Scheenbeenvliesontsteking, ervaringen en tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Scheenbeenvliesontsteking, ervaringen en tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 20:54

Ja hoor ik heb weer eens wat :=
Wie hier heeft er ervaring met scheenbeenvliesontsteking? Wat heb je eraan gedaan, wel gedaan, niet gedaan en hoe lang bleef het aanhouden?
Het komt bij mij, net als mijn andere blessures, door hardlopen dus dat is einde verhaal voor mij... maar ik wil wel weer de rest van mijn sporten kunnen.
Van mijn sportcoach mag ik minimaal een maand niet fietsen(spinning en race) en al mijn andere activiteiten, alleen bodypump en yoga. Ik moet veel rusten, constant koelen en eventueel in laten tapen door de fysio. Nog tips en trics die ik mis?

IngridM

Re: Scheenbeenvliesontsteking, ervaringen en tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:58

Heb het ook ooit gehad, ook door hardlopen. Ben ermee gestopt, tijdje rustig aan gedaan en daarna eigenlijk nooit meer hardgelopen. Kan je verder geen tips geven. Succes ermee!

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:54

ik heb dit ook gehad.

Alleen heb veel rust genomen.

Ik moest zo weinig mogelijk door mijn hurken.
En had zelf met paardrijden last.

In deze periode had ik dus vaak dat mijn benen heel koud aanvoelde.
En dat ik juist kniekousen aan moest doen.

Daarna dikke 4 maanden geen last tot deze week.
Begin weer last te krijgen. Vooral mijn rechter been.
Heb ook weer regelmatig een koude gloed over mijn benen.
Niet leuk dus.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 11:10

Bij door mijn hurken gaan heb ik helemaal geen last gelukkig. Bij lopen, rekken, op 1 been staan etc echter wel. Dus ik heb echt de kriebels voor werken (horeca, vandaag 3-11 morgen 09-03 (te weinig personeel, groot feest). Als het niet gaat meld ik me morgen halverwege de shift toch af. Ik neem in ieder geval coldpacks mee :j

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:37

Ik heb het ook door hardlopen.. fietsen en crosstrainer kan bij mij wel. Pump gaat ook goed, maar attack en combat niet.. kan het maar 1x per week doen.
Als je springschenen intypt op google vind je veel oefeningen

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:40

Ik heb er fysio voor gehad, het was bij mij al te ver gevorderd ( dat zal vast spierpijn zijn, dat loop ik er wel even uit! ) Met geluidsgolven hebben ze me behandeld.. en het ging over, samen met veel rust

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:57

Ik heb het ook (gehad), ding is dat het bij mij nooit echt weggeweest is. Laatst met het keuringsseizoen, dagje voorbrengen en hup weekje last, elke keer opnieuw. Hardlopen, joggen doe ik allang niet meer (tot grote opluchting tijdens mijn middelbareschoolcarriere, want ik vond er niks aan en had dus een mooie 'reden' om het niet te moeten doen), zwemmen geen last, paardrijden ook niet. maar die dingen doe ik amper. Ik loop wel veel rond voor mn werk en voor en na, maar echt sporten doe ik niet meer, niet alleem om de periostitis. vervelend is het wel. Ik spray wel eens reflex spray of dergelijke, spraytje wat opwarmt en zit ook een heel kleine hoeveelheid nsaid in, en dat wil ook wel eens helpen.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:13

Bij mij is het chronisch: Neem ajb je rust en neem vooral goede schoenen met aangepaste zolen voor de sport!!

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:38

faye1995 schreef:
Bij mij is het chronisch: Neem ajb je rust en neem vooral goede schoenen met aangepaste zolen voor de sport!!

doordat ik nu oook goeie schoenen heb, heb ik ook weinig tot geen last

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:44

Chronisch al meer dan 20 jaar ( soms komt het weer terug, nooi meer zo erg als toen gelukkig) . Het komt terug zodra ik met hardlopen begin. Eigen schuld, ik ben doorgegaan omdat ik perse een bepaalde wedstrijd wilde lopen.

Ik ben behandelt bij de fysio met geluid, zooltjes hielpen ook.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 07:18

Toen ik 40-60 km in de week hardliep had ik er last van. En als het dan eind september tijd was om te gaan schaatsen verdween het ook elke keer binnen 2 weken. Ik stopte dan ineens met hardlopen.

Dus als je het hebt een tijdje niet hardlopen.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:07

Ik heb het ook gehad! Alleen heb ik het gekregen terwijl ik niets meer aan sport deed dan paardrijden.
Ik voel het nog regelmatig opkomen, ben verpleegkundige dus loop de hele dag, als ik een paar drukke dagen heb gehad begint die vervelende pijn direct weer. Erg lastig.
Hardlopen e.d. bij de sportschool is sindsdien ook niet meer voor me weggelegd!
Bij mij gaat het elke keer weer over door rust... verder heb ik weinig nuttige tips voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:51

Ik gaf al aan behandelen met geluid, dat is dus met ultrasoon geluid, met een apparaatje met een geld ertussen. Werkte echt goed. Ik weet natuurlijk niet hoe heftig het bij je is.

Ook schijn je eraan geopereerd te kunnen worden, dat is iets wat ik zelf nog eens uit wil zoeken.

RosaBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:58

ik heb het ook chronisch. door hard lopen. ik merk het gelijk waneer ik een sprintje trek. ik vond hardlopen zo leuk maar het gaat niet meer. ik had in het begin ontstekkings remmers van de ha en toen is de pijn ver over gegaan. nu idd alleen als ik heel snel loop of een sprint en ren. veel trappen lopen merk ik ook wel.

je moet gewoon rustig aan doen. (zo zei mijn ha)