Ik zit met een situatie waar ik me de laatste steeds bewuster van ben.
Het zit namelijk zo dat ik erg gevoelig ben voor emoties ben van anderen, en dan vooral van familieleden (met name mijn moeder). Als kind vroeger merkte ik altijd al dat ik erg emotioneel werd als mijn ouders ruzie hadden. Tuurlijk zocht ik hier toen nog niks achter (want kinderen zijn natuurlijk gevoelig voor ruzie van ouders). Maar naar mate ik ouder werd merkte ik steeds meer dat mijn dag heel erg afhing van emoties van anderen. Was mijn moeder 's morgens boos (op een ander), dan had ik de hele dag een rotdag en trok ik me alles persoonlijk aan. Ook trek ik me heel erg meningsverschillen van anderen aan. Dit heeft in geen enkel opzicht met mij te maken, maar ik merk dat mijn eigen stemming hier gewoon van omslaat.
Er is zelfs een periode geweest dat mijn moeder depressief was en ik van de dokter ook aan de anti-depresiva moest (dit heb ik toen gewijgerd). Ik begin me steeds meer af te vragen of er niet meer achter zit. Ik ben nu 23 jaar, maar kan mijn hele dag laten bepalen door emoties van anderen.
Nou ben ik een nuchtere Hollander die eigenlijk nooit naar de dokter gaat en al helemaal niet in dingen geloofd voordat ik het gezien heb. Maar ik ben toch is gaan zoeken op het internet en kwam daar hooggevoeligheid tegen.
Het is niet om mezelf nu wat aan te praten. Maar van de mensen die het hebben, of er ervaring mee hebben zou ik graag willen weten of dit in mijn profiel past wat ik van mezelf heb geschetst.