Sh*it.. Blaasontsteking.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Sh*it.. Blaasontsteking.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 07:05

Daar zat ik dus écht niet op te wachten!
Ik heb er al 2 nachten niet van kunnen slapen, om het half uur wakker en dan zít je eindelijk op de wc... :?
Op school is ook een hel en paardrijden sla ik even over.
Alles doet zeer, lopen, plassen, zitten.
Ik wil er zo snel mogelijk van af en kan het wel uitstellen maar morgen vroeg toch maar even langs de huisarts?

Bah! Hier baal ik nou weer van! :\

InekeH87

Re: Sh*it.. Blaasontsteking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:23

Inderdaad wel even langs de huisarts gaan voor een antibioticakuurtje, dan ben je er zo vanaf.

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:57

Idd even in een potje plassen en naar je huisarts brengen.
Antibioticakuurtje helemaal afmaken! En dan ben je er vanaf. :)
Even googleen waardoor het kan komen ;) kan je het evt voorkomen voor de volgende x.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:55

Zeker langs de huisarts, want als je er mee rond blijft lopen gaat het naar nierbekkenontsteking.. en dan ben je een stuk verder van huis..

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:58

Cranberrysap :j

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:59

Als ik jou was vandaag nog even naar de huisarts gaan :j Na 1 pil is ht al een heul stuk minder, terwijl het ook heel snel erger kan worden :)

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:01

Ik heb er helaas ook ervaring mee ... Even naar de dokter met een potje urine en dan een antibiotica kuur, dan ben je er zomaar van af :)

Als ik het aan voel komen, dan haal ik direct een fles PURE cranberrysap. Wel duur spul (€6,- ofzo voor een liter?) maar het helpt wel! Ik drink dan 2 of 3x per dag een klein glaasje cranberrysap op en dan is het weer goed. Maar, als ik echt merk dat het al een blaastontsteking is, begin ik niet aan de cranberrysap maar ga ik direct naar de dokter. Heb geen zin in nierbekkenontsteking ...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 09:35

Wist niet dat t zo erg kon zijn.. bedankt!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:38

Wat nou sh*it, jij hebt last van iets anders! :D . Idd even een jampotje opzoeken en op naar de ha! Bij de drogist kun je ook cranberry pillen halen, kun je gewoon naast de antibiotica gebruiken. Mijn moeder zweert erbij!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:40

Fenny schreef:
Ik heb er helaas ook ervaring mee ... Even naar de dokter met een potje urine en dan een antibiotica kuur, dan ben je er zomaar van af :)

Als ik het aan voel komen, dan haal ik direct een fles PURE cranberrysap. Wel duur spul (€6,- ofzo voor een liter?) maar het helpt wel! Ik drink dan 2 of 3x per dag een klein glaasje cranberrysap op en dan is het weer goed. Maar, als ik echt merk dat het al een blaastontsteking is, begin ik niet aan de cranberrysap maar ga ik direct naar de dokter. Heb geen zin in nierbekkenontsteking ...

Cranberrysap werkt alleen preventief. En als de ontsteking wordt veroorzaakt door de E-coli.
Het veranderd iets aan de blaaswand (slijm) en daardoor kan de E-coli zich minder goed hechten aan de blaaswand en dus geen ontstekingen veroorzaken. Die verandering in het slijm treedt niet van de ene op de andere dag op, dus je moet het blijven gebruiken.
Overigens worden de meeste blaasontstekingen door de E-coli veroorzaakt.

Bij mijn huisarts kun je een plasje inleveren en hoef je verder geen afspraak te maken. Je wordt na onderzoek gebeld of je een blaasontsteking hebt of niet en dan ligt er wel/ geen kuurtje klaar.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:44

Zou idd z.s.m. plasje naar de HA brengen en antibioticakuur vragen, dan ben je er zo vanaf :j
Verwaarloosde blaasontsteking kan tot nierbekkenontsteking leiden en dat wil je echt niet meemaken.

Heb er ook een periode heel veel last van gehad (lees: elke maand was het raak), heb zelfs preventief antiobiotica thuis liggen voor als ik op vakantie ga. Dat neem ik dan steeds mee, mocht ik het daar krijgen.
Mijn moeder drinkt dagelijks 1 glas cranberrysap (met een rietje, heeft haar TA haar aangeraden, als je dat zoveel drinkt tast het zuur het glazuur van je tanden aan en met een rietje slik je het meteen af) en 's avonds een flinke kop Guldenroede thee (echt vies!) en dat helpt haar heel goed (preventief dan he) :j

Als ik het voel aankomen drink ik heel veel water en soms is het dan nog "weg te drinken", maar soms ook niet en dan ga ik z.s.m. naar de HA.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:44

Inderdaad als het niet betert (véél véél water drinken!) of er zou bijvoorbeeld bloed bij te pas komen onmiddellijk naar de HA want het kan echt erg worden ;) . Mijn zus had het ook eens genegeerd, gevolg was dat ze in Italië verkalking aan de nieren kreeg en belande ze op intensieve...wil je niet meemaken ;) .

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:47

Blaasonsteking is altijd spoed dus niet nog een dag wachten maar vandaag naar de huisarts gaan!! eigenlijk had je al moeten gaan bij de eerste symptomen. Met vermoeden op een blaasonsteking mag je zelfs altijd huisartsenpost bellen in het weekend, op complicaties van een blaasonsteking zit je namelijk helemaal niet te wachten! Succes!

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:00

Vankje schreef:
Zou idd z.s.m. plasje naar de HA brengen en antibioticakuur vragen, dan ben je er zo vanaf :j
Verwaarloosde blaasontsteking kan tot nierbekkenontsteking leiden en dat wil je echt niet meemaken.

Heb er ook een periode heel veel last van gehad (lees: elke maand was het raak), heb zelfs preventief antiobiotica thuis liggen voor als ik op vakantie ga. Dat neem ik dan steeds mee, mocht ik het daar krijgen. Mijn moeder drinkt dagelijks 1 glas cranberrysap (met een rietje, heeft haar TA haar aangeraden, als je dat zoveel drinkt tast het zuur het glazuur van je tanden aan en met een rietje slik je het meteen af) en 's avonds een flinke kop Guldenroede thee (echt vies!) en dat helpt haar heel goed (preventief dan he) :j

Als ik het voel aankomen drink ik heel veel water en soms is het dan nog "weg te drinken", maar soms ook niet en dan ga ik z.s.m. naar de HA.

Here the same! Heb ook zo'n 1,5 jaar chronisch blaasontsteking gehad. Ook preventieve antibiotica gekregen, maar heb echt een hekel aan antibiotica slikken. Wat bij mij nog het beste helpt zijn de D-mannose pilletjes van de Tuinen. Zodra ik last krijg 4 of 5 pilletjes per dag en anders preventief 3 per week. Moet zeggen dat het nu redelijk goed gaat *afkloppen*

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:03

twinducklin schreef:
Blaasonsteking is altijd spoed dus niet nog een dag wachten maar vandaag naar de huisarts gaan!! eigenlijk had je al moeten gaan bij de eerste symptomen. Met vermoeden op een blaasonsteking mag je zelfs altijd huisartsenpost bellen in het weekend, op complicaties van een blaasonsteking zit je namelijk helemaal niet te wachten! Succes!

De HAP vertelde mij een keer doodleuk dat ik maar even moest volhouden tot maandag, dan zou ik mijn eigen HA moeten bellen/urine langs brengen :\
En mijn eigen HA heeft me ook een keer naar huis gestuurd zonder kuur omdat het te weinig urine was om het goed te kunnen beoordelen... Terwijl ik zeker wist dat het blaasonsteking was, had het inmiddels zo vaak gehad... maar ik kreeg geen kuur, moest de dag daarna maar even terugkomen met meer urine. Je moet hier ook vóór half 9 je urine langsbrengen, doe je dat niet dan moet je wachten tot de volgende dag. Belachelijk eigenlijk!

@Marlou91: Ja, heb ook een hekel aan AB.. Had ook het idee dat het op een gegeven moment niet meer echt hielp... Goede tip, van die tabletten van de Tuinen. Ga er zeker even naar kijken :j

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:13

Hop hop hop met die antibiotica.
En een nadenken waar het van kan zijn, zodat je dat kan vermijden.

Ik vertikte het nog al eens van naar de wc te gaan na de seks, maar dat forceer ik dus nooit meer :n

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:14

Heaas ken ik het probleem. Zodra ik last krijg neem ik 3x per dag zo'n capsule en dan is het vaak na een dag al een stuk minder. Dan bouw ik het weer langzaam af en na een week stop ik en is het over :)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:53

Ik meld me ook weer, heb al drie jaar last van een chronische blaasonsteking. Elke drie weken is het raak, voorafgaand aan vijf dagen per week pijn. Alles al geprobreerd, van homeopaat tot osteopaat tot urologen en operaties.
Gister voor de zoveelste keer naar de uroloog. Heb twee keer een onderhoudskuur antibiotica voorgeschreven, eerste keer voor een half jaar en tweede keer voor vier maand. Na de laatste pil duurde het twee tot drie dagen voor ik weer last kreeg :( Nu een jaar lang onderhoudskuur, dan weer verder kijken. Maar aangezien er anatomisch niks mis lijkt te zijn moet ik waarschijnlijk mijn hele leven aan de antibiotica.
Zijn er meer mensen die dit ook hebben? En wat zijn de gevolgen van altijd een lage dosis antibiotica slikken?

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:00

Jeetje MLoes, das behoorlijk vervelend!
Ik heb dat zo'n 2 jaar gehad (om de maand blaasontsteking), ben ook bij een Uroloog geweest en bij mij leek er ook niks mis. Op een gegeven moment heb ik gelukkig minder last gekregen, een jaar lang heb ik eigenlijk geen blaasontsteking meer gehad. 2 maanden geleden was het weer raak, ABkuur geslikt en het was weer over.
Worden die bacterieën op een gegeven moment niet resistent als je zolang AB slikt?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 13:43

Jullie maken me allemaal verschrikkelijk bang. :+
Ik ben er nu zo over het algemeen geen pijn aan, maar als ik ff ga zitten wel steken en branderig gevoel.
Volgens mij had ik vanochtend ook wat bloed in de urine, maar kan maar zo zijn dat ik ook ongesteld ben. Hoor ik ook 1 van deze dagen te worden. :? (Wat ik overigens niet wordt?! Kan dit met elkaar te maken hebben?)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:50

Als er bloed bij is ga naar de dokter, en niet zitten twijfelen omdat je misschien ongesteld bent. Bloed is géén goed teken en daar moet dringend iets aan gedaan worden!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:56

Zou idd meteen naar de HA gaan :j Bloed bij je urine is geen goed teken. Misschien ben je ongesteld, maar misschien ook niet.. en in combinatie met een blaasontsteking zou ik zeker niet afwachten!

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:58

Niet te lang afwachten en zo snel mogelijk naar de dokter gaan.

Twee aspirines innemen en veel water drinken wil ook nog wel eens helpen, maar dat lost de blaasontsteking niet op. Een kuur is toch wel de beste oplossing, al helemaal als het zo erg is.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:02

Je kan bij de drogist (Kruidvat, DA, etos) urine containers kopen.
Morgen als eerste je ochtend urine opvangen en dan gelijk de HA bellen en de urine langsbrengen. Ze willen namelijk altijd je ochtendurine hebben!
AB kuurtje en je bent er met een paar dagen vanaf! Je hoeft nergens bang voor te zijn. Alleen als je dit niet doet, dan kun je inderdaad een nierbekkenontsteking krijgen en die doet minimaal 10x zoveel zeer als een blaasontsteking... Dus hup, actie!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:05

Je had eigenlijk het beste gister al naar de huisarts kunnen gaan :Y)
Ik heb twee keer een blaasontsteking gehad en beide keren was het na 1 dag zo erg dat ik de hele nacht wakker lag of op de wc zat. Direct de volgende dag naar de HA en antibiotica gekregen, de volgende dag al veel minder last!
Volgende keer (mocht het gebeuren) als je het op voelt komen omdat je al last krijgt met plassen bijvoorbeeld echt zo snel mogelijk naar de HA, dan ben je er gewoon het snelste weer vanaf!