Ogen genezen op ''wonderbaarlijke'' wijze

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Irmy

Ogen genezen op ''wonderbaarlijke'' wijze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 15:15

Hallo,

Vandaag was ik weer eens naar de opticiën geweest (inmiddels 3 jaar geleden dat ik er voor het laatst ben geweest) om te kijken of de sterkte in mijn bril nog klopte. Ik draag hem alleen thuis en ik merkte verschil. Dus ik dacht dat ik een andere sterkte nodig had.
Mijn rechter oog was -1.75 en met mijn linker oog had ik nog maar 10% zicht (ik schrok er zelfs van!).
Mijn ogen zijn gemeten in het ziekenhuis én bij de opticiën. Allebei hetzelfde resultaat. Mijn rechter oog kon nooit meer beter worden, want - kan geen + worden, en ook geen 0.
Dus mijn ogen werden getest, en nu heb ik 0,00 gekregen. Mijn rechter oog is dus helemaal genezen! Ik zie er 100% mee. En dat terwijl ik nooit lenzen heb gedragen, en mijn bril echt amper op heb. Mijn rechter oog is hetzelfde gebleven.
De opticiën snapte er niks van, hij heeft dit vak al sinds 1973 en dit had hij nog nooit meegemaakt. Hij dacht dat er een wonder was gebeurd.
Nu draag ik dus in 1 oog een lens en in mijn andere oog draag ik niks, die is toch al 0,00.

Zijn er mensen die ook eerst - hadden en nu naar 0 zijn gegaan? Of ben ik nu echt de enige? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:19

haha, nou nee wou dat het waar was, ben van 0,75 ooit naar -5 gegaan..... :+ en heb nu ook leesbril nodig en dat met zo een sterke min Met Cylinder! niet echt makkelijk, dus als ik mijn lensen in heb, kan ik niets lezen :D :D maar ijdelheid voorop....

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 15:21

russel schreef:
haha, nou nee wou dat het waar was, ben van 0,75 ooit naar -5 gegaan..... :+ en heb nu ook leesbril nodig en dat met zo een sterke min Met Cylinder! niet echt makkelijk, dus als ik mijn lensen in heb, kan ik niets lezen :D :D maar ijdelheid voorop....

Huh hoe kan dat nou weer? Is dat gekomen door de ontwikkeling van je ogen?
Lijkt me wel vervelend zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:25

Irmy schreef:
russel schreef:

Huh hoe kan dat nou weer? Is dat gekomen door de ontwikkeling van je ogen?
Lijkt me wel vervelend zeg!

Heb geen idee......moet naar oogarts, maar zie dan visioenen van naalden in mijn ogen en al die andere ongein....... :roll:

Ine23

Re: Ogen genezen op ''wonderbaarlijke'' wijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:27

Kan alleen maar positief zijn :).
Mijn vader ziet ook steeds beter terug met ouder worden, heel gek, maar voor veel dingen zet hij tegenwoordig zijn bril weer af (qua zicht om te lezen etc) waarvoor hij vroeger toch echt die bril nodig had. Sterkte van zijn dubbele glazen wordt ook minder!

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:29

ik heb het ook, draag mijn bril alleen thuis en in de auto.
Mijn ogen zijn 1 punt verbeterd. van -3,5 naar -2,5
Had toen dus ook een nieuwe sterkte nodig. Ze zijn dus nog niet genezen, maar hoop dat het zo door blijft gaan.

Heb ooit op tv gehoord dat je ogen lui worden als je een bril draagt en dus niet meer genezen. En als je je bril af doet zou in 5 jaar je ogen genezen moeten zijn, of bijna genezen (ligt aan de sterkte).
Tsja ik heb mijn bril wel af en toe op ben nu 3 jaar verder en 1 punt vooruit gegaan. Dus wie weet??

Geen idee of de beste man op tv onzin verteld hoor, maar bij mij werkte het dus ook. ;) Alleen niet zo drastisch als hij beweerde.

Mijn opa deed hetzelfde als mij, bril nooit op, en ook zijn ogen zijn helemaal genezen.

P.s.: Mijn ogen zijn ooit in twee weken tijd van 0, naar -1,75 gegaan en daarna dus nog drastisch omlaag naar - 3,5. (Dat was nu ik er over nadenk, in de tijd dat ik mijn bril wel altijd op had)
Maar nu weer een punt verbeterd.
Laatst bijgewerkt door _Chendo_ op 03-09-11 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:29

Ik heb het ook :j

Ik heb rechts -0,75 gehad en nu weer 0
Links heb ik -1 gehad en dat is nu -0,5 .
En de cilinder is ook verdwenen.
Hoe het kan ik weet het niet, maar dat maakt me niet uit ;)
Ik vermoed dat het met mijn schildklier te maken heeft. Die functioneert nu veel beter dan toen ik -1 en -0,75 had.

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:33

De opticien zei tegen mij dat het inderdaad beter kan worden met de jaren. Ik heb nu -4 & -5.25 en hij zei dat het sowieso niet veel slechter meer word, misschien wel beter! Mijn vader heeft is een punt omhooggegaan, ik geloof van -6 naar -5. Ik hoop dat ik het ook krijg..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:33

Rare vraag maar heb je chemo gehad?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:37

In je proefiel te lezen ben je nog niet zo oud.
Kan het zijn dat je ogen nog in de groei zijn en dat de sterkte dus nog erg kan wisselen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:42

Mijn ogen zijn ook verbeterd met de jaren maar weet niet qua metingen. Ik droeg vroeger een bril en op de middelbare heb ik hem afgezet en nooit meer opgezet. Mis hem totaal niet. Ogentest voor rijbewijs was ook goed. Vroeger had ik een soort afwijking, parabool iets. Ben bij meerdere oogartsen en ziekenhuizen geweest en steeds andere brillen en metingen. Nu heb ik dus al 18 jaar geen bril meer op en mis hem ook helemaal niet. Maar weet niet hoe dat uit zou pakken met metingen nu.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:47

Mijn opa van in de 90 ging naar de oogarts voor een sterkere bril want hij zag er niet goed door, meneer u heeft helemaal geen bril meer nodig 8)7 .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:27

Mijn man had na zijn narcose ook geen bril meer nodig. Blijkbaar ontspanden zijn spieren toen zo dat het hersteld is.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:32

heb ook wel iets in de min gehad -geen idee hoeveel :P- maar dat werd ook na een poosje (jaar of iets meer) weer 0

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:30

Ik moet van mijn oogarts oefeningen die zouden helpen om mijn ogen terug te verbeteren of toch zeker ervoor zorgen dat mijn ogen niet verslechteren, zou blijkbaar goed werken omdat ik nog maar 16 jaar ben. En ook mijn bril alleen dragen als het écht nodig is. Zou echt helpen om je ogen te verbeteren! Ik heb trouwens maar -0,75.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:32

Hoe heb je dit gedaan? Ik hááát mijn lenzen en bril..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:36

Was dat bij mij maar zo..Ik ga alleen maar achteruit := Zit nu op -3 en -4 met bril en -2 en -2.5 met lenzen.

Overigens is het geen wonder, want het is mogelijk. Heb het vorig jaar met Natuurkunde gehad, over een kringspier (Ja echt) in je oog, deze staat te strak waardoor je dus niet scherp ziet in de verte. Als je ouder wordt, wordt deze spier slapper en gaat minder strak staan, waardoor je dus beter kunt gaan zien. Niet dat dat bij iedereen helemaal gebeurt, maar het is dus wel mogelijk.
Ik vind het dus best raar dat de opticien er niks van snapt :') Lijkt me dat je toch wel zoiets krijgt als je gaat studeren voor opticien?

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:17

ik zou wel willen dat ze zouden genezen.
ik heb een bril, met -8 aan beide ogen.
ben 25 jaar.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:21

Dat geeft de burger moed :Y)

Ik heb -1,25 en 1,75 met cilinder en heb nooit m'n bril op en lenzen kunnen bij mij niet.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:56

Ik heb afgelopen Zaterdag mn ogen laten testen, en 1 van de 2 is zelfs slechter geworden.
En 10 jaar geleden was het -1.25 en dit keer was het -1.50 welke oog het precies is weet ik dus niet.
Heb maar een nieuwe bril aangeschaft die alleen voor Tvkijken, Computeren & Lezen is. :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:21

Zo wonderbaarlijk is dat toch niet? Het aantal procenten waarmee mijn rechteroog kan zien is ook verbeterd, volgens mijn opticien is dat volkomen normaal.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:25

Van -1.75 naar 0 is wel mooi zeg! Maar ik heb ook al gehoord dat dit zeker kan. Mijn ogen zijn tot nu toe ook enkel achteruit gegaan (0.25 per jaar tot nu toe). Hoop dat het ook terug beter wordt, haha :D (zit nu op - 2.25 oid, beide ogen wel anders).