aambeien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deugenietje

aambeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 16:01

Ik heb laatste tijd regelmatig jeuk aan mijn kont.
Ik dacht eerst dat ik wormpjes had omdat ik regelmatig de honden mijn gezicht laat
afslikken. Maar vanmorgen moest ik grote boodschappen doen en had gelijk daarna
een heel brandig gevoel bij mijn kont en heel erg jeuk. Ik ben toen naar de nurse practitioner
geweest. Ik schaamte me heel erg. Ze zei, ik zal er morgen naar moeten kijken. HELP.

Ik vind het doodeng. Vind het zowiezo heel akelig als iemand naar mijn anus gaat kijken.
Heb op internet gekeken wat het onderzoek kan in houden. Het onderzoek bestaat uit.
De arts zal het onderzoek doen in een voor de patiënt onelegante houding, namelijk de knie-/elleboogsligging of linker zijligging. Daarbij kijkt hij naar de omgeving van de anus en de anus zelf en voert ook nog met de vinger een inwendig onderzoek van de anus en begin van de endeldarm uit. Ook wordt er met een kijkbuisje in de anus gekeken naar het anale kanaal en het laatste stukje van de endeldarm. Hierbij kan worden vastgesteld of er aambeien of andere afwijkingen aanwezig zijn.

Vind het vreselijk. Schaam me dood. En het ergste is nog. Ik heb elke week 2 keer een gesprek met haar. Ze is ook mijn behandelaar en ik ben bang dat ik zelf door die onderzoek anders ga doen naar haar toe. Qua praten heb ik me, me aan haar overgeven. Ik kan alles met haar bespreken. Maar morgen gaat ze dus bij mijn anus kijken en misschien ook wel met vinger in anus. Ik durf me voor die onderzoek me niet aan haar over te geven. Maar dit zal ik denk ik aan niemand durven te doen.

Hebben jullie tips. Waardoor ik vanavond niet al te zenuwachtig hoef te zijn. Ben nu namelijk al mega zenuwachtig. Ik hoef niet bang te zijn dat ik hierdoor niet kan slapen, want slapen kan ik zowiezo al niet.

Ze zei wel van, ik ben bang dat ik morgen toch even zal moeten kijken. HELP

En heeft er iemand ervaringen die je wilt delen. Mag ook via pb als het ze persoonlijk is.

iklieftponys

Re: aambeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:04

gewoon laten gebeuren,
deze mensen die je behandelen hebben zwijgplicht, dus niemand anders zal er iets over te weten komen. (tenzij je 't natuurlijk zelf verteld)

waarschijnlijk vinden ze het heel normaal. succes, en maak je niet te druk; 't komt goed hoor!
je moet toch van de jeuk af?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:06

Weetje, zij zal zich er niet anders door gedragen. Dus het eerste gesprek hierna zal voor jou een beetje raar voelen, daarna, omdat zij normaal doet, ga jij je ook al snel weer op je gemak voelen. Dat blijft echt niet ongemakkelijk. :)

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 16:06

iklieftponys schreef:
gewoon laten gebeuren,
deze mensen die je behandelen hebben zwijgplicht, dus niemand anders zal er iets over te weten komen. (tenzij je 't natuurlijk zelf verteld)

waarschijnlijk vinden ze het heel normaal. succes, en maak je niet te druk; 't komt goed hoor!
je moet toch van de jeuk af?

ja daar heb je wel gelijk in.

maar het idee dat iemand met vinger in mij anus gaat %)

DaniBanani schreef:
Weetje, zij zal zich er niet anders door gedragen. Dus het eerste gesprek hierna zal voor jou een beetje raar voelen, daarna, omdat zij normaal doet, ga jij je ook al snel weer op je gemak voelen. Dat blijft echt niet ongemakkelijk. :)

hoop dat je gellijk hebt. maar ik denk dat het voor mij een stuk lastig is, vanwege mijn autisme

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:10

Ja, dat is een vreselijk rot idee. klopt,
maar dan weet je wel wat er is, en dan kun je er ook wat voor krijgen en gaat het over!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:42

Deze mensen doen dit haast dagelijks. Je bent heus niet de eerste (of laatste) die zich schaamt, het is immers een prive gedeelte van je dat bloot gaat.
Om je gerust te stellen; het doet geen pijn. Ze dragen netjes een handschoentje en gebruiken soms wat glijmiddel om het nog makkelijker te maken. Ze doen het zo snel mogelijk, meestal ben je met een halve minuut alweer klaar.

Een tip voor als ze niets kunnen vinden; misschien is het eczeem? Vooral als je hier gevoelig voor bent, kan dit het best zijn. Je ziet dat namelijk niet altijd goed aan de huid daar. Neem het mee als optie, zou ik zeggen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:04

Als je er echt heel veel moeite mee hebt kan je altijd nog vragen of iemand anders het onderzoek zou kunnen doen,
Ergens kan ik me wel voorstellen dat het een beetje beschamend is om bij iemand die je kont gezien heeft je ziel bloot te leggen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:37

oe, aambeien zijn zoooooo vervelend.
hoe lastig het ook is, geef je over aan het onderzoek, want alleen dan kan er wat aan gedaan worden.

persoonlijk kan ik je www.curanol.nl aanraden.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:41

Maar voor aambeien kun je toch ook gewoon bij de drogist wat voor halen?
Wat is eigenlijk een nurse practionor?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:44

dat spul van de drogist werkt niet. breng je alleen maar van buitenaf op, maar van binnenuit gebeurt er niets.

ik had fikse aambeien na mijn bevalling van het persen, geen pretje!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:46

die dokter doet dat echt niet voor de eerste keer hoor, wees niet bang die ziet dit soort dingen dagenlijks!
(zegt mijn moeder ook altijd tegen mij als dit soort dingen gebeurden..)
Succes morgen! komt helemaal goed echt waar!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:49

er is ook zalf met zo'n tuitje erbij, die kan je ook inwendig aanbrengen. :o

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:50

Als je het echt heel erg vervelend vind voor jullie relatie in de zin van dat ze nu jouw behandelaar is en dat je regelmatig een gesprek hebt zou je ook kunnen vragen of je je afspraak kunt verplaatsen bij de huisarts zelf. Dat kun je dan ook gewoon tegen de nurse practitioner zeggen, die zal dat heus begrijpen!
Overigens zal zij er inderdaad niet anders over denken, zij bekijkt jouw gekneusde vinger net zoals je anus dus maak je daar niet druk om, al klinkt dat makkelijker dan het is :)

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:06

Tja, dit soort dingen zijn nou eenmaal niet leuk om te laten doen. Maar deze mensen doen dagelijks dit soort dingen en voor hen is dit heel normaal. En wat zonnebloem18 al zegt: Als je het echt heel moeilijk vind om daarna nog gesprekken met deze vrouw te hebben kun je inderdaad misschien vragen of iemand anders het onderzoek kan doen. Zij zal dit vast wel begrijpen. Sterkte!