ik ben nu 18 jaar, en vanaf ongeveer mijn 16e heb ik heel erg veel pijn tijdens sex en andere dingen (dit was wel bij mijn ex, dit is ongeveer een 8 maanden uit en heb sinds 3 maanden een nieuwe vriend, waar ik eigelijk niets mee durf te doen omdat het altijd zoveel pijn deed) ook heb ik dit als ik ongesteld ben, en moet vullen op werk(werk in een suppermarkt)
hiervoor ben ik eindelijk doorgestuurd naar een gynaecoloog, die heeft een verwijzing gegeven naar de bekkenbodem fysiotherapeut
ook heb ik een vulvair vestibulitis syndroom, hiervoor moet ik dus naar die fysiotherapeut,
alleen als ik zo op zoek wat zo een fysiotherapeut doet, vind ik het best eng om daar heen te gaan, hebben er mensen ervaring met dit soort fysio?
Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap bij bekkenfysio geweest. Maar alleen tips gehad, niets aan mijn lijf getraind o.i.d. Dus ik kan je wat dat betreft geen tips geven.
__Angel__
Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-11 16:27
ow misschien ben ik het er vergeten bij te zetten,
het gaat er vooral om dat ik moet leren mezelf te ontspannen, en dat ik ga voelen wanneer ik me aanspan en ontspan, dus dat is ook met voelen, en ik doe zulke dingen zelf niet ..
Ka_tje
Geplaatst: 05-09-11 16:28
Ik weet wat je doormaakt! Heb net hetzelfde probleem al bijna 4 jaar. Ik ben ook naar de fysio gemoeten om mijn bekkenbodemspieren te leren beheersen en ontspannen. Eigenlijk moet je niet veel doen. ze brengen een soort (klein) staafje in en dan moet je je bekkenbodemspieren opspannen en ontspannen. en dit laatste is eigenlijk het belangrijkste.
Ik moet zeggen dat het mij echt wel geholpen heeft. Ik zeg niet dat het over is, maar het heeft me zeker een pak vooruit geholpen. Het is mss wel wat onwennig in begin, maar je hoeft zeker geen schrik te hebben.
Veel succes en hopelijk kom je er een heel eind mee!!
aan mijn bevalling heb k een blaasverzakking overgehouden. dit komt door sterk verslapte (uitgerekte) bb-spieren. ik ben een keer of 9 naar de bb-fysio geweest. zij ging niet met een staafje aan de slag maar voelde met haar vingers. ik heb me geen moment opgelaten of ongemakkelijk gevoeld. het gaf mij heel veel kennis over mijn lijf.
wel is het zo dat je je je leven lang de oefeningen zal meoten blijven doen.