeden wordt. Een ander belangrijk symptoom is de ademhaling die als het ware via het oor plaatsheeft. De patient hoort zichzelf van binnenuit ademen. Soms is er de neiging om voortdurend te snuiven om het probleem te verminderen.
komt me ook heel bekend voor.

Ik heb wel eens een hoortest laten doen, maar daar kwam eigenlijk niks uit. Aan de ene kant lekker dat je een idee hebt wat het kan zijn *\o/* , aan de andere kant, er is niets aan te doen... -O-

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 16:29

Blue_Eyes: Bedankt. :) Ik heb nu enorme last van mijn oren, het doet ook echt pijn, en de ontstekingen zelf ook. Word er zo moe van.

Ik ben op dit moment ook nog een beetje verdwaast van de pijnstillers die ik gekregen heb in het ziekenhuis (heb ook Endometriose en verging van de pijn) dus hoop dat mijn verhaal nog een beetje helder is :+.

Endometriose is overigens ook een ziekte waar niet veel aan te doen is, verder heb ik ook nog eens spastische darmen, dus ik ben er een beetje klaar mee. Loop telkens maar weer met enorme pijn rond in oren of buik (of een combinatie) ben telkens vermoeid door de pijn, heb telkens koorts. Ben er gewoon even klaar mee denk ik. :o

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 16:33

Maik79: Heb je ook een constante druk in je hoofd en bij je trommelvliezen/in je oren? Tot hoofdpijn aan toe..? En heb je regelmatig een piepje in je oren? Ik zou er wel mee naar de dokter gaan, dan weet je in ieder geval wat het is, een aantal oorzaken die wel bekent zijn, extreem afvallen bijvoorbeeld, zijn nog te behandelen. Door bijvoorbeeld weer wat aan te komen zouden de klachten van Tuba Aperta dan weer minder moeten worden.

Voor het zelfde geld is het bij jou natuurlijk iets anders ;).

Ik kan nu in ieder geval stoppen met alle medicatie die ik al die tijd heb moeten gebruiken, want ze blijken geen van alle te helpen (had al een vaag vermoede omdat de klachten niet bepaald minder werden :=).

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:41

De constante druk zou ik je niet eens kunnen zeggen := , hoor wel regelmatig een piepje. Extreem afvallen is bij mij in ieder geval niet de oorzaak, dat is al járen stabiel :-). Vind zelf vooral het jezelf raar horen praten en ademen heel irritant. Het snuiven om het op te lossen is (ook voor anderen) zo mogelijk nog irritanter. Gelukkig weten collega's en vrienden wel dat ik 't allemaal minder goed hoor, dus als het druk is trekken ze me zelf al mee naar een rustiger plek :-).

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 16:45

Nee bij mij is het ook geen gevalletje extreem afvallen hoor. Ben altijd al dun geweest en juist een beetje aangekomen (waar ik blij mee ben :+). Dus zou niet weten wat bij mij de oorzaak is! Maar noemde ook maar een voorbeeld hoor hihi.

Ik hoor mezelf niet raar praten gelukkig, ademen soms wel, dat is heel bizar. Snuiven doe ik niet, ik slik juist heel veel om het op te lossen. Ik weet alleen niet exact wat ik probeer op te lossen, maar doe het nu al automatisch. Het werkt natuurlijk niet.

Ja bij mij weten veel mensen ook dat ik minder goed hoor en veel last heb van mijn oren, maar het blijft wel vervelende situaties veroorzaken :=.

Anoniem

Re: Tuba Aperta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:32

Ik kan niet uit ervaring spreken,

Veel sterkte :(:)