steeds maar blijven hoesten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

steeds maar blijven hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:35

ongeveer sinds een maand blijf ik alleen maar aan het hoesten. in het begin alleen 's morgens en 's avonds. nu heb ik maandag op dinsdag nacht ineens erg veel keelpijn gekregen. verder voelde ik me ook niet goed en ben naar de huisarts gegaan. Daar ook gelijk erbij verteld dat ik al meer dan een maand aan het hoesten ben. temperatuur opgemeten en die was 38,9 erg hoog dus. daarna heeft hij naar mijn keel gekeken waar hij zag dat ik een flinke keelontsteking heb gekregen. antibiotica meegekregen en na 1 dag was al duidelijk verbetering te zien qua keelpijn en was de koorts gezakt. maar mijn hoesten blijft maar aanhouden en is nu veel erger geworden. 's Nachts word ik wakker en dan krijg ik een flinke hoestbui en kom ik komend uur nog niet in slaap.

Zou het door die keelontsteking komen ?
en gaat het na de antibiotica over ? ik moet zowiezo nog tot dinsdag morgen slikken.

ik word na een maand al dat gehoest toch wel een beetje beu.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:40

Ik zou, als je tenminste geen slijm ophoest, de dokter om codeïne vragen.
Dit helpt goed tegen de kriebelhoest als dat het is.
Sterkte ermee, ik weet hoe erg het is!!
Laatst bijgewerkt door chanicha op 02-09-11 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: steeds maar blijven hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:42

Hoesten kan nog erger worden idd en stopt ook niet meteen, je longen en keel zijn toch flink geirriteerd. Wat helpt is verhoogd gaan liggen als je slaapt en ik neem vaak een pepermuntje als ik last van hoest heb. Dan val ik ermee in slaap maar houdt mn keel wel rustig.

Sterkte ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:44

Meestal hoest ik geen slijm op. Af en toe wel. Dokter wou ik zowiezo doen als het na de ab kuur niet over is. Maar het gekke is, ik heb hem ook nog verteld dat ik al een maand aan het hoesten ben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:46

Hoger liggen, keel rust geven door op een keelpastille of dropje te zuigen :) En goed blijven water drinken :)
Eventueel kun je bij de apotheek/drogist nog pillen vragen die de hoestprikkel dempen voor de nacht (bv de etos heeft dat wel).
Duurt even voordat de irritatie weg is :j

Ben je ook erg benauwd of is het gewoon zo'n vervelende kriebelhoest dat als je eenmaal begint met hoesten je door blijft gaan?
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 02-09-11 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:48

Dankje voor de snelle antwoorden. :)

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:57

Ik hoest ook.
Vaak als ik ga liggen dan begin ik te hoesten.
Heb dit jaren gedaan. Poosje heb ik een pufje gekregen
en werd het hoesten minder. Afgelopen jaar begon ik
weer te hoesten. Iedereen hoort mij van verre afstand
hoesten. Ben net een zeehond. Nu heb ik een andere soort pufje
gekregen. Het werkt wel.

Heb je ook als je gaat hoesten dat je zo ver door moet hoesten
tot dat je gaat kokhalzen en dat het dan in 1 keer over is?

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:08

Heb je geen bronchitis? Zou wel weer even naar de huisarts gaan... Ik heb een paar jaar geleden ook een paar maand gehoest, en door het hoesten zijn mijn ribben zo poreus geworden dat er 2 braken......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 23:34

Ga idd zolang door tot ik moet kokhalzen. Vanmiddag leek het minder te worden. Ik blij. Hadden we vanavond een feestavond, helaas weer raak. Heb weer een paar uur liggen hoesten. En dan echt flink. Nu had ik het net echt gehad. De keelpijn begon door het hoesten weer op te komen. Iedereen was vrolijk aan het karaoke en aan het zingen en ik zat daar maar als een zeehond. Ben daarna ook ingestort. Ben het gewoon echt zat. ( misschien vinden jullie dat ik me aanstel, maar normaal heb ik echt nooit wat). Iedereen fijn meedoen ik ik moest me rustig houden.

Codeïne ben ik vandaag voor naar de da geweest. Maar volgens hun kon het alleen op doktersrecept. Dus ik ga maandag maar weer terug. Krijg er ondertussen genoeg van. 's nachts houd ik iedereen wakker omdat ik niet kan slapen door mijn eigen hoestbuien.

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 23:41

_lauraaa_ schreef:
Ga idd zolang door tot ik moet kokhalzen. Vanmiddag leek het minder te worden. Ik blij. Hadden we vanavond een feestavond, helaas weer raak. Heb weer een paar uur liggen hoesten. En dan echt flink. Nu had ik het net echt gehad. De keelpijn begon door het hoesten weer op te komen. Iedereen was vrolijk aan het karaoke en aan het zingen en ik zat daar maar als een zeehond. Ben daarna ook ingestort. Ben het gewoon echt zat. ( misschien vinden jullie dat ik me aanstel, maar normaal heb ik echt nooit wat). Iedereen fijn meedoen ik ik moest me rustig houden.

Codeïne ben ik vandaag voor naar de da geweest. Maar volgens hun kon het alleen op doktersrecept. Dus ik ga maandag maar weer terug. Krijg er ondertussen genoeg van. 's nachts houd ik iedereen wakker omdat ik niet kan slapen door mijn eigen hoestbuien.

Hee ik heb een halfjaar lopen hoesten,
En toen hebben wij er opgestaan dat we door werden verwezen naar het ziekenhuis,
Daar heeft een longarts mij goed geholpen ik had last van mitrochondien,
Misschien dat hij naar je kleinste bloedvaten in je longen kan luisteren ofzo.
Ik heb hier een medicijn voor gehad die zal ik even morgen voor je opzoeken,
maar toen was het na 1 week gelijk over.

Niet te lang mee rondlopen hoor!

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 05:05

ik weet, als ik nu weer naar mijn eigen huisarts krijg en zeg dat ik veel hoest.
Dan krijg ik ik al standaard een pilletje voor hoesten.
Laatst was het zo erg, dat ik geen codeine kreeg maar dat ik zelf naar
de drogist moet om iets te kopen en zelf moest betalen.
En die pillen hielpen voor geen meter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 05:08

Pff. Erg veel vertrouwen heb ik trouwens ook niet in mijn ha. Dankzij een aantal fouten. Nu lig ik alweer 3 uur wakker.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 05:30

Mijn huisarts is ook niet meer de alle beste.

Die heeft zo ook mijn vader een dikke maand lang zitten wijs maken dat het pijn in zijn linker arm kwam door stress enzo. Terwijl het helemaal verkeerd zat en dat ie tegen een hartinfarct zat. Hij werd naar de fysio door gestuurd. Die donderdag 12 maart zie de fysio nog tegen mijn vader van: Ik kan niks meer voor je doen. Volgende dag, vrijdag de 13de, werd ik om half 4 gebeld door mijn moeder dat mijn vader in ziekenhuis lag en dat ie net gedotterd was.

Mij valt op, dat veel huisartsen en doktoren. Ook al hebben ze veel ervaring. Ze zullen het menselijk lichaam nooit goed begrijpen goed leren inschatten.

Maar sterkte met het gehoest.

Nog 1 vraag. Als je hoest, ben je dan ook gespannen? Ik loop nu veel te hoesten als ik zenuwachtig ben.
Hoest ook veel na het eten. Maar dit is puur. Heb buikpijn en mijn buik wil het voedsel wel graag kwijt maar wil het ook wel houden. Waardoor ik na het eten zeker een half uur zit te hoesten en tot zover dat ik het gevoel heb dat ik moet overgeven. Moet dan even goed kokhalzen, zo erg dat ik het in mijn broek doe.

Ik heb ook astma waardoor ik sneller hoest. Heb jij ook misschien astma?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:30

Astma heb ik niet. En gespannen ben ik ook eigelijk niet.