Metabolisme verhogen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loan01

Metabolisme verhogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 21:09

Hebben er mensen tips om het lichaamsmetabolisme te verhogen op een natuurlijke manier?
Ik heb al gelezen over Carnitine en Visolie maar lees erover dat het goed zou werken en ook niet goed zou werken...

Verder heb ik ook al verschillende groenten gevonden die zouden helpen maar zou graag nog meer tips horen.

Dus shoot!

Armaris

Re: Metabolisme verhogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:11

Ik heb maar 1 tip en dat is: sporten :)
Door te sporten krijg je meer spieren en meer spieren zorgt voor meer verbruik :D

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 21:14

Armaris schreef:
Ik heb maar 1 tip en dat is: sporten :)
Door te sporten krijg je meer spieren en meer spieren zorgt voor meer verbruik :D

Dat ben ik volop bezig: 3 keer in de week lopen, 1 keer paardrijden en 1 keer ballet (vanaf oktober)
En dat sporten heeft dan als nadeel dat mijn kuiten echt gigantisch worden :-) Maar dat is geen reden om er mee te stoppen hoor!
Ik heb 3 maand geleden een heel harde maand gehad en daardoor veel afgevallen. Ik wil dit graag zo houden, alhoewel ik ook wel besef dat dat niet helemaal mogelijk is...

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:16

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:21

En heb je al eens een volledige meting laten doen?
Dus dan wordt er bepaald hoe je BMI is, hoeveel % vetgehalte en spieren je hebt. Ook komt het metabolisme dan aan bod. Kan je heel erg van schrikken hoor :D Ik verbrand zelf zo'n 1500kcal per dag en toen was ik niet zo actief als nu :D

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 21:27

Armaris schreef:
En heb je al eens een volledige meting laten doen?
Dus dan wordt er bepaald hoe je BMI is, hoeveel % vetgehalte en spieren je hebt. Ook komt het metabolisme dan aan bod. Kan je heel erg van schrikken hoor :D Ik verbrand zelf zo'n 1500kcal per dag en toen was ik niet zo actief als nu :D

Ja dat heb ik al eens gedaan, maar dat was 4 jaar geleden dus mss moet ik het eens opnieuw doen. Alleen was dat op mijn toenmalig werk. Waar zou je dat nu kunnen doen? Diëtiste?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:32

Ik doe het in de sportschool :)