Als ik zo'n écht grote zwarte huisspin tegenkom dan word ik letterlijk hysterisch

Vroeger was het nog veel erger, toen kon ik al helemaal gek worden van hooiwagens en ieniemini spinnetjes. Tegenwoordig durf ik hooiwagens weg te halen met een papiertje, een stofzuiger of een glas en met de ieniemini spinnetjes speel ik zelfs vaak een beetje

Vandaag heb ik zelfs een middenformaat kruisspin proberen te verwijderen met een glas. Ging niet helemaal goed, spin viel uiteindelijk en ik heb hem gelaten voor wat hij was. Zelfde laatst met een spin in de slaapkamer. Dat was een middenformaat zwarte. Ik wilde hem dapper verwijderen maar durfde het uiteindelijk niet. Heb hem toen laten zitten tot 's avonds (vroeger had ik niet het risico willen lopen dat hij weggelopen was). Vriendin heeft hem toen weggehaald, onderwijl mij uitlachend

Afijn... De herfst is op komst en ik hoor en lees steeds meer verhalen over die grote dikke spinnen. Mijn huis hebben ze tot nu toe nooit bezocht *klopt af* maar mocht het wel eens gebeuren... Ik woon in mijn eentje met drie kinderen. Ik MOET zo'n spin verwijderen kunnen.
Maar ik kan er niks aan doen. Ik zie een spin en mijn hele lichaam heeft kippenvel, ik heb de neiging om op dingen te gaan klimmen (
) of om weg te rennen. Complete angst.Ooit twee keer een vogelspin vastgehad met het idee 'als ik dat durf vind ik die zwarte niet meer eng' maar dat viel tegen

Natuurlijk kan ik op internet zoeken naar een goede cursus/therapie om hier vanaf te komen maar ik vind het wel fijn om ervaringsverhalen van jullie te horen. Zijn er dingen die je zelf hebt gedaan om er vanaf te komen? Zijn er therapieën die echt aan- of af te raden zijn?
Rationeel weet ik dat het onzin is, dat ik zo'n spin makkelijk de baas kan en dat ik er niet zo bang voor hoef te zijn. Helaas zijn angsten niet rationeel

(Twijfelde tussen BB en MW maar omdat het om een fobie gaat, toch maar hier)

!

Op dezelfde manier kun je ook met de 'grotere' (ze zijn nog steeds klein!) spinnen bezig gaan. Een vogelspin ziet er natuurlijk anders uit dan de spinnetjes die in je huis kruipen..