In 4 dagen tijd even 3 kilo kwijt?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_moi

In 4 dagen tijd even 3 kilo kwijt?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 16:53

Hoihoi,

Ik zit hier een beetje met een probleem(pje).
Ik ben afgelopen weekend naar een festival geweest waar ik niet heel gezond heb gegeten. Voor het weekend woog ik 66 kg met een lengte 1.78 m, nu stond ik na het weekend weer op de weegschaal en ben ik in plaats van aangekomen dik 3 kg kwijt. In principe niet heel erg, maar het feit dat het lijkt alsof ik steeds lichter wordt baart mij een beetje zorgen.
De weegschaal is niet kapot, en ik eet normaal. Wel heb ik dinsdag een kies laten trekken, maar ben ik normaal blijven eten. Voldoende vitamines en mineralen, eiwitten, koolhydraten en vetten kloppen ook. Misschien iets teveel verzadigd vet, maar ik eet zeker weer normaal eten sinds het festival.

Heeft iemand hier misschien een oorzaak voor?

Jolienn

Re: In 4 dagen tijd even 3 kilo kwijt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:54

Vocht? En je gewicht schommelt sowieso wel een beetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:55

Kan juist best wel komen door het festival. Je eet misschien niet heel gezond maar je beweegt en staat wel de hele dag, veel meer beweging dus dan wanneer je stil achter je bureau zit bijvoorbeeld.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:03

Zou me er niet al te druk om maken hoor, ik ben soms ook twee kilo lichter of zwaarder dan de dag ervoor. Gewicht schommelt meestal rond een bepaald getal :)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 17:09

Oke dankjullie!

Het is bij mij niet meer voorgekomen dat ik onder de 66 woog voor meer dan een jaar. Ik was juist aan het aankomen en schrok me rot dat ik ineens zoveel lichter was. Normaal schommel ik namelijk tussen de 66 en 67 en dat is nu een jaar lang constant, dat ik er ineens zo onder ga is voor mij niet normaal.

Heel erg bedankt voor de antwoorden. :)

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:17

Is niet gek hoor. Je hebt waarschijnlijk heel wat afgedanst :D

Je gewicht kan sowieso erg schommelen op een dag. Door drinken, naar het toilet gaan etc.
Het beste is om je te wegen op een vaste tijd en dan nog zegt het op korte termijn niet zoveel..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:08

Ik zou 't wel even in de gaten houden, je gewicht. Als je zo af blijft vallen, is een bezoekje aan de dokter natuurlijk wel slim.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:02

Heb je misschien (veel) alcohol gedronken? Daardoor kun je ook lichter zijn, dat kan als snel veel schelen. Alcohol ontrekt namelijk vocht aan je lichaam, hierdoor lijkt je daarna lichter.
Als het vochttekort weer is aangevuld (duurt even) ben je weer op normaal gewicht.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 17:03

Nou ik heb eigenlijk al een week of 4 geen alcohol meer gedronken en heb gedurende het hele weekend alleen maar water en cola gedronken, halve liter cola met 1 tot 1,5 liter water. :)
Maar ik heb inderdaad wel heel wat afgedanst, maar toch lijkt het me stug dat dat 3 kilo zou schelen. :P Ik kijk het nog even aan, als ik af blijf vallen, pleeg ik een telefoontje naar de dokter. :)

Bedankt voor jullie reacties! :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:24

ik had het 6 jaar geleden, en toen had ik diabetes. Dus goed opletten. Heb je ook steeds erge dorst of andere vreemde dingen die normaal niet hebt?