'Verslaafd' aan.. Sporten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

'Verslaafd' aan.. Sporten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 19:45

Jawel.. Sporten. Nou is verslaafd wel overdreven, maar toch ;)
Iedere dag weer (nou ja, 5 dagen).. Vind het vreselijk als het weekend is, want dan kan ik niet sporten!
Ik heb het dan vooral over fitness (cardio en kracht).

Niemand in mijn omgeving, die ik ken, sport zoveel als ik of houd net zo veel van sport als ik.
Dus eigenlijk ben ik op zoek naar mensen, bokkers, die ook zoveel van sporten houden.

Zit nu meer dan 2 jaar fanatiek in de fitness, waarvan dus 2 jaar zonder schema met het 'ik-doe-maar-wat'.
Heb sinds kort een schema, een bokker vertelde mij over haar schema, en vond dat eigenlijk wel een heel goed plan.

Mijn schema is;
Maandag; Borst, schouders, triceps, buik
Dinsdag, Rug, biceps, benen, buik
Woensdag; Cardio, buik
Donderdag, Borst, schouders, triceps, buik
Vrijdag, Rug, biceps, benen, buik

Ik vind het best vervelend dat ik er hier verder met niemand over kan hebben, over de training..
Wat voor oefeningen? Herhalingen? Rustmomenten? Gewichten? Manier van liften ed? Voeding?
Niemand waarmee ik lekker kan kletsen daarover, behalve met de fitness instructeur :+ (Welke het bijna altijd wel druk hebben daar).

Duss.. Hopelijk komen er hier ook fanatieke bokkers, die er wel graag over praaten en misschien wel tips/ideeen hebben voor anderen?? :)

*Heb even gezocht, maar kom niet echt fitness topics tegen*

Groetjes Nancy
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 08-09-11 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:47

Verslááfd aan sporten %), hoe krijg je dát voor elkaar. Ik háát het echt. Een vriend van me is ook wel redelijk 'verslaafd' hij sport heel veel en op een gegeven moment werd ie zo schraal dat ie besloot dat elke dag toch wat teveel was :+

_Nancy

Re: 'Verslaafd' aan.. Sporten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 19:50

Haha, nou schraal zal ik niet worden := Aangezien ik vrijwel alleen kracht doe en mijn spieren dus toenemen.

Ik vind baal ervan dat het morgen vrijdag is, want dan kan ik nog maar 1 dag en dan pas weer maandag :( :+

En hoe ik dat voor elkaar krijg? Geen idee.. Ik heb motivatie genoeg :=
Ik train trouwens niet om af te vallen, maar train om strakker en gespierder te worden :j :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 20:01

Is het ook niet deel psychisch? dat je het wilt doen zo vaak?
verder tja ik zou graag veel willen fitnessen maar ik sta nog ingeschreven bij een sportcentrum 15 km verderop :+ Volgend jaar praat ik graag met je :))

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:30

Meld zich :D

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:33

er is ook een ziekte zoals boulimia maar dan met sporten. niet dat ik zeg dat je dat hebt hoor :o maar moest daar gelijk aan denken hihi.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:33

Kan je daar niet heen Astaloca?
TS; ik schud je even de hand, momenteel ook erg verslavend aan sporten!
Ik ga 3x per week en wil graag meer, hoe doe ik dat zonder me te overbelasten? Mijn schema deze week:
Dinsdag: cardio: 1uur crosstraining op level 2
Donderdag: cardio idem zie hierboven
Zaterdag: idem met hopelijk kracht (erg stijve nek momenteel) met training bovenlichaam + 2x buikspieren

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 21:34

Ik denk niet dat het psychisch is voor mij hoor :) :j Weet het eigenlijk wel zeker.

Ik vind het gewoon echt leuk om te doen, gezond bezig zijn, lekker jezelf uit putten en daarna sauna in, of vooral als je een slechte dag hebt gehad, lekker eruit zweten :)
Het is gewoon iets voor mezelf eigenlijk.

Knabbelgirl :D Ik ken jouw van het Bodyjam topic :=

Pelryo, wat voor ziekte is dat dan? Ken het niet?

Armaris, wat is jouw doel met sporten?? Leuk dat je ook zo fanatiek bent :):)
Zie dat je dus veel cardio doet, met weinig kracht.. Kan ik daar afvallen uithalen? :)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:35

Pelryo schreef:
er is ook een ziekte zoals boulimia maar dan met sporten. niet dat ik zeg dat je dat hebt hoor :o maar moest daar gelijk aan denken hihi.

Anorexia :) maar sporten kan een verslaving zijn omdat er endorfine vrij komt wat voor het geluksgevoel zorgt

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:37

_Nancy schreef:
Ik denk niet dat het psychisch is voor mij hoor :) :j Weet het eigenlijk wel zeker.

Ik vind het gewoon echt leuk om te doen, gezond bezig zijn, lekker jezelf uit putten en daarna sauna in, of vooral als je een slechte dag hebt gehad, lekker eruit zweten :)
Het is gewoon iets voor mezelf eigenlijk.

Knabbelgirl :D Ik ken jouw van het Bodyjam topic :=

Pelryo, wat voor ziekte is dat dan? Ken het niet?

Armaris, wat is jouw doel met sporten?? Leuk dat je ook zo fanatiek bent :):)
Zie dat je dus veel cardio doet, met weinig kracht.. Kan ik daar afvallen uithalen? :)

De bedoeling is dat ik 2-3x cardio + kracht doe maar deze week even niet vanwege mijn nek.
Komt ook bij dat ik met een polsblessure zit wat het vervelend maakt
Ik doe het ook vanwege het afvallen maar ook voor strak in het vel te komen en spieropbouw

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 21:38

Zou kunnen :j

Het is ook fijn om te voelen dat je strakker wordt en dat je je spieren ook echt traint :)
Dus dat je inspanning ook echt uitwerking heeft.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:38

Armaris schreef:
Pelryo schreef:

Anorexia :) maar sporten kan een verslaving zijn omdat er endorfine vrij komt wat voor het geluksgevoel zorgt

nee nee het valt in het rijtje van boulimia en anorexia. maar heeft een andere naam. maar goed offtopic.

vind toch knap dat je die discipline hebt ! :j

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 21:40

Oei, polsblessure.. Lastig! :(
Pols gebruik je bij bijna alles, vooral bovenlichaam.

Ik doe altijd na kracht nog een beetje cardio, dat werkt beter op de vetjes := :D
Hoewel ik cardio vreselijk saai vind :+ Hoort het er toch gewoon bij.

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:40

Hier nog een, ik werk ook in het fitnessegment. Echter is jouw trainingsschema niet bepaald winstgevend. Je traint elke dag buik. Wanneer je traint, heeft je lichaam 1 tot 4 dagen herstel nodig. In de meeste gevallen is 24 tot 48 uur rust voldoende. Dit moet, omdat je tijdens je training je spieren een beetje beschadigd (lees: je beschadigd ze op zeer klein niveau in de actine en myosine elementen van de spier). De spier heeft tijd nodig om te herstellen en zal dan ook beter (sterker/groter) worden dan dat hij was. Ga je elke dag trainen, heeft de spier geen tijd om te herstellen en zal je achteruit gaan op langere termijn. Om de dag buik trainen is meer dan genoeg en ik adviseer zelfs hooguit drie keer per week. Zorg dat je training goed en uitgebreid is, dan heb je ook echt aan drie keer buik trainen meer dan genoeg! De rest van je spiergroepen heb je wel gesplitst, ik denk dat je de buikspieren extra belangrijk vind? Zorg dan dat je spieren kunnen herstellen, je zult je resultaten sneller gaan behalen! Succes ;)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 21:41

Als mensen wat willen afspreken, gaat dat ook altijd NA het sporten :=
Dus plan dat er gewoon omheen, het is dus niet zo dat ik het sporten af zeg ofzo.

Tja, hoe ik aan die discipline komt.. Pfft... Geen idee hoor..
Heb het hier van niemand gekregen _O-
Maar de motivatie om mijn schema te laten maken komt door een mede bokker hier :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 21:44

rudi schreef:
Hier nog een, ik werk ook in het fitnessegment. Echter is jouw trainingsschema niet bepaald winstgevend. Je traint elke dag buik. Wanneer je traint, heeft je lichaam 1 tot 4 dagen herstel nodig. In de meeste gevallen is 24 tot 48 uur rust voldoende. Dit moet, omdat je tijdens je training je spieren een beetje beschadigd (lees: je beschadigd ze op zeer klein niveau in de actine en myosine elementen van de spier). De spier heeft tijd nodig om te herstellen en zal dan ook beter (sterker/groter) worden dan dat hij was. Ga je elke dag trainen, heeft de spier geen tijd om te herstellen en zal je achteruit gaan op langere termijn. Om de dag buik trainen is meer dan genoeg en ik adviseer zelfs hooguit drie keer per week. Zorg dat je training goed en uitgebreid is, dan heb je ook echt aan drie keer buik trainen meer dan genoeg! De rest van je spiergroepen heb je wel gesplitst, ik denk dat je de buikspieren extra belangrijk vind? Zorg dan dat je spieren kunnen herstellen, je zult je resultaten sneller gaan behalen! Succes ;)

Bedankt voor de tip!
Daarom train ik ook de spiergroepen nu apart (behalve buik inderdaad) :j
Buik doe ik omdat het er altijd wel gewoon bij kan zeg maar.. Niet omdat het perse op het schema staat, want dat staat het alleen op dinsdag en vrijdag.
Het gaat dan meestal om 1 oefening en dan of de rechte buikspieren of de schuine :j

En eigenlijk vind ik de buikspieren niet eens zo heel belangrijk :) Ik vind rug, biceps, triceps en schouders belangrijker :j :)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:47

Ik ben verslaafd aan de crosstrainer <3 ik sta er met plezier een uur op!
Ik kijk bij cardio of mijn hartslag ook echt in de goede zone zit. Iemand op mijn leeftijd moet tussen 139 en 159 zitten om efficiënt te trainen, maw om conditieopbouw te verkrijgen. Ik heb al een starthartslag van ongeveer 120-130 dus mijn hartslag moet tussen de 150 en 170 zitten.
Nu doe ik aan intervaltraining en is mijn hartslag ook nog steeds laag, dat maakt het wat lastig :P

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:51

@Rudi: Dat van die buik wist ik niet! Wel dat het bij andere spieren was maar dacht dat buik wel meeviel :o Goede!!

Ik wissel veel van schema omdat ik zeer blessuregevoelig ben en ik dus altijd om mijn blessures heenplan :P De enige dingen die vaststaan zijn ma-di-do bodypump, vrij-zo yoga en de rest bekijk ik wel, vaak doe ik meerdere dingen op een dag oid.. Maar dan wel 1 zwaar iets, en 1 lowenergy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:54

rudi was me voor, dagelijks dezelfde spiergroep trainen schijnt inderdaad niet effectief en zelfs niet zo goed te zijn :)

Ik herken je gevoel wel. Toen ik er nog tijd voor had, sportte ik zo'n 30 uur in de week en dat vond ik heerlijk! Een paar uurtjes paardrijden, badmintontrainingen en -wedstrijden en vooral heel veel en lekker intensieve volleybaltrainingen en wedstrijden. Heerlijk gevoel, ook daarna kon ik lekker voldaan en roezig op de bank ploffen, hihi. Nu heb ik helaas nogal een onregelmatig studentenleventje waardoor ik niet op vaste tijden kan sporten of er gewoon echt geen tijd meer voor heb. Dat vond ik eerst frustrerend, nu ben ik er stiekum nogal lui van geworden en sport ik ook nauwelijks op de momenten waarop ik er wèl weer tijd voor heb :o . Wel ben ik laatst weer begonnen met hardlopen en dat vind ik ook wel fijn, dan zit ik niet aan bepaalde tijden vast :) Fitnessen vind ik daarentegen echt geen bal aan. Ik snap de kick van het effect dat het heeft, maar ik doe veel liever een teamsport of iets buiten :j . Als er weer een stortbui naar beneden valt dan moet ik me er ook wel even toe zetten, maar eenmaal bezig vind ik het altijd wel lekker :j

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:09

ik ben ook verslaafd :D ik vind t idd ook poedersuiker als het weekend is want ik zit anderhalf uur van mn sportschool thuis dan!

(sportschool zit in rotterdam en ik woon in den haag) dus als ik niet naar school ga kan ik niet sporten :'(

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:11

Dat is niet zo handig soul!
Ik woon op 2km van de sportschool wat erg handig is! Krijg ook echt een supergoede begeleiding!

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:17

ja maar kga 4dagen per week naar school dus kan 4dagen per week sporten ^^
alleen in de vakantie was het een hel! ging van 120pushups naar 30 omdat ik nooit trainde :')

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:18

120? :o vroeger deed ik dat ook, nu kan ik er amper 5 :))

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:27

deed je ze wel good-form? want dan is 120 in een keer wel veel, zijn weinig mensen die dat kunnen dus ik betwijfel dat eigenlijk..haha

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 07:59

120 push ups? :wow:
Mijn lukt er nauwelijks 10 _O-
(Ik heb dan altijd dezelfde smoes; jij bent een man en dus sterker, dus jij kan er meer _O-)

Armaris, crosstrainer vond ik eerst ook heel leuk.
Nu niet meer :') Sta er nog geen 5 minuten op, doe liever kracht :=

Soul, is er dan geen sportschool in Den Haag om te sporten? :P Die niet zo duur is?

Vanavond nog een keertje en dan weekend :(
Blij als het weer maandag is :D