Hoornvliesbeschadiging

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley_

Hoornvliesbeschadiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 22:13

Afgelopen zondagavond was ik aan het galopperen en toen heb ik een tak in mijn oog gekregen(zag hem niet aankomen dus waarschijnlijk met open oog). Zondagnacht naar huisartsenpost geweest en daar werd mij verteld dat er niets te zien was en dat mijn oog waarschijnlijk gekneusd was(kan dit??). Maandagochtend toch nog maar naar de dokter geweest en toen bleek dat er toch wel een grote beschadiging op mijn oog zat. Heb antibiotica in mijn oog gekregen en voor 24 uur een oogpad. Na die 24 uur moest ik 2-4x per dag de antibiotica in mijn oog doen.

Nu is de pijn wel weg maar mijn oog is nog steeds: rood, dik, jeukt en ik voel soms nog een ''zandkorrel'' zitten.

Morgen toch even de dokter bellen of??

mayniac_val

Re: Hoornvliesbeschadiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:23

Duurt even voor de kuur aanslaat, hoe lang duurt hij?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 22:28

Heb geen exacte periode meegekregen. Maar op de bijsluiter staat als de infectieverschijnselen over zijn dan nog 48 uur gebruiken. Alleen waar ik me nu gewoon zorgen over maak is het feit dat het nog steeds even rood is, nog steeds even dik en dat het jeukt als de ziekte

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:34

Ik zou er nog even goed achteraan gaan!
Ik ken iemand met een verwaardloosde beschadiging, die heeft dus het Herpesvirus in zijn oog.
Dat gaat er niet meer uit en dat hij zijn oog nu nog heeft is een wonder.
Intussen zoveel littekenweefsel op het hoornvlies dat hij waarschijnlijk een transplantatie moet ondergaan.
Dit was overigens al een trauma van 8? jarige leeftijd, nu een volwassen vent en nog steeds deze ellende.
Hij heeft ook meerdere keren in het ziekenhuis gelegen hiervoor en moet nog steeds erg veel medicijnen gebruiken om het onder controle te houden.

Ik wil je verder niet bang maken, maar word maar boos als ze je niet sirieus nemen.
Er zijn overigens speciale oogklinieken..

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 22:38

Ik ga er ook wel achteraan ;) heb maar 1 paar ogen helaas!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:42

Inderdaad, wees er zuinig op.
Zoiets negeren kan echt hele grote gevolgen hebben helaas.
En ik ben niet zo'n mietje kan ik je zeggen.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:53

Hmm Herpes virus krijg je niet in je oog door een hoornvliesbeschadiging hoor....
Ik werk zelf op een huisartsenpost, heb al vele oogbeschadigingen gezien.

Morgen even naar je huisarts toe, wss zit er nog n beschadiging, dat gaat wel weg door de oogzalf( Chlooramfenicol of fucithalmic?welke heb je?)
Kan ook nog zijn dat er tegelijkertijd n vuiltje nog inzit, kan ook soms gebeuren.

Wat wel slordig is dat indien je forse beschadiging hebt van t oog je in principe binnen 24 uur een nieuwe beoordeling door je huisarts moet hebben, dat is zo'n beetje standaard.

Succes morgen bij je huisarts!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 22:56

Chlooramfenicol heb ik.
De dokter waar ik maandag was (niet mijn eigen maar die in de buurt van stal) heeft niets gezegd over eventueel terugkomen alleen als de klachten aanhielden.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:12

Ik zou morgen gewoon even naar je eigen huisarts gaan, opnieuw laten beoordelen, kan zijn dat je gewoon door kan gaan met 4 x daags zalven. Kan zijn dat je nog n keer gespoeld moet worden.

Hoe dan ook, ik zou adviseren om morgen een afspraak te maken,

Beterschap!