Onsteking nu onder nagel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bonitolover

Onsteking nu onder nagel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 12:15

Hi, :o

Ik heb van de week een topic geplaatst over mijn ontstoken vinger. [MW] ontstoken vinger
Het is nu dik 3 week geleden begonnen en ik dacht dat het over ging da 5 dagen in de biotex. nu is het rood en er zit een wille vlek onder aan mn nagel waar ik onder kan met een speld... laat mn nagel nu los ofzo? daarboven is en iets donkerder.

Wat moet ik nu doen. Ik durf niet naar de dokter. ik kijk op internet maar daar zie ik alleemaal enge dingen over nagel er af, vinger eraf, operaties enzo. ik heb gister bij mn zus een hele paniek aanval gehad. Mn moeder is er nu niet maar als ze er na het weekend terug is van haar reis, zegt ze denk ik ook dat ik naar de dokter moet...

Wat moet ik nu doen?
Wie van jullie heeft nog meer zoiets gehad, en wat heb je toen gedaan. ( HA, PIJN??? )

I know ik ben een mietje :x

Groetjes! :D
Laatst bijgewerkt door Bonitolover op 03-09-11 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjors

Re: Onsteking nu onder nagel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:16

Ga toch naar HS

Bonitolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 12:18

Afbeelding

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:50

je kunt het beste je vinger gewoon even met rust laten. Die witte plek is waarschijnlijk lucht die onder je nagel zit. Gekomen door te veel gefrummel en gefrut met die naald.
Mocht het heel zeer doen dan kun je er trekzalf op smeren en een pleister erover heen plakken. Het belangrijkste is dat je er gewoon een poosje vanaf blijft zodat alles weer tot rust kan komen.

Bonitolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 13:08

Oke daar kan je wel gelijk aan hebben. Ik zit er best veel aanen je huidword ook niet echt beter door de biotex. dankjewel voor je reactie! :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:14

Heb zelf een keer een ontsteking onder een nagel gehad, ben naar de huisarts geweest. Uiteindelijk is die vinger verdoofd, en heeft de huisart inderdaad de nagel er af gehaald. Vervolgens kan je dan ongeveer een week vrij weinig tot niks met die hand doen. De hele vinger er af halen slaat echt nergens op, heb ik nog nóói van gehoord, dat is echt niet waar...

Enne.. dat de gedachte aan de huisarts eng is kan ik me voorstellen, maar ik zou wel GAAN. Als je het wilt weten, kan ik je namelijk ook vertellen wat er gebeurd als je niet naar de huisarts gaat, maar da's ook geen fijn verhaal :)

Bonitolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 13:27

Telpeva schreef:
Heb zelf een keer een ontsteking onder een nagel gehad, ben naar de huisarts geweest. Uiteindelijk is die vinger verdoofd, en heeft de huisart inderdaad de nagel er af gehaald. Vervolgens kan je dan ongeveer een week vrij weinig tot niks met die hand doen. De hele vinger er af halen slaat echt nergens op, heb ik nog nóói van gehoord, dat is echt niet waar...

Enne.. dat de gedachte aan de huisarts eng is kan ik me voorstellen, maar ik zou wel GAAN. Als je het wilt weten, kan ik je namelijk ook vertellen wat er gebeurd als je niet naar de huisarts gaat, maar da's ook geen fijn verhaal :)

Had je ook een witte vlek op je nagel?
Hmm dat word dat dus een week niet paardrijden... :(
& Is je wel weer normaal aangegroeit?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:34

Jahoor, het is weer prima aangegroeit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:24

Sorry... misschien tóch de HA?
Miss. is het niks! :)

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:38

hoe langer je wacht, hoe slechter je vinger kan worden, hoe langer je wacht, hoe meer de ergere dingen wel komen gaan

als je nu te lang wacht, moet misschien de nagel er wel af. eerder aan de bel trekken en dan hoeven al die enge pijnlijke dingen helemaal niet

vinger eraf, dan moet echt de hele vinger ontstoken zijn, jou vinger en onder de nagel is ontstoken dus zo ernstig is het niet, maar wel verdomd pijnlijk