Concentratieproblemen na val?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

milatje

Concentratieproblemen na val?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 15:37

Hallo!

In Maart dit jaar ben ik van mn paard afgevallen. Hierbij ben ik op mijn onderrug terecht gekomen en voor mijn gevoel maakte ik in ''slow motion'' en klap op mn hoofd. Gelukkig had ik een cap op en kwam ik daarop terecht, dus verder heb ik nergens last van gehad. Wel had ik gigantisch veel last van mn rug, waar ik nog steeds mee loop maar daar gaat het niet om.

Een paar weken later kwam ik erachter dat ik een bobbeltje op mijn linkerhand had. Waarschijnlijk gekomen door deze val, maar het is me nooit opgevallen doordat ik gigantische pijn aan mn rug had.

Ik heb het ''geluk'' gehad dat ik in deze tijd een halfjaar thuis zat in verband met studievertraging. Ik hoefde dus vrij weinig te doen, enkel wat tentamens maken die pas in Juni waren. Deze heb ik gehaald en ik ben afgelopen maandag begonnen met stage.
In de tussentijd heb ik wel gewerkt.

Echter valt het me op, dat ik sinds dat ik stage loop, me moeilijk kan concentreren op iets. Hoe hard ik mijn best ook doe, ik kan niet normaal een gesprek volgen. Het kost me gigantisch veel energie en het breekt me op.

Nu heb ik natuurlijk wel een gigantische knal gemaakt en ik vraag me af of dit een gevolg hiervan zou kunnen zijn?
Ik ben op mijn achterhoofd beland (tenminste op de cap dus :Y)), maar hier zit voornamelijk het visuele gedeelte in de hersenen. Ik kan eigenlijk niet vinden of hieraan concentratiestoornissen oid verbonden kunnen worden?

Iemand die me hierbij kan helpen? :)

mayniac_val

Re: Concentratieproblemen na val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:39

Het kan een hersenschudding geweest zijn. Een vriend van mij is hier ook mee door gelopen (tegen doktersadvies in) en heeft nu ook concentratiestoornissen :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 18:31

Hm, een hersenschudding. Zit wat in. ;) Heb even gekeken en mijn klachten komen veel overeen met een, dan wel niet verwaarloosde, hersenschudding. Het vreemde is dat ik hier nooit echt last van heb gehad?? Is het mogelijk dat een hersenschudding zich pas later uit? Wellicht doordat ik meer pijn had vanuit mn rug?

Ik heb in ieder geval vanuit mn opleiding het advies gekregen om langs de huisarts te gaan, aangezien ik sinds woensdag de auto ook niet meer in durf te stappen om zelf te rijden..

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:06

Ik heb nog nooit een hersenschudding gehad dus ik weet niet hoe het voelt maar: ik heb last van zowel mijn rechterschouder als mijn kaak/nek. De pijn in mijn kaak/nek is meestal heftiger, dus ik voel mijn schouder vaak niet. Dat zou in principe dan ook kunnen bij een hersenschudding denk ik..

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:11

Kan inderdaad te maken hebben met een hersenschudding. Heb zelf ook een klap gemaakt tegen een keukenkastje. Had een hersenschudding maar ben er toch teveel mee doorgelopen. Sindsdien heb ik ook moeite met mijn concentratie.

Bezoekje aan de huisarts zou ik zeggen. :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:15

ik heb vroeger een flinke val gemaakt,met paard over de kop en geen cap op [ was in 1981 ]
en had toen een gekneusde rug en lichte hersenschudding
ik had vreselijke hoofdpijn en kon geen licht verdragen moest veel overgeven.

als jij een hersenschudding hebt gehad moet je denk ik ook iets van deze klachten gehad hebben

anders denk ik eerder aan een beklemming van een zenuw, ik heb nl een hernia in mijn nek en ook daardoor wat concentratie problemen
nu heb ik al jaren een `onderhouds beurt `bij een chiropractor en het blijft nu stabiel

ik zou als ik jou was je goed na laten kijken,goed vertellen wat er mis.

heel veel sterkte!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:13

Ik heb na een hoofdtrauma vooral last van evenwichtsproblemen, maar ook concentratieproblemen. Ik kan moeilijk lang stilzitten en ben er ook veel drukker va geworden (beetje ADHD idee). Nou heb ik wel een zwaar trauma gehad, schedelbasisfractuur en daarna nog twee keer een zware hersenkneuzing (is vele malen ernstiger dan een hersenschudding). Na ieder trauma moest ik één tot twee maanden plat liggen en in die twee maanden kon ik ook niets meer dan plat liggen. Nu heb ik daardoor flink wat evenwichtsproblemen en concentratieproblemen. Het laatste trauma is inmiddels ruim 16 jaar geleden en daar heb ik nog steeds last van. Dit soort dingen kunnen dus de rest van je leven aanhouden, daarom raden artsen ook aan om rust te nemen bij verdenking op hersenschudding.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:17

Een hersenschudding moet je merken, idd misselijk en slecht licht verdragen, geen tv kunnen kijken etc.

Klinkt eerder als idd een beklemde zenuw, of stress

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 07:30

Chiropracter, daar heb ik een tijd gelopen. Ben er een aantal keer geweest en ze zij dat alles weer goed was met mn rug. ;)

Stress, hm dan vraag ik me af waarom het zich nu pas uit aangezien het 'stressniveau' sinds mijn val gelijk is met nu zeg maar.

En ik ga sowieso naar de huisarts deze week. :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 07:36

mayniac_val schreef:
Het kan een hersenschudding geweest zijn. Een vriend van mij is hier ook mee door gelopen (tegen doktersadvies in) en heeft nu ook concentratiestoornissen :)

ik ben er op doktersadvies doorheen gelopen ( :x ) en heb ook echt het gevoel dat een vlieg me al kan afleiden van een les, een gesprek oid. Vraag me ook regelmatig zo in de les af ''he! hoe kan het dat we al daar zijn, dan heb ik dat gemist'' En nee, ik lig niet te slapen ;)

Bij mij is het al zo'n 3 jaar geleden geloof ik.. 2,5. Dus ik vermoed ook niet dat het nog overgaat..