Allereerst wil ik even zeggen dat ik dit onder andere schrijf omdat ik het gewoon even lekker neer wil pennen. Ik loop al járen met ontzettende pijnklachten in mijn nek, schouders en rug. Ook weet ik al járen dat de oorzaak toch echt bij mn borsten ligt.
Ik ben 'gezegend' (of vervloekt.... ) met een G-cup en het zit mij behoorlijk in de weg.
Nu heb ik dan eindelijk de stap gezet om een eerste gesprek aan te gaan bij Bergman Clinics. ik hoorde gister de reclame op de radio, en heb de stap gezet
Doodeng..... echt waar! Dat gesprek nog niet eens, maar wel als het eventueel zover zou komen dat het daadwerkelijk gaat gebeuren.Nu is mijn probleem een beetje dat ik bang ben dat men het 'verkloot'. Afgezien van het feit dat ze zo enorm groot zijn, bevallen ze me verder wel. De vorm is netjes, ze zijn niet ongelijk of scheef..... maarja... ze geven wel veel klachten.
Nu word het dus de afweging: ga ik verder met mn klachten en ga ik er mee leren leven of onderga ik de operatie en accepteer het risico dat ze er niet zo netjes uitkomen als dat ze nu zijn? Lastig... helemaal voor een controlfreak zoals mij. Het liefste zou ik er zelf naast staan om even aanwijzingen te geven, te zeggen hoe het er precies goed uit ziet... alleen lig ik straks onder zijl op die tafel en moet ik de regie uit handen geven

Het hebben van 'zulke grote' heeft ook wel voordelen... ik bedoel, de gozers zijn er gek op. Leuk, handig soms.... maarja, die dragen ze verder ook niet even voor me
Dus dat speelt voor mij niet mee, men neemt me maar zoals ik ben en zo niet: daar is het gat van de deur
Nu is mijn vraag of er mensen bekend zijn met de kliniek in Den Haag, of ze ook een verkleining hebben gehad en hoe dat uiteindelijk is verlopen en of ze tevreden zijn. Hoe lang duurde het voordat je op de been was, voordat je weer mocht tillen, enz enz?
Aan ervaringen met en vergroting heb ik niet veel, met een verkleining is de wond namelijk stukken groter en daardoor is het herstel ook lastiger en duurt langer. Uiteraard ben ik wel benieuwd naar de afhandeling en wat jullie van de artsen vonden.
Bedankt voor het lezen en ik hoor het graag!
Maar ik wilde dus specifieke info over de Kliniek
En word er echt echt doodziek van om het allemaal mee te zeulen. Het is zwaar en ik heb er last van, vandaar dat ik nu toch ook serieus bezig ben met de keuze. Ik speel al jaren met het idee, maar nooit echt gedurft. Nu loop ik ook nog eens met ernstige reume waarvan de pijnklachten met de dag toenemen. Dit speelt ook mee, aangezien ik graag wat klachten 'kwijt' zou zijn. Het stapelt zich nu allemaal maar op.
Maar dat moet ik kostentechnisch even aankijken.